FORZA Motorsport 2

Co_DriverBoy Filmmakare
17 juni 2007 · 175 Inlägg

hommo skrev:
köpte spelat i går har en tok trimmad golf 2 kan man byta motorer tex slänga i v8 i elle nåt? i så fall hur?

Klart det går att byta motorer, detta görs i menyn "buy upgrades" och sedan väljer man trimm avdelningen som gäller motorn. Motor bytena ligger längst till vänster i motormenyn. Till Golf 2:an kan man slänga i VR6 motor från en bora eller drivlinan från R32, då får du fyrhjulsdrift oxå wink

Detta med att slänga i en V8 i golfen är dock bara att glömma tyvärr sad hade varit rätt coolt annars big_smile

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!
Volkswagen Jetta "Die weize scheize" (1990)
Kakalupia SpaceCowboy
18 juni 2007 · 86 Inlägg

Spann genom hela rakan på nürburg med min toktrimmade mustang boss tongue

"Only death awaits you all, but do not fear. For is it through death that a new spirit energy is born. Soon, you will live again as a part of me."
E30Tompa Rörpulare
18 juni 2007 · 1 453 Inlägg

Alltså kan nån förklara va spelet går ut på.. E de som gt serien fast mkt bättre eller e de mer som nfs? E de drift me eller e de bara race tracks? Har ett 360 så man lär ju fråga innan man sticker iväg och köper skiten nu när alla säger att de e så jävla bra smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E61 m5 (2007)
Liman
18 juni 2007 · 81 Inlägg

Säger bara endurance race, maple valley med Sprinter Trueno eller vad den nu heter. Trimmad till optimal B klass. Fy så roligt! big_smile Körde nog en 4-5 endurance race igår så credits börjar det bli gott om smile

dusty Living in the fastlane
18 juni 2007 · 2 616 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Kör Corvette-racen nu, och jag kan lugnt säga att det är den sämsta bilen på hela på spelet! Går knappt att köra den!

jag fuskade lite på de racet tongue satte på tsc och då var det busenkelt. lite tråkigt kanske men jag fick damp på att den bara spann hela tiden.

Aerodynamik ...
18 juni 2007 · 7 120 Inlägg

dusty skrev:

Aerodynamik skrev:
Kör Corvette-racen nu, och jag kan lugnt säga att det är den sämsta bilen på hela på spelet! Går knappt att köra den!

jag fuskade lite på de racet tongue satte på tsc och då var det busenkelt. lite tråkigt kanske men jag fick damp på att den bara spann hela tiden.

Det värsta är att jag har tsc påslagen... mad

4WD FTW!

dusty Living in the fastlane
18 juni 2007 · 2 616 Inlägg

Aerodynamik skrev:

dusty skrev:

Aerodynamik skrev:
Kör Corvette-racen nu, och jag kan lugnt säga att det är den sämsta bilen på hela på spelet! Går knappt att köra den!

jag fuskade lite på de racet tongue satte på tsc och då var det busenkelt. lite tråkigt kanske men jag fick damp på att den bara spann hela tiden.

Det värsta är att jag har tsc påslagen... mad

4WD FTW!

haha okej då förstår jag dig inte riktigt smile

Får skryta lite då att jag kör i stort sett på det svåraste dock har jag ABS påslaget för det pallar jag inte att vara utan sen är alla andra hjälpsystem av. big_smile

Kakalupia SpaceCowboy
18 juni 2007 · 86 Inlägg

nissan 200sx skrev:
Alltså kan nån förklara va spelet går ut på.. E de som gt serien fast mkt bättre eller e de mer som nfs? E de drift me eller e de bara race tracks? Har ett 360 så man lär ju fråga innan man sticker iväg och köper skiten nu när alla säger att de e så jävla bra smile

Det är som GT serien fast bättre körkänsla tycker iaf jag många gillar ju gt oxå tongue det är bara race tracks inga drifttävlingar. Sen låter bilarna i Forza som dom gör i verkligheten vilket dom inte gör i Gt smile köp köp köp wink

"Only death awaits you all, but do not fear. For is it through death that a new spirit energy is born. Soon, you will live again as a part of me."
FluGan Sideways.nu
18 juni 2007 · 873 Inlägg

själv tycker jag att där är bättre känsla när man ska köra "drifting" i GT serien för man kasar helt konstigt i Forza. Dock är det ett mycke roligt spel (min poäng är bara att GT serien är bättre) tongue

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.
Nissan 200sx "Sideways.nu" (1992)
E30Tompa Rörpulare
18 juni 2007 · 1 453 Inlägg

Kakalupia skrev:

nissan 200sx skrev:
Alltså kan nån förklara va spelet går ut på.. E de som gt serien fast mkt bättre eller e de mer som nfs? E de drift me eller e de bara race tracks? Har ett 360 så man lär ju fråga innan man sticker iväg och köper skiten nu när alla säger att de e så jävla bra smile

Det är som GT serien fast bättre körkänsla tycker iaf jag många gillar ju gt oxå tongue det är bara race tracks inga drifttävlingar. Sen låter bilarna i Forza som dom gör i verkligheten vilket dom inte gör i Gt smile köp köp köp wink

hehe ofan:) ja jag får väl göra de om inte e de väl att bara sälja de vidare;)tack då du me flugan!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
LoFET Almännt tokig
19 juni 2007 · 481 Inlägg

e grymt som fan och ja det går att lägga i s2000 drivlina i de flesta hondor så de blir RWD.
körde skyline vs supra racen igår med en maxad R32 GTR ruggigt svårt.

Inline sixes ist sie scheisse.......
Izual
19 juni 2007 · 4 571 Inlägg

Nyss köpt en Supra MKIV, är väldigt svårt att hålla arslet på vägen.

Går som ett skållat troll.

Btw går det att ta screeens utan live?

Aerodynamik ...
19 juni 2007 · 7 120 Inlägg

Eftersom jag inte fick svar första gången så frågar jag igen:
Hur skaffar man live? Jag har ett litet kort som följde med ett spel som det står att jag har Live i 6månader när det aktiveras. Men hur gör man det? Måste man koppla in modemet i xboxen eller vad? hmm

Joopet
19 juni 2007 · 72 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Eftersom jag inte fick svar första gången så frågar jag igen:
Hur skaffar man live? Jag har ett litet kort som följde med ett spel som det står att jag har Live i 6månader när det aktiveras. Men hur gör man det? Måste man koppla in modemet i xboxen eller vad? hmm

Det borde ju stå i bruksanvisningen. annars går det ju alltid att läsa här.. http://www.xbox.com/en-US/support/conne … efault.htm

Aerodynamik ...
19 juni 2007 · 7 120 Inlägg

Så jag måste alltså koppla ur modemet från datorn och sen in i xboxen? Jag fattar verkligen ingenting neutral

Izual
19 juni 2007 · 4 571 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Så jag måste alltså koppla ur modemet från datorn och sen in i xboxen? Jag fattar verkligen ingenting neutral

Antingen får du koppla kabeln som går till datorn till xboxen eller så får du skalla en router för att kunna ha på båda samtidigt

Bubbaman Byfåne
19 juni 2007 · 368 Inlägg

Nån som har provat FTOn i Forza 2?

LoFET Almännt tokig
20 juni 2007 · 481 Inlägg

är jag först med att utäcka att 9-3 AERO går att konvertera till RWD ? den blev kul som fan big_smile yikes tongue

Inline sixes ist sie scheisse.......
kohler
20 juni 2007 · 671 Inlägg

Tjena jag har lite frågor om spelet som alla verkar tycka är hur ballt som helst:

Hur många olika bilmodeller finns det? Finns alla som finns i verkligheten eller är det bara ett par per bilmärke? --> finns det stor variation i spelet?

Ni som har kommenterat här, kör ni med ratt eller handkontroll? --> måste man köpa ratt för att det ska bli skoj?

Är det ett roligt live-spel?

vill vara säker på att det är värt å lägga ner ett par tusenlappar på så berätta för en som aldrig sett FM2 hur det är!

Second is the first loser
Izual
20 juni 2007 · 4 571 Inlägg

kohler skrev:
Tjena jag har lite frågor om spelet som alla verkar tycka är hur ballt som helst:

Hur många olika bilmodeller finns det? Finns alla som finns i verkligheten eller är det bara ett par per bilmärke? --> finns det stor variation i spelet?
300 Bilar skall det finnas, oftast 3+ av varje märke, allt från mazda miata till gamla jänkare och ferarris

De flesta större kända banorna finns med i spelet nurburgring, silverstone osv, 45 stycken tror jag det är


Ni som har kommenterat här, kör ni med ratt eller handkontroll? --> måste man köpa ratt för att det ska bli skoj?
Kör med handkontroll och det är väldigt bra precision men en ratt skall nog införskaffas

Är det ett roligt live-spel?
Extremt skoj, kört det 2 gånger bara eftersom mitt live har gått ut nu.

vill vara säker på att det är värt å lägga ner ett par tusenlappar på så berätta för en som aldrig sett FM2 hur det är!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang