3 vill tydligen inte ha kunder som använder sin telefon mycket...

Founder
10 juli 2007 · 1 414 Inlägg

root skrev:
Det kan ju vara så att vissa abbonemang har en kreditgräns och att det står i avtalet att man efter en viss uppnådd summa kräver förskottsbetalning på räkningen. Avtalet är oerhört viktigt att läsa igenom så att man inte får några obehagliga överraskningar som i det här fallet.

För er som skrivit att ni ringer mycket utomlands i jobbet - jag misstänker att ni har ett företagsabbonemang, inte ett privatabbonemang som står på er själva? Om det skulle vara privatabbonemang, vad är kreditgränsen? Detta står i avtalet...

Dock så tycker jag att Tre hade kunnat engagera sig lite, t.ex. att öppna upp för samtal under en timmes tid vid den kontakten som Founder hade för att kunna reda ut situationen på ett så smidigt sätt som möjligt. Dock så misstänker jag att kundtjänst har nada befogenheter för att kunna göra sådana saker, utan det hamnar direkt hos ekonomiavdelningen som får ta beslut efter att betalning kommit in.

Att Founder inte har tillgång till en annan telefon är bara att beklaga, men att få tag på en telefon att ringa från på t.ex. närmaste hotell för att snabbt reda upp situationen är något som ligger på hans ansvar - och det hade inte heller tagit speciellt lång tid. Pengar för att ringa från en kollegas/kompis mobiltelefon? Tja, att förlora ett arbete för att man inte vill betala samtalskostnaden till deras ekonomiavdelning direkt till kompisen/kollegan är väl ändå ett beslut som man tar alldeles på egen hand och som man inte kan belasta Tre för.

Att förlora ett jobb pga att telefonen inte är brukbar under en viss tidsperiod låter dock lite väl, men det är säkert möjligt. Dock så tror jag inte det hade varit några problem att kontakta den potentiella arbetsgivaren och säga "hej! min teleoperatör strular lite, du kan nå mig via det här numret under ett par dagar istället".

Mao - lägg inte hela skulden på Tre. Founder hade kunnat göra en hel del saker för att reda upp situationen smidigt från sitt håll.

Hej, du verkar inte veta något om flygbranshen den saken är säker. Jag fick kontakt med deras kundtjänst idag via nätet och pratade med en tjej som sa att dom infört denna regel i april utan att informera kundera om detta.

Att ringa från tex en kompis mobil telefon här nere till svensk kundtjänst skulle kosta mig otroligt mycket. Dessutom var min enda chans att få tag i flygchefen just i lördags då han skulle ringa mig. Tror du att deras ekonomiavdelning är öppen på helgerna? NEJ. Bank överföringar tar minst 24 timmar så det fanns ingen möjlighet att lösa detta före lördagen...

Jag lägger hela skulden på TRE eftersom dom aldrig informerade mig om några ändringar i reglerna och dom stängde ner mitt abonemang helt utan att jag bett om det på grund av deras interna policy...

Och du bör veta lite om jobb marknaden i flyg branshen, den fungerar inte som i snälla Sverige... Man får oftast bara en chans. Han som skulle ringa mig gör det av ren välvilja för att vara snäll mot mig. Om jag då inte ens kan se till att ta emot hans samtal lär inte han vara särskillt intresserad av att hjälpa mig mer. Telefon nr till den här typen av chefer är extremt restriktiva och delas endast ut i stort förtroende att de inte sprids vidare. Om jag ringer honom från någon annans telefon och dom inser vem jag pratar med så kommer dom helt säkert spara numret eftersom ett jobb på ett sådant företag är värt otroliga pengar...

Så du kanske kan berätta för mig hur jag smidigt skulle kunna lösa det här när min telefon inte fungerar och jag inte på något sätt kan få mitt abonemang öppnat igen inom den tidsram som krävdes?

Samt det är väl inte mitt ansvar att jag ska behöva spendera pengar och tid för att få använda en tjänst som jag faktiskt redan betalar för?

PS Abonemanget var ett privat o inget företag.

Senast redigerat av Founder (10 juli 2007)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
ghost_boy83 CREW
10 juli 2007 · 2 594 Inlägg

Founder skrev:

ghost_boy83 skrev:
hmm eftersom jag jobbar i kuntjänst fast på telenor tjänner jag igen situationen
men hos oss gör vi anorlunda, märker vi att en kund inte har inkomst eller är ny och det inte fins nån betalnings historik kopplar vi samtalen till oss så vi kan berätta att vi kräver in förskott. om kund har jobb men andrig haft saldo över 500 och helt plötsligt får ett saldo på 6000kr gör vi samma sak men då informerar vi bara och frågar om kunden kan betala så stort belopp om det är ok med k så öppnar vi upp abget lika snabbt,

och så gör dom på alla telebolag så frågan är om dom inte kunde se dina inkomster eller va du ny kund hos 3 ??

Jag har haft 3 i snart 4 år som operatör och aldrig någonsin haft en betalningsanmärkning...

byt til telenor då lovar dig bra mycket bättre än tre vi har i allafal support 24 timmar om dygnet + att vi är billigast att ringa me utomlans kan fixa ett bra abg + ny mobil bara hojta till wink

Founder
10 juli 2007 · 1 414 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

Founder skrev:

ghost_boy83 skrev:
hmm eftersom jag jobbar i kuntjänst fast på telenor tjänner jag igen situationen
men hos oss gör vi anorlunda, märker vi att en kund inte har inkomst eller är ny och det inte fins nån betalnings historik kopplar vi samtalen till oss så vi kan berätta att vi kräver in förskott. om kund har jobb men andrig haft saldo över 500 och helt plötsligt får ett saldo på 6000kr gör vi samma sak men då informerar vi bara och frågar om kunden kan betala så stort belopp om det är ok med k så öppnar vi upp abget lika snabbt,

och så gör dom på alla telebolag så frågan är om dom inte kunde se dina inkomster eller va du ny kund hos 3 ??

Jag har haft 3 i snart 4 år som operatör och aldrig någonsin haft en betalningsanmärkning...

byt til telenor då lovar dig bra mycket bättre än tre vi har i allafal support 24 timmar om dygnet + att vi är billigast att ringa me utomlans kan fixa ett bra abg + ny mobil bara hojta till wink

Ge mig ditt nr så ringer jag o beställer ett abonemang hos er smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
10 juli 2007 · 1 290 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

Founder skrev:

ghost_boy83 skrev:
hmm eftersom jag jobbar i kuntjänst fast på telenor tjänner jag igen situationen
men hos oss gör vi anorlunda, märker vi att en kund inte har inkomst eller är ny och det inte fins nån betalnings historik kopplar vi samtalen till oss så vi kan berätta att vi kräver in förskott. om kund har jobb men andrig haft saldo över 500 och helt plötsligt får ett saldo på 6000kr gör vi samma sak men då informerar vi bara och frågar om kunden kan betala så stort belopp om det är ok med k så öppnar vi upp abget lika snabbt,

och så gör dom på alla telebolag så frågan är om dom inte kunde se dina inkomster eller va du ny kund hos 3 ??

Jag har haft 3 i snart 4 år som operatör och aldrig någonsin haft en betalningsanmärkning...

byt til telenor då lovar dig bra mycket bättre än tre vi har i allafal support 24 timmar om dygnet + att vi är billigast att ringa me utomlans kan fixa ett bra abg + ny mobil bara hojta till wink

Skulle aldrig byta till Telenor även om jag ens fick pengar! Är inte de här marknadsföring förresten? Någon från Telenor som går in och säger byt till oss? Tre har 24 service också!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Founder
10 juli 2007 · 1 414 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

ghost_boy83 skrev:

Founder skrev:

Jag har haft 3 i snart 4 år som operatör och aldrig någonsin haft en betalningsanmärkning...

byt til telenor då lovar dig bra mycket bättre än tre vi har i allafal support 24 timmar om dygnet + att vi är billigast att ringa me utomlans kan fixa ett bra abg + ny mobil bara hojta till wink

Skulle aldrig byta till Telenor även om jag ens fick pengar! Är inte de här marknadsföring förresten? Någon från Telenor som går in och säger byt till oss? Tre har 24 service också!

Tre har inte alls 24 timmars service, nu på sommaren är det 8-20 o inget på helgerna...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
nygren_iv paparazzi
10 juli 2007 · 349 Inlägg

jadu..  kan bara beklaga..  3s Kundtjänst är inte kul..  har haft trubbel med mitt abbonemang väldigt ofta och dem bortförklarar allt hela tiden..  jag ska slänga 3s abbonemang så fort det bara går och byta till nåt annat.. Telia eller Telenor..  får se hur det blir..   

Hoppas det går bra med jobb i framtiden iallafall.. 

kan man annulera sitt 3 abbonemang om man inte ens har nån mottagning hemma där man bor ?

Kontakta mig om ni vill få bilen fotad i Karlstad med omnejd.
------------ www.ENfoto.nu -------------
www.karlstadracing.nu - för bilfolk i Karlstad med omnejd.
root root
10 juli 2007 · 29 Inlägg

Founder skrev:
Att ringa från tex en kompis mobil telefon här nere till svensk kundtjänst skulle kosta mig otroligt mycket. Dessutom var min enda chans att få tag i flygchefen just i lördags då han skulle ringa mig. Tror du att deras ekonomiavdelning är öppen på helgerna? NEJ. Bank överföringar tar minst 24 timmar så det fanns ingen möjlighet att lösa detta före lördagen...

Men otroligt mycket är alltså mer pengar än vad du skulle få in på jobbet, eftersom du tydligen tyckte att det inte var värt att låna telefonen av en kompis, eller att låna en telefon på närmaste hotell eller dylikt.

Skumma tariffer dina kompisar ringer med i så fall.

I övrigt - killen på kundtjänst meddelade dig i chatten som du citerade att ekonomiavdelningen kunde ta ett visakort och dra pengarna den vägen. Då hade det löst sig omedelbart.

Founder skrev:
Jag lägger hela skulden på TRE eftersom dom aldrig informerade mig om några ändringar i reglerna och dom stängde ner mitt abonemang helt utan att jag bett om det på grund av deras interna policy...

Läser du ditt befintliga avtal så är det oftast du som är ansvarig för att uppdatera dig om nya villkor i avtalen. Vissa uppdateringar av avtalen går de ut med, men det avtal som du förbinder dig att följa finns oftast tillgängligt via nätet.

Varken legalt eller moraliskt/etiskt så ser jag fortfarande inte att 3 har gjort något som helst fel. När man dessutom väger in en kundtjänsts befogenheter så tycker jag inte ens att du har blivit felaktigt bemött, utan du har helt enkelt blivit upplyst om hur det fungerar och vad du kan göra för att lösa det snabbt:

Ring ekonomiavdelningen, betala med visa/mastercard el.dyl. Problemet löst.

Founder skrev:
Och du bör veta lite om jobb marknaden i flyg branshen, den fungerar inte som i snälla Sverige... Man får oftast bara en chans. Han som skulle ringa mig gör det av ren välvilja för att vara snäll mot mig. Om jag då inte ens kan se till att ta emot hans samtal lär inte han vara särskillt intresserad av att hjälpa mig mer. Telefon nr till den här typen av chefer är extremt restriktiva och delas endast ut i stort förtroende att de inte sprids vidare. Om jag ringer honom från någon annans telefon och dom inser vem jag pratar med så kommer dom helt säkert spara numret eftersom ett jobb på ett sådant företag är värt otroliga pengar...

Jag ser inga konstigheter med restriktiva utlämningar av telefonnummer och liknande, känner väl igen det från flertalet av de branscher som jag har jobbat i. Dock så behöver du antingen nya kompisar, eller en liten uppfräschning i hur det är att vara flexibel. Arbetsgivare brukar uppskatta flexibilitet, och att din telefon slutar fungera utan att du hör av dig och förklarar varför lär definitivt vara något negativt jämfört med om du hade kunnat kommunicera med honom och förklarat varför din telefon är död och gett honom alternativa kommunikationsväger, t.ex. mail eftersom en internetuppkoppling uppenbarligen fungerar utmärkt för dig.

Founder skrev:
Så du kanske kan berätta för mig hur jag smidigt skulle kunna lösa det här när min telefon inte fungerar och jag inte på något sätt kan få mitt abonemang öppnat igen inom den tidsram som krävdes?

Du hade kunnat knata in i närmaste butik och köpt ett kontantkort och ringt chefen och meddelat honom det nya telefonnumret som du kan bli nådd på under den tid som du befinner dig utomlands, alternativt tills du har hunnit lösa problemet?

Ändra meddelandet på din mobil (för jag förutsätter att du kan din mobilsvarskod), och uppge det alternativa telefonnumret. Vips, alla som ringer ditt vanliga nummer kommer att bli hänvisade till en fungerande telefon där du kan bli nådd.

Founder skrev:
Samt det är väl inte mitt ansvar att jag ska behöva spendera pengar och tid för att få använda en tjänst som jag faktiskt redan betalar för?

Jodå, eftersom du har bundit dig att följa villkoren så är det bara att se sur ut och gnälla högt, vitt och brett som vilken svensk som helst. Det är ju mycket bättre än att vara flexibel och se till att lösa situationen på ett så smidigt och snabbt sätt som möjligt.

Nu saknas det dock en sak i historien - om du hade haft en fungerande telefon, hade du då fått arbetet i fråga eller ringde han aldrig?




Fotnot: Jag skulle personligen aldrig skaffa mig ett 3-abbonemang så det här är inget som helst pro-3. Det är däremot anti-gnäll - jag blir så oerhört trött på människor som inte tar något som helst eget ansvar och initiativ utan blir passiva och försöker skylla på andra så fort något går snett.

Senast redigerat av root (10 juli 2007)

ToXtreme
10 juli 2007 · 3 627 Inlägg

Riktigt illa.. Kundtjänst har vart riktigt trevliga och serviceminded mot mig när jag har ringt in hmm

Är faktiskt jättenöjd med 3, min förra mobil höll på och krånglade hela tiden (Nokia 6280) så jag ringde in och sa att jag ville få en ny mobiltelefon och få mitt abbonnemang hävt.. Vilket jag också fick, inte mycket tjöt om den saken alls! Valde dock 3 igen då jag är nöjd med operatören smile

Men det är synd när det blir såhär sad

MVH Jimmy

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Aerodynamik ...
10 juli 2007 · 7 120 Inlägg

Har alltid haft tre, funkar perfekt för mig.

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
10 juli 2007 · 1 290 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Har alltid haft tre, funkar perfekt för mig.

Du är inte ensam! cool

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
bojboj
10 juli 2007 ·

Samma sak hände mig och en polare för två år sedan när vi va i turkiet. 7600:- hade han ringt för. Dock va ända problemet att vi ville ringa för att kuna ordna skjutts hem från landvetter. Efter många om och men så öppnade dom telefonen för inkommande samtal :S surt som fan

BMW635_Robban
10 juli 2007 · 1 277 Inlägg

3 är ett jävla företag!

De blåser ju folk med bluff-fakturor. Ex Tjejen hade inne sin telefon vid 4 tillfällen och sammanlagt 6mån utan att kunna använda den och ändå fick hon räkningar på flera hundra.

När vi begärde specificerad räkning vid 4 olika tillfällen fick vi den aldrig...

Jag vet av flera andra att de haft samma problem..inklusive jag.

Nu fattar man hur de kan ha så låga priser på allt. Ni som har abonnemang där blir blåsta på pengar hela tiden!!

Kanelbullen
10 juli 2007 · 1 722 Inlägg

ojoj Då vet jag Telia wink (cool)

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Founder
10 juli 2007 · 1 414 Inlägg

root skrev:
Men otroligt mycket är alltså mer pengar än vad du skulle få in på jobbet, eftersom du tydligen tyckte att det inte var värt att låna telefonen av en kompis, eller att låna en telefon på närmaste hotell eller dylikt.

Skumma tariffer dina kompisar ringer med i så fall.

I övrigt - killen på kundtjänst meddelade dig i chatten som du citerade att ekonomiavdelningen kunde ta ett visakort och dra pengarna den vägen. Då hade det löst sig omedelbart.

Läser du ditt befintliga avtal så är det oftast du som är ansvarig för att uppdatera dig om nya villkor i avtalen. Vissa uppdateringar av avtalen går de ut med, men det avtal som du förbinder dig att följa finns oftast tillgängligt via nätet.

Varken legalt eller moraliskt/etiskt så ser jag fortfarande inte att 3 har gjort något som helst fel. När man dessutom väger in en kundtjänsts befogenheter så tycker jag inte ens att du har blivit felaktigt bemött, utan du har helt enkelt blivit upplyst om hur det fungerar och vad du kan göra för att lösa det snabbt:

Ring ekonomiavdelningen, betala med visa/mastercard el.dyl. Problemet löst.

Jag ser inga konstigheter med restriktiva utlämningar av telefonnummer och liknande, känner väl igen det från flertalet av de branscher som jag har jobbat i. Dock så behöver du antingen nya kompisar, eller en liten uppfräschning i hur det är att vara flexibel. Arbetsgivare brukar uppskatta flexibilitet, och att din telefon slutar fungera utan att du hör av dig och förklarar varför lär definitivt vara något negativt jämfört med om du hade kunnat kommunicera med honom och förklarat varför din telefon är död och gett honom alternativa kommunikationsväger, t.ex. mail eftersom en internetuppkoppling uppenbarligen fungerar utmärkt för dig.

Du hade kunnat knata in i närmaste butik och köpt ett kontantkort och ringt chefen och meddelat honom det nya telefonnumret som du kan bli nådd på under den tid som du befinner dig utomlands, alternativt tills du har hunnit lösa problemet?

Ändra meddelandet på din mobil (för jag förutsätter att du kan din mobilsvarskod), och uppge det alternativa telefonnumret. Vips, alla som ringer ditt vanliga nummer kommer att bli hänvisade till en fungerande telefon där du kan bli nådd.

Jodå, eftersom du har bundit dig att följa villkoren så är det bara att se sur ut och gnälla högt, vitt och brett som vilken svensk som helst. Det är ju mycket bättre än att vara flexibel och se till att lösa situationen på ett så smidigt och snabbt sätt som möjligt.

Nu saknas det dock en sak i historien - om du hade haft en fungerande telefon, hade du då fått arbetet i fråga eller ringde han aldrig?

Fotnot: Jag skulle personligen aldrig skaffa mig ett 3-abbonemang så det här är inget som helst pro-3. Det är däremot anti-gnäll - jag blir så oerhört trött på människor som inte tar något som helst eget ansvar och initiativ utan blir passiva och försöker skylla på andra så fort något går snett.

1. Ekonomi avdelningen kunde endast ta mitt VISA kort om jag ringer dom. Dom va inte öppna på helgen så det hade ändå inte gått att få telefonen aktiverad före lördag.

2. Jag vill inte låna min kompis telefon för han är fransk, att ringa till Sverige ifrån belgien med en fransk telefon är inte direkt gratis...

Samt att ens försöka få tag i den här chefen i portugal via telefon är näst intill omöjligt. Dom ringer dig, inte tvärtt-om...

Dessutom har den här typen av chefer aldrig tid att sitta framför nån dator, dom har tillräckligt att göra...

3. Tre har uppdaterat avtalet, men det fanns inte på nätet och dom har inte informerat sina kunder. Man kunde få avtalet av dom om man begärde det via kundtjänst...

4. Kontant kort fungerar inte eftersom min telefon är låst till Tre. Så jag hade fått köpa en helt ny telefon. Dessutom har jag inte tid att springa runt i affärer när jag är här...

5. Jag pratade med en kille ifrån hans företag som berättade att dom hade försökt nå mig i helgen... jag fick ge honom min e-mail o hoppas på att dom orkar sätta sig eller har tid att sätta sig framför en dator o skicka informationen via e-mail...

Senast redigerat av Founder (10 juli 2007)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
ToXtreme
10 juli 2007 · 3 627 Inlägg

BMW635_Robban skrev:
3 är ett jävla företag!

De blåser ju folk med bluff-fakturor. Ex Tjejen hade inne sin telefon vid 4 tillfällen och sammanlagt 6mån utan att kunna använda den och ändå fick hon räkningar på flera hundra.

När vi begärde specificerad räkning vid 4 olika tillfällen fick vi den aldrig...

Jag vet av flera andra att de haft samma problem..inklusive jag.

Nu fattar man hur de kan ha så låga priser på allt. Ni som har abonnemang där blir blåsta på pengar hela tiden!!

Kan säga att jag har stenkoll på mina utgifter, tycker inte 3 är skit nånstans! Jag har då aldrig haft några problem och aldrig åkt på några reparationsavgifter.. hade inne min förra mobil 3ggr.. fick ny mobil varje gång.. sen när den 3de börja krångla så ringde jag och klagade och fick mitt abbonnemang hävt 5månader tidigare, utan några som helsta kostnader.. så du snackar nog bara i nattmössan eller så har ni bara haft en väldans otur!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
ghost_boy83 CREW
11 juli 2007 · 2 594 Inlägg

nygren_iv skrev:
jadu..  kan bara beklaga..  3s Kundtjänst är inte kul..  har haft trubbel med mitt abbonemang väldigt ofta och dem bortförklarar allt hela tiden..  jag ska slänga 3s abbonemang så fort det bara går och byta till nåt annat.. Telia eller Telenor..  får se hur det blir..   

Hoppas det går bra med jobb i framtiden iallafall.. 

kan man annulera sitt 3 abbonemang om man inte ens har nån mottagning hemma där man bor ?

ja det beror säkert på vem du frågar ingen i de och fråga deras kundtjänst lika bra och skicka in en skrifltig bestridan på en gång till dom

root root
11 juli 2007 · 29 Inlägg

Founder skrev:
1. Ekonomi avdelningen kunde endast ta mitt VISA kort om jag ringer dom. Dom va inte öppna på helgen så det hade ändå inte gått att få telefonen aktiverad före lördag.

Hade du ringt dem direkt när du fått reda på att den var spärrad så hade du hunnit - dock bara med ett par minuters marginal. wink

Founder skrev:
2. Jag vill inte låna min kompis telefon för han är fransk, att ringa till Sverige ifrån belgien med en fransk telefon är inte direkt gratis...

Uppenbarligen så pass dyrt att det var viktigare att INTE ringa och få abbonemanget upplåst än att få jobbet ?

Founder skrev:
Samt att ens försöka få tag i den här chefen i portugal via telefon är näst intill omöjligt. Dom ringer dig, inte tvärtt-om...

Underligt. En chef sitter per definition alltid i en beslutsposition, och den här går inte att få tag på? Tillåt mig le för nu dramatiserar du rejält. Om det sedan är normalt i branschen att man inte "jagar" chefen är en sak, men i det här fallet så var det en människa som gjorde något för att vara schysst mot dig specifikt enligt vad du har skrivit tidigare - det minsta du hade kunnat göra var att se till att han fick alternativa kontaktvägar till dig.

Om du är så slapp och likgiltig att du struntar i det - då är det inte det minsta konstigt om det är så att du blir utan jobb. Den enda du kan skylla på i det läget är dig själv.

Visserligen har Tre satt dig i en relativt krånglig sits, men det finns MÅNGA vägar ut ur den - det enda jag hör från dig är ursäkter och undanflykter till varför du inte skulle göra detta.

Founder skrev:
3. Tre har uppdaterat avtalet, men det fanns inte på nätet och dom har inte informerat sina kunder. Man kunde få avtalet av dom om man begärde det via kundtjänst...

Founder skrev:
4. Kontant kort fungerar inte eftersom min telefon är låst till Tre. Så jag hade fått köpa en helt ny telefon. Dessutom har jag inte tid att springa runt i affärer när jag är här...

Är du helt säker på att 3 inte finns i landet i fråga och att deras kontantkort etc inte har samma identifikation som här i Sverige? (jag vet inte, därav frågan)

Att köpa en ny telefon med kontantkort med någon annan leverantör hade inte varit en dyr affär. Sak samma vilken telefon det gäller så länge den är billig och du kan bli nådd. Ett tiotal euro kan du säkerligen få en kontantkortstelefon för, precis som här hemma i Sverige.

Att du har tid att sitta och skriva långa inlägg i den här tråden säger mig att du garanterat har tid och möjlighet att smita iväg till närmaste affär och införskaffa en snorbillig telefon och kontantkort och sedan uppdatera mobilsvaret på ditt gamla nummer. Så lång tid tar det inte, oavsett var i landet du befinner dig.

Sluta skyll på alla andra nu och förstå att du kan och hade kunnat göra oerhört mycket för att lösa problemet på egen hand.

Nu är det onsdag. Har du fått din telefon upplåst ännu, eller kostar det fortfarande för mycket pengar att ringa hem till Sverige från närmaste hotell el.dyl ?

seb
11 juli 2007 · 40 Inlägg

Hej Founder!

Jag har några frågor.  Du läser vad jag förstår till pilot och är snart klar med din utbildning som du även har betalt en mindre summa pengar som du gärna nämner. 1.5miljoner SEK var det som du räknat ut snabbt?

Det är så klart lite intressant när man kommer till följdfrågorna.

Eftersom du ska bli pilot ska du styra flygplan. Som alla vet med maskiner så kan dessa krångla, om du nu har svårt att lösa att din mobiltelefon är spärrad hur ska du då kunna lösa kriser där ena motorn går sönder?  Eller något annat som du inte tränat till eller första bästa support person kan ge dig ett svar på?

Med detta i åtanke börjar du inte tycka att 1.5miljoner i utgifter för en utbildning och troligvis en bra lön för ett jobb under några år inte kan vara värd att betala den franske student säg en 1000kr för?  Du verkar ju själv påstå att pengar inte är något problem egentligen för dig. Eftersom att betala en större räkning hos 3 inte skulle vara något problem

Om nu 3 fortfarande har gjort fel, du tycker det är helt åt skogen och vill aldrig mer ha med dessa att göra. Varför löser du ändå inte problemet?   Att som root tidigare nämnt ändra ditt mobilsvar är ju en väg att gå.  Att en chef på en högre position inte skulle ha tillgång till telefon ter sig väldigt konstigt och jag skulle fundera på om jag inte blivit fel informerad angående detta. Men vad vet jag, dina källor kanske är vattentäta angående denna man/kvinna.

Fortfarande är jag dock mäkta imponerad att du inte lyckas lösa detta väldigt lilla problem. Jag blir nästan rädd om du skulle bli pilot.

Saab 9-5 "Black Teufel" (1998)
Nemo
11 juli 2007 · 210 Inlägg

Hej
jag har inte läst allt i tråden pga mycket skitsnack med det du råkat ut för är en kreditgräns spärr. dessa finns hos alla operatörer och fungerar som så att om man ringt onormalt mycket under en kort tid så lägg en tillfällig spärr in.
Jag jobbar själv på tele2 och våran kreditgräns går att ändra på. detta behövs dock göras skriftligt via brev eller fax.

Vi låser även upp telefonerna men ett förskott behövs (oftast) beroende på hur stor krediten är från början.
hoppas att dina problem löses, och för att undvika dessa problem i framtiden så kolla med dom om det inte går att höja kreditgränsen.
har någon frågor som rör mobiltelefoni så kan ni kontakta mig via PM.
(sitter som kontaktperson för våran näst största kund med 11000 användare)

Founder
11 juli 2007 · 1 414 Inlägg

seb skrev:
Hej Founder!

Jag har några frågor.  Du läser vad jag förstår till pilot och är snart klar med din utbildning som du även har betalt en mindre summa pengar som du gärna nämner. 1.5miljoner SEK var det som du räknat ut snabbt?

Det är så klart lite intressant när man kommer till följdfrågorna.

Eftersom du ska bli pilot ska du styra flygplan. Som alla vet med maskiner så kan dessa krångla, om du nu har svårt att lösa att din mobiltelefon är spärrad hur ska du då kunna lösa kriser där ena motorn går sönder?  Eller något annat som du inte tränat till eller första bästa support person kan ge dig ett svar på?

Med detta i åtanke börjar du inte tycka att 1.5miljoner i utgifter för en utbildning och troligvis en bra lön för ett jobb under några år inte kan vara värd att betala den franske student säg en 1000kr för?  Du verkar ju själv påstå att pengar inte är något problem egentligen för dig. Eftersom att betala en större räkning hos 3 inte skulle vara något problem

Om nu 3 fortfarande har gjort fel, du tycker det är helt åt skogen och vill aldrig mer ha med dessa att göra. Varför löser du ändå inte problemet?   Att som root tidigare nämnt ändra ditt mobilsvar är ju en väg att gå.  Att en chef på en högre position inte skulle ha tillgång till telefon ter sig väldigt konstigt och jag skulle fundera på om jag inte blivit fel informerad angående detta. Men vad vet jag, dina källor kanske är vattentäta angående denna man/kvinna.

Fortfarande är jag dock mäkta imponerad att du inte lyckas lösa detta väldigt lilla problem. Jag blir nästan rädd om du skulle bli pilot.

Men lilla du, tror du seriöst att jag inte har löst mitt problem. Den här tråden handlar om 3's ovilja att hjälpa sina kunder... inte försöka lösa mitt problem... min telefon är fullt fungerande och blev det i tisdags morses...

Det jag klagar på är att dom sätter sina kunder i en hjälplös situation där kunden måste lösa ett problem som operatören försatt kunden i utan att varken informera kunden om eller ens ha en avsikt att hjälpa kunden med genom att vara lite flexibel...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang