Gud vad jag blir trött! *gnäll*

Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
18 juni 2007 · 1 177 Inlägg

Jonve skrev:
Antar att det var en invadrare?

Får man fråga varför du tror det, vill inte förstöra tråden, men det kan ha varit Vem som helst, varför kunde det inte varit en svensk som utryckte sig på det sättet som "han" som ringde.

Kan lika gärna varit Klas-göran eller en Muhammed som (ni vissa svenskar kallar invandrare) som sagt det trådskaparen skrivit ovan.

Blir lika irriterad varje gång när folk direkt säger att det är en invandrare som ringt och prutat 50% eller vad det kan vara

Mvh Andro Badia Escudero

Senast redigerat av Galic_Andro (18 juni 2007)

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
lanred
18 juni 2007 · 555 Inlägg

Alla antar alltid att det är invandrare, så är det ju. Även om man inte vill anta det. Samma sak gäller allting med negativt syfte.

Men visst, irriterande med sådana prutningar eller hot när man ska sälja sin bil.

Gäller bara vara lite allmänt trevlig mot dem och om de inte kan visa samma respekt så ska man bara lägga på eller inte skriva tillbaka.

Pixxxy
18 juni 2007 · 23 Inlägg

Hehe kan tillägga att det ringde en svensk kille dagen innan och började tjura för att det inte var drag (!) på bilen... *asg*
Fan ska han ut och dra husvagn med denna eller vad sjutton hade han tänkt sig?

Så jag drar inte alla över en kant - var en ytterst puckad individ nu senast bara..

Mäki Långsam Perfektionist
18 juni 2007 · 4 800 Inlägg

Galic_Andro skrev:

Jonve skrev:
Antar att det var en invadrare?

Får man fråga varför du tror det, vill inte förstöra tråden, men det kan ha varit Vem som helst, varför kunde det inte varit en svensk som utryckte sig på det sättet som "han" som ringde.

Kan lika gärna varit Klas-göran eller en Muhammed som (ni vissa svenskar kallar invandrare) som sagt det trådskaparen skrivit ovan.

Blir lika irriterad varje gång när folk direkt säger att det är en invandrare som ringt och prutat 50% eller vad det kan vara

Mvh Andro Badia Escudero

Kan vara på grund av det som står under:

Pixxxy skrev:
"Puckade svenska bimbobrud"

Jag fick då i alla fall uppfattningen av att det var en invandrare på grund av det som stog. Sen prutar inte svenskar på samma vis som turkar (menar folk från turkiet just nu, inget rasistiskt!) Dom brukar i allmänhet pruta mer och även gå ner mer i pris också.
Mvh Marcus

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
AntonK
18 juni 2007 · 208 Inlägg

Hade ute min bil på annons. GTIn alltså. Hade ute den för 17000kr, men fick typ bara sånna här mail. *Du får 4500kr för bilen, men du kan behålla ljudet* Då skriver man bara tillbaka och ber dom snäll och prydligt att dom kan dra åt helvete. Fick sen ett bud på 17000kr som jag begärt, men blev ingen affär för jag ångrade mig. Alltså vet jag nu att jag kanske kan få ut mer än 17000kr för bilen. smile

Wrum!
Garic
18 juni 2007 · 539 Inlägg

Köpte en bil för 2 veckor sen. Har inte prutat ett enda öre... bara kom, gav kontanter i handen och åkte iväg med bilen, för att priset var såååå lågt smile

Men jag håller med er alla, det måste finnas gränser när man prutar.

Kanelbullen
18 juni 2007 · 1 722 Inlägg

AntonK skrev:
Hade ute min bil på annons. GTIn alltså. Hade ute den för 17000kr, men fick typ bara sånna här mail. *Du får 4500kr för bilen, men du kan behålla ljudet* Då skriver man bara tillbaka och ber dom snäll och prydligt att dom kan dra åt helvete. Fick sen ett bud på 17000kr som jag begärt, men blev ingen affär för jag ångrade mig. Alltså vet jag nu att jag kanske kan få ut mer än 17000kr för bilen. smile

är den till salu ännu           big_smile


åhå du är från luleå       tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
brelasten
18 juni 2007 · 274 Inlägg

ja brukar försöka pruta på telefon, det e väl självklart att man gör det. står bilen mer än 25-30 mil bort så kanske det känns lite halvjobbigt att åka dit o sen se att man får pruta 25 spänn när det står ngn svettig turk som tror att hans mazda 323 e värd flera hundra tusen..

fyllo
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
18 juni 2007 · 991 Inlägg

Galic_Andro skrev:

Jonve skrev:
Antar att det var en invadrare?

Får man fråga varför du tror det, vill inte förstöra tråden, men det kan ha varit Vem som helst, varför kunde det inte varit en svensk som utryckte sig på det sättet som "han" som ringde.

Kan lika gärna varit Klas-göran eller en Muhammed som (ni vissa svenskar kallar invandrare) som sagt det trådskaparen skrivit ovan.

Blir lika irriterad varje gång när folk direkt säger att det är en invandrare som ringt och prutat 50% eller vad det kan vara

Mvh Andro Badia Escudero

Eller så tror folk det för att han hade sagt dumma svenska bimbobrud?

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
falloutboy
18 juni 2007 · 1 723 Inlägg

när jag sålde preluden lessnade jag efter femte "sistaprisetkoooompis"... då frågade idioten om jag ringde med Comviq. Han la på när jag sa att jag hade Telia. Fan har man inte råd att ringa på annonsen ska man fan inte fundera på att köpa bilen. Jag tog bort annonsen efter det. Borde sagt "ja jag har Comviq..." och låtit den jäveln babbla på.

kalleman00
19 juni 2007 · 140 Inlägg

Pixxxy skrev:

kalleman00 skrev:

Pixxxy skrev:
En Seat Leon 1,8T 20v

Hehe, sån har jag med. Även den ligger ute på Blocket. smile Fick ett finfint bud på 45 lax som jag slängde direkt i papperskorgen. tongue

Aha vad tar du för din om man får fråga?
Oxå lite stylad och trim? smile

Inte stylad inte trimmad, dock fullutrustad med allt utom taklucka och färddator (såsom navi, elstolar, skinn osv). -01:a som har gått 8000 mil. Jag begärde 90 från början men sänkte till 84 sen. Har 2 sugna köpare på G nu. smile

Sa du att jag sa nåt som du inte sa att jag sa?
alminjo SLK
19 juni 2007 · 610 Inlägg

Gud vad jag blir trött! *gnäll*

Dogge_dart
19 juni 2007 · 7 Inlägg

Galic_Andro skrev:

Jonve skrev:
Antar att det var en invadrare?

Får man fråga varför du tror det, vill inte förstöra tråden, men det kan ha varit Vem som helst, varför kunde det inte varit en svensk som utryckte sig på det sättet som "han" som ringde.

Kan lika gärna varit Klas-göran eller en Muhammed som (ni vissa svenskar kallar invandrare) som sagt det trådskaparen skrivit ovan.

Blir lika irriterad varje gång när folk direkt säger att det är en invandrare som ringt och prutat 50% eller vad det kan vara

Mvh Andro Badia Escudero

Mycket bra skrivet! Håller med till 100%

Mvh//Mattias

Samlag med föraren under färd förbjuden. Men stannar gärna och ofta :D
haxer Proljece?
19 juni 2007 · 1 464 Inlägg

AntonK skrev:
Hade ute min bil på annons. GTIn alltså. Hade ute den för 17000kr, men fick typ bara sånna här mail. *Du får 4500kr för bilen, men du kan behålla ljudet* Då skriver man bara tillbaka och ber dom snäll och prydligt att dom kan dra åt helvete. Fick sen ett bud på 17000kr som jag begärt, men blev ingen affär för jag ångrade mig. Alltså vet jag nu att jag kanske kan få ut mer än 17000kr för bilen. smile

Finns nog inget värre än mongos som sätter ut saker och sen skiter i att sälja det.

Te.x "intressekoll" och liknande saker.

Gaaaah sätt inte ut sakerna på blocket om ni inte vill bli av med skiten.

Sen hatar jag folk som försöker pruta sönder allting helst äckliga turkar har fått 4st samtal av samma jävla unge och vill pruta ner från 1400kr till 400kr gaaaaaah. mad Vill bara gå ut med ett baseboll trä.

Senast redigerat av haxer (19 juni 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Muppsi Bessewisser
19 juni 2007 · 556 Inlägg

Hade en moped ute på blocket för 3 - 4 år sedan och en kille ringde på den...  Han skulle så klart pruta vilket man gör på annonser (en oskriven regel typ) han fick ner den från 16 500 till 15 000 kr vilket var på gränsen för mig med dom nya delarna för 10 000 kr och moppen 17 500 kr i inköp så kom den dagen då han skulle komma och hämta moppen och han testa den kolla på den och sparkade lite på däcken sen sa han... du får 12 000 kr..

Jag blev så chockad så med ett flin på läpparna sa jag bestämmt nej.. då kommer den där kommentaren jag hört varje gång någon ska köpa sälja något.. "Men det är juh bara 3 000 kr" jag sa lungt till han att om han ville pruta ner den 3 000 kr så var utropspriset 18 000 kr, så jag fick mina 15 000 kr och han loma iväg med mopeden the end..

Visst vill man alltid komma undan billigt som köpare men det finns gränser! Vissa töjjer på gränserna mer än andra bara!

Farsan blev erbjuden 35 000 kr för sin nyinköpta Audi A4 -98 år 2000 typ satt en lapp med riktigt dålig svenska på hans framruta en dag när han varit in på våran lokala affär för att handla

//SkyNard

How low
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
28 december 2007 · 1 123 Inlägg

jag e asiat har haft några bilar o såld några också har haft tur .. de som köpte mina var svenska underbara:P
la ut på 25lax, ringde en kille från 08, du jag kommer till dig vid 2 o kolla på bilen precis kl 2 då stod han därtongue gasade iväg kom tillbaks jag ge dig 20 här o tur annars sticker. då vart de klrt jag fick 20 han var nöjd o jag med:P så ska man göra;P inte som folk gör, prutar ner halvan tongue

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
richardoo290 VOLVO for life..
28 december 2007 · 2 113 Inlägg

Galic_Andro skrev:

Jonve skrev:
Antar att det var en invadrare?

Får man fråga varför du tror det, vill inte förstöra tråden, men det kan ha varit Vem som helst, varför kunde det inte varit en svensk som utryckte sig på det sättet som "han" som ringde.

Kan lika gärna varit Klas-göran eller en Muhammed som (ni vissa svenskar kallar invandrare) som sagt det trådskaparen skrivit ovan.

Blir lika irriterad varje gång när folk direkt säger att det är en invandrare som ringt och prutat 50% eller vad det kan vara

Mvh Andro Badia Escudero

dumma svenska bimbo-brud? .. ringer det nån klocka herr: andro babian Escudero'
och ja så kan klas göran också ringa och fråga men han skulle presentera sig och han skulle inte ha utländsk brytning .. och antagligen skulle han vara trevlig,

och vad menar du med ni svenskar?  är du rasist?
börjar bli trött på invandrare som kallar mig för svennehora/ svensken/ svenskar osv....
de invandrare som bor i sverige borde se sig själva som svenskar och inte se ner på oss!
hur skulle de inte låta om en turk åkte till usa och bodde där i 10 år han får amerikanskt medborgarskap osv... sen kallar han alla vita för "damn amerikans"
gissa om han hade åkt ur de landet fort!  men här i sverige e man rasist om man inte vill bli kallad svennehora och få sådana sjuka telefonsamtal...
och de e på tiden att de kanske borde visa lite tacksamhet också?

over N´out

Pa3rlan dBverkstan.se
29 december 2007 · 64 Inlägg

richardoo290 skrev:

Galic_Andro skrev:

Jonve skrev:
Antar att det var en invadrare?

Får man fråga varför du tror det, vill inte förstöra tråden, men det kan ha varit Vem som helst, varför kunde det inte varit en svensk som utryckte sig på det sättet som "han" som ringde.

Kan lika gärna varit Klas-göran eller en Muhammed som (ni vissa svenskar kallar invandrare) som sagt det trådskaparen skrivit ovan.

Blir lika irriterad varje gång när folk direkt säger att det är en invandrare som ringt och prutat 50% eller vad det kan vara

Mvh Andro Badia Escudero

dumma svenska bimbo-brud? .. ringer det nån klocka herr: andro babian Escudero'
och ja så kan klas göran också ringa och fråga men han skulle presentera sig och han skulle inte ha utländsk brytning .. och antagligen skulle han vara trevlig,

och vad menar du med ni svenskar?  är du rasist?
börjar bli trött på invandrare som kallar mig för svennehora/ svensken/ svenskar osv....
de invandrare som bor i sverige borde se sig själva som svenskar och inte se ner på oss!
hur skulle de inte låta om en turk åkte till usa och bodde där i 10 år han får amerikanskt medborgarskap osv... sen kallar han alla vita för "damn amerikans"
gissa om han hade åkt ur de landet fort!  men här i sverige e man rasist om man inte vill bli kallad svennehora och få sådana sjuka telefonsamtal...
och de e på tiden att de kanske borde visa lite tacksamhet också?

over N´out

Word!

engolf
29 december 2007 · 3 235 Inlägg

Japp, irriterande är det...sad

därför bytte jag in min förra bil, slapp jobbiga samtal från oseriösa prutterrorister.
Och skit samma att jag släppte bilen ett par tusen billigare, det var värt det.

81an
29 december 2007 · 566 Inlägg

När ja skulle sälja min mb 190 i somras.. så ringde de en sista priset polare å sa att han va krigsoffer å därför borde han få min bil mycke billigare...hmmm..den e såld sa ja å la på luren..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang