Bevis på att Thule är inga Nazister

Bubbaman Byfåne
13 juni 2007 · 368 Inlägg

Arabico skrev:
Svenskar får vifta med flaggor hur mycket dom vill, klart alla har rätt att vara stolt över sitt eget land det har ingen sagt nånting om bara rätt smile

Nej han var inte frisk i skallen det är nog inte den där iranien heller skulle jag tro.
Hjärntvättat han till 1000......

Har man på sig en tröja med Svenska flaggan på och det inte är idrott på tv får man smörj.
Man får/kan inte ha på sig och säga vad man vill idag. Lätt att få sig en stämpel som Nazze eller rasist.

Det där med Arklöv handlar nog mer om kriminalitet än ideologi.

Mazda6needspeed skrev:
Måste säga att det är en intressant diskusion:P...  Min mening gör som Finland..

MVH

Och vad gjorde man i Finland? Inte alla som vet.

Senast redigerat av Bubbaman (13 juni 2007)

Greatsnyggo saabtok
13 juni 2007 · 1 306 Inlägg

Orkar inte ens skriva min åsikt  för då blir ja väl kallar rasist eller avstängd för hets mot folkgrupp haha

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
herr lilltroll bullsmugglare
13 juni 2007 · 190 Inlägg

Enligt mej är det inge fel på invandrare, men sveriges invandrar politik därimot...
tror att folk bara har dålig koll på vad som är vad nuförtiden, en skinhead är alltid en nazist och en patriot är ju samma sak som en rasist.

det sorliga i det är ju att vi tappar mycket av vår historia när folk ska hålla på o vara livrädda för o bli kallad rasist, vissa sånger får inte sjungas i skolorna och man får inte ha svenska flagga var o hur man vill mm mm.

tror inte jag vet nått land som skiter så fullständigt i sitt arv och är så otroligt rädda för o visa att dom faktiskt gillar sitt land.

kalla mej vad ni vill men enligt mej är iafa sverige bäst =P

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"
D_MAN ?
13 juni 2007 · 1 038 Inlägg

Bubbaman skrev:

Arabico skrev:
Svenskar får vifta med flaggor hur mycket dom vill, klart alla har rätt att vara stolt över sitt eget land det har ingen sagt nånting om bara rätt smile

Nej han var inte frisk i skallen det är nog inte den där iranien heller skulle jag tro.
Hjärntvättat han till 1000......

Har man på sig en tröja med Svenska flaggan på och det inte är idrott på tv får man smörj.
Man får/kan inte ha på sig och säga vad man vill idag. Lätt att få sig en stämpel som Nazze eller rasist.

Det där med Arklöv handlar nog mer om kriminalitet än ideologi.

Mazda6needspeed skrev:
Måste säga att det är en intressant diskusion:P...  Min mening gör som Finland..

MVH

Och vad gjorde man i Finland? Inte alla som vet.

Finnarna tar  emot 4 aslysökande och skickar hem 3 har ja hört, sen om det är sant eller inte kan ja inte svara för....

Senast redigerat av Evo-Danne (13 juni 2007)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
pUs Ûbersturmstekare
13 juni 2007 · 534 Inlägg

Tja, jag vet inte vad jag ska säga.

Jag är jävligt skeptisk i alla fall. Antingen var det rejält riggat och fejkat från början till slut. Eller så har Thulemannen ifråga bytt åsikt sen det tidiga nittiotalet.

Jag vet detta, eftersom jag så sent som för nån månad sen såg en gammal dokumentär om rasism. Ultima Thule lirade i sthlm under nationaldagsfirandet (1991? 1992?) och det heilades friskt längst fram, bland annat till nationalsången. Det var rakade skallar och utsträckta högerarmar både här och där.

Bandet hade då inget som helst intresse av att stoppa spelningen. Tvärtom körde man på än mer energiskt. Då var det tydligen inte lika noga med att inte vara "nasse" som sångaren uttrycker sig numera.

Men visst, han kanske har ändrat sig. Det var ju förståndigt i så fall. Hoppas bara att det är helhjärtat, och inte nåt PK-fjanteri.

Hinkas SOS-Racing
13 juni 2007 · 514 Inlägg

Det är sorgligt att man inte kan fira nationaldagen i Sverige utan att vara rädd för att bli kallad rasist. Det bästa med detta är att många invandrare är väldigt frågande till varför vi inte firar våran nationaldag.
Jag var in på en av dom lokala kioskerna och handlade ett par ciggarer när det var nationaldag för vi skulle festa till lite på kvällen. Då frågade han i kiosken om det inte var någon som firade när det var nationaldag? Det var helt tomt på torget utanför kiosken, någon som satt och spelade på en fiol men annars var det rätt dött. Jag sade till honom: Ja, det för sorgligt att INGEN firar nationaldagen, det är inte öppet på folkparker/pubar eller liknande utan var och en går omkring som en vanlig helgdag.
Han höll helt och hållet med och ville faktiskt också fira sveriges nationaldag. Men så är det här. Sorgligt.

BMW 633 csi (1977)
Black-star
13 juni 2007 · 101 Inlägg

Den spelningen var här i Nyköping på ett ställe som heter kuggnäs ,jag bor 800m därifrån !

Tycker det han gör är så jävla bra !


Man ska ju stå för det man tror på till 110%


"Jag hissar svenska flaggan när jag vill"
och jag lyssnar på Nationalsången när jag vill "


MVH: ett Thule fan !


http://www.kuggnasfestivalen.se/

Senast redigerat av RED-STAR (13 juni 2007)

*Be Strong*Be Happy*
Volvo XC 70 "SMURFEN" (2002)
perpelle
13 juni 2007 ·

ironhead skrev:
nu hänger jag inte med asså. om sd är ett invandrarfientligt parti. varför har då dom en iranie me då??????

De är inte invandrarfientliga, de vill ha strängare lagar när det gäller invandring och invandrare som inte sköter sig.

Spelar väl ingen roll om det finns någon från Iran?

Och snälla, ironhead, skriv bättre och sluta spamma!
Om du har ett handikapp, använd ett program för rättning!

Senast redigerat av perpelle (13 juni 2007)

Henka_ Slav
13 juni 2007 · 1 454 Inlägg

Tänker inte lägga min åsikt i detta annat än att ja garanterat kommer åka på kuggnäs nästa år. sen är Thule en förbannat bra grupp. inget tvivel.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Rejad Maskin stundent!
14 juni 2007 · 218 Inlägg

Tänkte från början citera och komentera några av inläggen här, men det har blivit så mycket bra sagt och många vettiga och några mindre vettiga åsikter har framförts, så jag hade nog fått sitta till imorn om jag skulle kommentera alla...

Hur som helst är stolt över mitt land Sverige, håller till fullo med om att det är för jävligt att man knappt får vara de längre, har absolut ingenting emot någon som går på denna jord pga av dennes ursprung, kanske på grund av deras åsikter och handlingar men aldrig på grund av personens ursprung...

Blev glad av att få se Jannes agerande i Nyköping, hur det än är så tycker i alla fall jag att det var ett klart ställningstagande.

Kalla mej vad ni vill, sök upp mej om ni känner för de, men för mej är Sverige det bästa landet i världen (därmed inte sagt att de övriga är dåliga...)

Du gamla du fria...

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"
pUs Ûbersturmstekare
14 juni 2007 · 534 Inlägg

Öhm.. vad är vi egentligen "bäst" på i Sverige?

Jag menar inte att vi inte ska vara stolta, det är inget som helst fel att känna stolthet. Men ärligt talat vet jag inte om vi är "bäst" på något enskilt överhuvudtaget.

Vi är till exempel rent genomusla på att våga vara stolta och stå rakryggade om vi gjort något bra som individer. Att skråla kollektivt över vårt hockeylandslag grejar vi, men om vi personligen lyckas så ska vi nästan skämmas över det. Det är nog bland det sämsta med det här landet överhuvudtaget, ingen enskild individ ska sticka ut och vara förmer..

_Wallis_
14 juni 2007 · 4 506 Inlägg

ironhead skrev:

Saab900Racing skrev:
Svenskar är så otroligt dumma när det gäller Rasism och Nazism. Har man en sverige flagga på rummet, ja då är man helt plötsligt Rasist? Nej, fy fan jävla idioter. Om man går efter vad Svenskar anser vara rasistisk t.ex att värna om det svenska kulturen, ha en Sverige flagga på rummet och lyssna på Nationallistisk musik så är väl jag en Rasist då. Jag säger som Odins Änglar gör i en av deras Låtar; Det är nåt konstigt med svenkar och dess tanke sätt när vi vunnit i Hockey är älskar Sverige rätt, då kan du vifta med fanan och hylla ditt land, utan att bli slagen och kallad rasist. Och så är det ju. Ska man inte få älska sitt Fosterland utan att bli utmålad som en rasist eller värre en Nazist. Det finns också många idioter som håller på att kalla alla möjliga personer för Rasse och Nasse osv. Fast dom i självaverket inte vet vad skilnaden mellan dom är. Ta bara en sån sak som att folk säger att Sverige Demokraterna är Rasister. Då skulle jag gärna vilja höra dom förklara det faktum att det är en iran med i SD och är mycket aktiv dessutom? Man får liksom inte ens sjunga den blomster tid nu kommer i kyrkan längre, det anses vara stötande och rasisitiskt emot invandrare?  Jag älskar mitt land och gör allt för att bevara den svenska kulturen, kalla mig rasist om du tycker att det är rasistisk!

ett tillägg du får heller inte ha svenska flaggan i flaggstången  när du vill heller. vad ska man med en flaggstång till när man knappt får använda den.

Sant så sant. Det är bedrövligt.
Idag hade vi skolavslutning,. Ingen Blomstertid nu kommer eller nått som har med sverige att göra, men en kille fick stå på senen och sjunga en Rapp låt där han sjung om att han är G for life (G=Gangster), Ingen är kaxig när han lyffter upp sin Glock (Pistol) och att han Dödar folk varje dag, Pimp, Bling Bling, I smoke every day.......... Det fick han sjunga. Är det så klyfftigt ? Blir förbannad på hur Sverige styrs idag.

Kan du andas kan du dö.
TMW-Performance Avstängd
14 juni 2007 · 914 Inlägg

RouziMotorsport skrev:
fan va löligt...ärligt talat... ni svenskar e ju fan dumma..
hade alldrig tillåtit sånt i mitt hemland, om jag bodde där..

men som sagt..ett främlingsfientligt parti löser inte problemet..

Är vi dumma? Utan oss kanske du inte hade levt idag?

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
ironhead volvoraggare
14 juni 2007 · 4 776 Inlägg

Meningslös kommentar, läs hela tråden från början och försök förstå vad den handlar om.
// MilleN

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Sushikocken Sleeper
14 juni 2007 · 3 084 Inlägg

de e la typiskt alltid på alla forum ska sverige vs världen dras upp och alltid på alla forum leder det ingen vart så om alla skulle sätta sig ned dra igång chubbchubbs å sjunga "why can't we be   
friends" så skulle världen vara bra mycket bättre. Sen kan man ju flytta över vita rassar EN och EN lite varstans i afrika och alla mörka rassar till sverige och tvärtom så lär problemet vara löst.

Moraltanten har talat!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
jonesono Personal- och beteendevetare
14 juni 2007 · 1 082 Inlägg

Jisses vilken totalt urspårad tråd!

T: Bra att han visar ställningstagande.. MEN, som pUs skrev någonstans tidigare så har de ett inte allt för "vackert" förflutet osv osv. Man kan tjöta om det likt förbannat i all oändlighet för ingen annan än frontfiguren själv vet om det var riggat eller ett riktigt ställningstagande.

OT: Till Dig som skrev att det finns raser.. Säg mig, slutade vi inte att använda rasbegreppet (som i sig är rent j-la absurt) någon gång efter kriget när vi såg hur rasläran gav utslag ca 50 mil söder om malmö för sisådär 60-70 år sedan?
Om du nu vill fortsätta att envisas med att det finns en raslära, vad heter då alla dessa raser och vilka tillhör vad? wink

Sen angående flaggviftning och stolthet osv.
Säger så här: Gör vad fan ni vill, vifta med flaggan om det får er att må bra.. lyssna på thule om ni tycker det är bra musik.. men jag undrar lite grann varför man ofta måste hävda sig och göra allting så j-la über hela tiden? Måste ha största flaggan i grannkvarteret, måste gå gul och blå-klädd etc för att det skall väcka uppmärksamhet och uns av provokation? Vill höra era åsikter om det.. men man gör precis som man vill bara man inte kränker någon annan, så är det ko-lugnt! Dock är det tyvärr inte sällan som patriotism och nationalism går överstyr och leder till våldsamheter, hatbrott osv.

Och sen det där tjatet om att "ååh, Sverige är så bäst i världen".. vad är det för något? Vadå bäst? Vad fan har du bidragit med till att just Sverige skulle vara bäst? Var stolt över dig själv och det du gör och sluta lägg dig i och se ned på andra så kanske du lever lyckligare! smile

Senast redigerat av jonesono (14 juni 2007)

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
jonesono Personal- och beteendevetare
14 juni 2007 · 1 082 Inlägg

RouziMotorsport skrev:

Saab900Racing skrev:

RouziMotorsport skrev:
fan va löligt...ärligt talat... ni svenskar e ju fan dumma..
hade alldrig tillåtit sånt i mitt hemland, om jag bodde där..

men som sagt..ett främlingsfientligt parti löser inte problemet..

Är vi dumma? Utan oss kanske du inte hade levt idag?

Alltså, ni klagar på massa saker men ni har er själv att skylla på. Ni tar på er mer ansvar än vad ni klarar..

Hmm.. jag undrar, vilka syftar du på när du skriver "Ni"? Känner inte riktigt att jag får något grepp om vilka det är bara. Feel free to explain. smile

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
FireTraXX DFFL
14 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Ifall man måste "bevisa" att man inte är nazist så har man nog gjort något fel.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Kettunen
14 juni 2007 ·

Thule är patrioter därimot! Men hatar den slags musiken endå. Det tyckte man var jätte häftigt att lyssna på när man va 14 år...
Lär er att lyssna på riktig musik! STRATOVARIUS<3

bound
14 juni 2007 · 55 Inlägg

jag har för mig att dem inte spelar live längre, vad jag hört så gör dem inte de för att nazister kom på konserterna

Living life sideways!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang