bara jag som stör mig på folk som bara springer rakt över vägen??

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
7 juli 2007 · 5 753 Inlägg

är det bara jag som stör mig på folk som springer rakt ut i vägen vid övergångsställen?? ja menar visst har bilarna lämna företräde men lite vett måste väll gång gängarna ha också tycker man... som inatt när jag var i stan, ingen gatubelysning och regn så det var riktigt svart efter vägarna, så låg jag väll på kanske 40km/h på 50 väg typ, så springer det nån rakt ut vid ett övergångsställe så jag får tvärnita (såg inte änns att det var ett övergångställe där), och sen blir dom sur och hyttar ock har sig,


så som sagt, är det bara jag som stör mig på alla som tar för givet att man ska stanna och bara springer rakt ut i vägen utan att kolla sig om typ, som jag skrev så även om vi bilister har lämna företräde så borde väll endå gång gängarna ha lite vett i skallen och kolla sig om endå


med vänliga hälsningar smile

Senast redigerat av _Glenne_ (7 juli 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
7 juli 2007 · 938 Inlägg

Skriver in mej på listan.
De enda ja kommer på nu som är värre än dom som klivar rakt ut på övergångställen utan att se sej för är dom som klivar rakt ut utan att se sej för på bevakade övergångställen(där trafikljus finns och gående inte har företräde vid rög gubbe). Hände mej när ja kom med timmerbilen, å de va ju tur för gubben att ja inte hade nå lass hmm  Ångrar nu i efterhand att ja inte la mej på kompressorhornet, då kanske gubben hade fattat nåt iaf, eller blivit skraj å skitit ner sej:D   Jä-la idioter de finns:mad:

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Masaru hater
7 juli 2007 · 656 Inlägg

Håller med, fast de värsta är de som måste snedda rakt över gatan, när det finns ett övergångsställe typ 4 meter ifrån de, sånna vill man bara plocka med framdelen asså.

Cyklister är också några jag inte gillar, cyklar ju fan över allt, kommer snart börja cykla på hus och bilar och inne i affärer.

Behöver anger managment för detta innan nån cyklistjävel får sig! smile


(Givetvis finns det också de som tänker med huvudet och inte med röven)

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
loffe007
7 juli 2007 · 905 Inlägg

Går dom inte på övergångsställe så får man köra på dom och cyklar dom på övergångsställe så får du köra på dom. smile


Bara för att bilen har väjningsplikt betyder det inte att dom bara kan trava på då det är dålig sikt och dom har garanterat inga reflex på sig. finns lagar om allt smile

Trafikförordning (1998:1276) 7 kap
4 § Gående som skall gå ut på ett övergångsställe skall ta hänsyn till avståndet till och hastigheten hos de fordon som närmar sig övergångsstället. Utanför ett övergångsställe får gående korsa vägen endast om det kan ske utan fara eller olägenhet för trafiken.


går dom mot rödgugge kan dom dömmas för vårdslöshet i trafik och få böter.

Akka
7 juli 2007 · 1 174 Inlägg

håller me

klimpan
7 juli 2007 · 2 600 Inlägg

jag skriver in mig me  så jävla störande  tycker jag att det är.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Malmoe SSS -12
7 juli 2007 · 3 217 Inlägg

loffe007 skrev:
Går dom inte på övergångsställe så får man köra på dom och cyklar dom på övergångsställe så får du köra på dom. smile


Bara för att bilen har väjningsplikt betyder det inte att dom bara kan trava på då det är dålig sikt och dom har garanterat inga reflex på sig. finns lagar om allt smile

Trafikförordning (1998:1276) 7 kap
4 § Gående som skall gå ut på ett övergångsställe skall ta hänsyn till avståndet till och hastigheten hos de fordon som närmar sig övergångsstället. Utanför ett övergångsställe får gående korsa vägen endast om det kan ske utan fara eller olägenhet för trafiken.


går dom mot rödgugge kan dom dömmas för vårdslöshet i trafik och få böter.

Men det kvittar nästan hur mycket man än står på sin "rätt"... Du kommer bära skulden till olyckan oavsett vad!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
DasAuto
7 juli 2007 · 2 751 Inlägg

hatar käringar som cyklar på gatan när de finns cykelväg 2 meter vid sidan om dem

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
PLPerformance
7 juli 2007 · 213 Inlägg

Sen finns det dom som cyklar i bra fart mot övergångstället (man ska alltså inte lämna företräde för dessa), men precis före så hoppar dom av cykeln och går över..Tycker denna lagen borde ändras..

MrTurbo Better than God \o/
7 juli 2007 · 1 882 Inlägg

240Mannen skrev:
Sen finns det dom som cyklar i bra fart mot övergångstället (man ska alltså inte lämna företräde för dessa), men precis före så hoppar dom av cykeln och går över..Tycker denna lagen borde ändras..

Det är la värre med dem som fortsätter cykla rakt ut och tar för givet att alla bilar skall stanna? Har vart mycket nära att köra över idioter som bara cyklar rakt ut på övergångsställen. Sedan blir DE arga när man tutar på dem!?

En kille skrek; "Detta är ett övergångsställe din jävla idiot!" efter mig.  Jag grisnita och körde ut skallen genom den öppna rutan å skrek tillbaka. "Du går inte du CYKLAR dumjävel!"  Han sa inge mer utan drog....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Joopet
7 juli 2007 · 72 Inlägg

Man kan ju undra vad dom tänker med när dom utan att titta bara kliver rakt ut i vägen. Har varit med om en som bara gick ut rakt framför bilen, var bara 2 meter ifrån honom när han kliver ut. Dödslängtan kanske?

StarShine
7 juli 2007 · 265 Inlägg

jag är även med på denna listan.. men har hittat en lösning..

Gör som jag gör istället...
ifall du ser dom springer över gatan antingen på övergångställe eller inte.. t.ex. mot röd gubbe och du håller på att köra på dom.. bromsa in så man precis klarar det.. vevar ner rutan å ger ut ett sånt gall-skrik : AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!!

lovar att det funkar.. har fått många till att stanna så smile

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."
Dodge Challenger "pappas pärla" (1971)
Volkswagen Golf "TSI" (2014)
_deki_
7 juli 2007 · 281 Inlägg

hehe aaa dom e ju inte normala fotgängarna ;D

/Deki
MilleN
7 juli 2007 · 9 108 Inlägg

Givetvis stör man sig på folk som missbrukar det.. Framförallt idioter som tror dom har företräde när dom kommer på cykel i 30 knyck och korsar vägen.

Ertiyed
7 juli 2007 · 349 Inlägg

Jag horde nanstans att det ar fler olycker vid overgangsstallen nu an innan den nya lagen kom just pga att folk inte kollar sig for och litar pa att bilisterna ska stanna... idioti ar det enda ordet som kommer upp.

Senast redigerat av Ertiyed (7 juli 2007)

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
7 juli 2007 · 2 456 Inlägg

Ja dom som ej tar ögon kontakt med en å bara kliver ut å tror att man ska kunna stanna på en femöring då har man bara lust å köra över dom.

Å dom som snäddar över gatan presis intill ett över gångs ställe dom fins där av en anledning ... då kokar det i huvudet .... må jag säja ....

men vist fan sen när man klivit ur bilen ... å själv e fotgängare så e det en annan visa .. *L* ... men vist en annna andvänder dom vitsträckade gångställena korekt tar ögon kontakt med bilisten å säter ut foten efter det ....

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Android
7 juli 2007 · 892 Inlägg

Helt klart är det jobbigt men folk som bara hoppar ut, MEN...det är fan lika illa med bilister som ska hävda sig!
Där vi bor så måste man korsa en rätt stor väg för att ta sig till affären. Det är ett rätt tydligt övergångsställe, och jag eller damen brukar inte alls bara hoppa ut, utan kollar så bilen har god möjlighet att bara sakta in. Det är förvånansvärt många som inte bryr sig ett skit utan bara gasar på så man måste hoppa ur vägen utan att bli påkörd, eller när man väl smiter över då de stannat, gasar iväg så man nästan får backspegeln i ryggen.

Jag får hålla med om att de som bara hoppar ut kan gott ha det, men de som INTE gör det får man fan visa lite respekt!

Sen finns det en sak till jag tycker är rätt intressant, och det är då man ensam står vid ett bevakat övergångsställe och trafiken är rätt lugn. Jag vet att om jag trycker på knappen så kommer det slå om, och bilisterna kommer att få vänta i minst 30 sekunder innan de kan köra vidare...ELLER, så stannar bilarna, släpper över mig som är över på 4 sekunder, och så slipper de stanna så länge...men detta händer ju förvånansvärt sällan, istället så brukar förarna mest gasa på lite extra, så man ska förstå att HAHA! man kan minsan inte gå än!

Nu vet jag att det inte var direkt detta tråden rörde, utan folk som inte ser sig för, men jag var bara tvungen att nämna det i förbifarten. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Miklen
7 juli 2007 ·

Ja tycker det är respektlöst å inte särskilt bra bevis på livsvilja..

MEN nåt ja stör mig ännu mer på är idioter som t.ex vid en skola stannar å släpper över skolbarn vid ett ÖVERVAKAT ö-ställe när dom har RÖD gubbe.. har hänt några gånger i jönköping när ja kommit me lastbilen att dom har stannat.. hittils är det bara en som fått veta hon lever men hon undra nog lite när ja följde efter henne me lastbilen..sen skällde ja lite på henne..stackarn..

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
7 juli 2007 · 2 456 Inlägg

Från det ena till det andra;

Ett annat iriterande moment på en mällan väg sträcka mällan två europa vägar i stockholms trakten kan nästan få en att hoppa ut å klå upp vissa bilförare är att på en 70Km/H sträcka som har en till anslutande smitväg/gammal väg som har Stop Plikt så är det så vissa vid tätare trafik kan slå på hejdarna å släppa ut ett antal bilar å dom som kommer bakom den som bromsar in så får stå på broms pellen .... man ser resultaten i backen en hel del låsta bromsar in för den korsningen .... *Morrrr* ....

//S

Senast redigerat av lonewolf-holm (7 juli 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
FreddeK
7 juli 2007 ·

stör mig mer på kärringarna som kastar sig av på sina cyklar och springer över...inte fan själv hinner reagera!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang