3002
Sök

Lön på volvo (bandet) ?

Diesel puffare ;)
161 Inlägg
29 juni 2007
Jobbar ju inte då på PB (personbilar) utan på (LV) Lastvagnar och jag tjänar ca 23 500:- och då jobbar jag kväll samma lön som dagtiden men mindre timmar.. jobbar i snitt 29,5h i veckan..

Sen så får vi ju bonus till jul och semestern ~ 5000kr/ggr

jag fick denna lön ca 45 000:- och i handen efter avdrag för dator och fackavgift 29 800:- då har jag jobbat över 4 dagar + semester ersättning + bonus smile
(19 800kr är det lägst efter skatt jag fått ut i år)
Hade förra året tjänat 365 000kr kommer tjäna mer i år smile

Jobbar i Slussen/spärr = Gör första uppstarten på lastbilen och rättar till ev fel.. så det finns mycket övertid!

Så det går att känna bra pengar på Volvo om man vill wink

//Andreas

Bygger en Fabia RSI = Snabbare och Snyggare!!

(none)
1 725 Inlägg
29 juni 2007
fritzo skrev:
Ganska lätt att kolla......www.ratsit.se
Då vet ni om han ljuger eller inte!

Har du hela hans namn och adress då big_smile ?

--Lev i går som det vore i morgon--

FreddeK
29 juni 2007
RHO skrev:
Jobbar ju inte då på PB (personbilar) utan på (LV) Lastvagnar och jag tjänar ca 23 500:- och då jobbar jag kväll samma lön som dagtiden men mindre timmar.. jobbar i snitt 29,5h i veckan..

Sen så får vi ju bonus till jul och semestern ~ 5000kr/ggr

jag fick denna lön ca 45 000:- och i handen efter avdrag för dator och fackavgift 29 800:- då har jag jobbat över 4 dagar + semester ersättning + bonus smile
(19 800kr är det lägst efter skatt jag fått ut i år)
Hade förra året tjänat 365 000kr kommer tjäna mer i år smile

Jobbar i Slussen/spärr = Gör första uppstarten på lastbilen och rättar till ev fel.. så det finns mycket övertid!

Så det går att känna bra pengar på Volvo om man vill wink

//Andreas

Lyxigt med bonus två gånger om året=) själv har vi bara en gång på volvo parts...den infaller i januarilönen. Jo klart det går att tjäna fina pengar om man är lite driftig! har många på golvet som stigit och blivit förmän och chefer.

3 Inlägg
30 juni 2007
Jobbar på Volvo Powertrain i Köping (gör växellådor till er på Parts blandannat)...
Jobbar bara 2 dagar i veckan ( på jobbet nu).... Helgnatts skift
Får ut ca 20k i månaden utan nå övertid o sånt, grundlön på 23k...

//Mattias

Ps Schysst forum.
Senast redigerat av mattepojka (30 juni 2007)

88 Inlägg
30 juni 2007
Jag jobbar på torslanda på kvällskiftet. Jag är iofs bara sommarjobbare men har en bruttolön på 22500kr. De fastanställda har ca: 26500kr i brutto inkusive ob. Sen är det väldigt mycket övertid då det är inga problem att få ut över 20000 i netto.

Hur långt är ett snöre?

3 Inlägg
30 juni 2007
Man stiger rätt snabbt i lön inom volvo...dem har ett bra lönesystem, iaf här i köping...
Man får betalt genom ett poängsystem som ger poäng på hur mkt man lär sig...
Hade en grundlön på 16000när ja började år 2000... nu 7 år seanre 23000 så 1000k per år...

//Mattias

FreddeK
30 juni 2007
mattepojka skrev:
Man stiger rätt snabbt i lön inom volvo...dem har ett bra lönesystem, iaf här i köping...
Man får betalt genom ett poängsystem som ger poäng på hur mkt man lär sig...
Hade en grundlön på 16000när ja började år 2000... nu 7 år seanre 23000 så 1000k per år...

//Mattias

men runt 600kronor av din 1000lapp är ju det fackliga avtalen. så 400X7=2800kr är ju egentligen inte så mycket ökning på sju år.

454 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
Jag tycker inte jag fått nåt riktigt vettigt svar...jag ska nämligen börja jobba på volvo snart...skulle gärna vilja veta vad jag kommer tjäna , visst jag kan vänta tills jag kommer dit å fråga men någon borde väl veta det här... montör kommer jag börja som , antigen TC eller Bulycke.... nån som vet vad man tjänar som ny och hur mkt lönen ökar... ??

905 Inlägg
8 augusti 2007
ryttersson skrev:
Jag tycker inte jag fått nåt riktigt vettigt svar...jag ska nämligen börja jobba på volvo snart...skulle gärna vilja veta vad jag kommer tjäna , visst jag kan vänta tills jag kommer dit å fråga men någon borde väl veta det här... montör kommer jag börja som , antigen TC eller Bulycke.... nån som vet vad man tjänar som ny och hur mkt lönen ökar... ??

mellan 17-19k borde väl ingångslönen vara. men om du ska börja jobba så hoppas jag du redan vet det efter anställningsintervju. vem skriver på papper utan attt veta vad han tjänar? imorgon får jag iaf veta vad jag kommer att tjäna utifall jag får jobbet i umeå.

3 627 Inlägg
8 augusti 2007
Ingångslönen för dagtid på Volvo Torslanda ligger på en 126kr/h .. eller den gjorde det för 1,5månad sen iaf smile
Senast redigerat av ToXtreme (8 augusti 2007)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

454 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
ToXtreme skrev:
Ingångslönen för dagtid på Volvo Torslanda ligger på en 126kr/h .. eller den gjorde det för 1,5månad sen iaf smile

Tack totextreme...exakt det svaret jag vill ha smile....... och jag har inte skrivit på papprena än wink .... nån som vet ökningen på lönen sen ?...
Senast redigerat av ryttersson (8 augusti 2007)

557 Inlägg
8 augusti 2007
Som E-Meck (Direkt efter Gymnasiet) så har man ca 18.000:- / mån i ingångslön.
Som A-Meck (Efter ca 7 år i yrket) så har en PB Meck en snitt lön på 23.000:- / mån.

//Jerry

454 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
Fimpha skrev:
Som E-Meck (Direkt efter Gymnasiet) så har man ca 18.000:- / mån i ingångslön.
Som A-Meck (Efter ca 7 år i yrket) så har en PB Meck en snitt lön på 23.000:- / mån.

Okejj dubbla svar... vilket är rätt ? 126 kr/timme eller 18.000 kr ???

FreddeK
9 augusti 2007
finns ingen här på forumet som kan veta exakt på kronan vad du får i lön! om det nu inte är din chef eller personalansvarig som sitter här och skrivet till dig!

Bara vänta på lönespecifikationen!

2 652 Inlägg
9 augusti 2007
om du skiftar och är helt nu har du runt 17000 kr\månad på volvo skövde personvagnar ,

Gödseldräng
4 529 Inlägg
9 augusti 2007
de va fan va man tjänar bra där yikes
en med utbildning på Frinad tjänar får ut ca 11k efter skatt :S en utan utbildning får ca 9 efter skatt

vad ska man ha för utbildning på volvo bandet och vad gör man ?

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
9 augusti 2007
Team-Adolfsson skrev:
en med utbildning på Frinad tjänar får ut ca 11k efter skatt :S en utan utbildning får ca 9 efter skatt

Blev du sugen på börja där???

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

2 652 Inlägg
9 augusti 2007
Team-Adolfsson skrev:

beror på vilken av alla volvo fabriker du jobbar på med volvo skövde PV är motorfabriken , man går o monterar motorer .
lite beroende på vilket ställe man är på ., finns typ
diesel
bensin
inre monteringar där man monterar kolvar\stakar mm
mm

454 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
torslanda ... och det behöver inte vara på kronan.... men en kille säger att 126 kronor är det , sen kommer en kille å säger 18.000 , inte annat än att man börja undra...

905 Inlägg
9 augusti 2007
ryttersson skrev:
torslanda ... och det behöver inte vara på kronan.... men en kille säger att 126 kronor är det , sen kommer en kille å säger 18.000 , inte annat än att man börja undra...

ta upp telfon jökel och ring personal avdelningen på volvo bara. tänk vad enkelt. ingen kan ge dig rätt svar utom dom.

Sök