root skrev:Det kan ju vara så att vissa abbonemang har en kreditgräns och att det står i avtalet att man efter en viss uppnådd summa kräver förskottsbetalning på räkningen. Avtalet är oerhört viktigt att läsa igenom så att man inte får några obehagliga överraskningar som i det här fallet.
För er som skrivit att ni ringer mycket utomlands i jobbet - jag misstänker att ni har ett företagsabbonemang, inte ett privatabbonemang som står på er själva? Om det skulle vara privatabbonemang, vad är kreditgränsen? Detta står i avtalet...
Dock så tycker jag att Tre hade kunnat engagera sig lite, t.ex. att öppna upp för samtal under en timmes tid vid den kontakten som Founder hade för att kunna reda ut situationen på ett så smidigt sätt som möjligt. Dock så misstänker jag att kundtjänst har nada befogenheter för att kunna göra sådana saker, utan det hamnar direkt hos ekonomiavdelningen som får ta beslut efter att betalning kommit in.
Att Founder inte har tillgång till en annan telefon är bara att beklaga, men att få tag på en telefon att ringa från på t.ex. närmaste hotell för att snabbt reda upp situationen är något som ligger på hans ansvar - och det hade inte heller tagit speciellt lång tid. Pengar för att ringa från en kollegas/kompis mobiltelefon? Tja, att förlora ett arbete för att man inte vill betala samtalskostnaden till deras ekonomiavdelning direkt till kompisen/kollegan är väl ändå ett beslut som man tar alldeles på egen hand och som man inte kan belasta Tre för.
Att förlora ett jobb pga att telefonen inte är brukbar under en viss tidsperiod låter dock lite väl, men det är säkert möjligt. Dock så tror jag inte det hade varit några problem att kontakta den potentiella arbetsgivaren och säga "hej! min teleoperatör strular lite, du kan nå mig via det här numret under ett par dagar istället".
Mao - lägg inte hela skulden på Tre. Founder hade kunnat göra en hel del saker för att reda upp situationen smidigt från sitt håll.
Hej, du verkar inte veta något om flygbranshen den saken är säker. Jag fick kontakt med deras kundtjänst idag via nätet och pratade med en tjej som sa att dom infört denna regel i april utan att informera kundera om detta.
Att ringa från tex en kompis mobil telefon här nere till svensk kundtjänst skulle kosta mig otroligt mycket. Dessutom var min enda chans att få tag i flygchefen just i lördags då han skulle ringa mig. Tror du att deras ekonomiavdelning är öppen på helgerna? NEJ. Bank överföringar tar minst 24 timmar så det fanns ingen möjlighet att lösa detta före lördagen...
Jag lägger hela skulden på TRE eftersom dom aldrig informerade mig om några ändringar i reglerna och dom stängde ner mitt abonemang helt utan att jag bett om det på grund av deras interna policy...
Och du bör veta lite om jobb marknaden i flyg branshen, den fungerar inte som i snälla Sverige... Man får oftast bara en chans. Han som skulle ringa mig gör det av ren välvilja för att vara snäll mot mig. Om jag då inte ens kan se till att ta emot hans samtal lär inte han vara särskillt intresserad av att hjälpa mig mer. Telefon nr till den här typen av chefer är extremt restriktiva och delas endast ut i stort förtroende att de inte sprids vidare. Om jag ringer honom från någon annans telefon och dom inser vem jag pratar med så kommer dom helt säkert spara numret eftersom ett jobb på ett sådant företag är värt otroliga pengar...
Så du kanske kan berätta för mig hur jag smidigt skulle kunna lösa det här när min telefon inte fungerar och jag inte på något sätt kan få mitt abonemang öppnat igen inom den tidsram som krävdes?
Samt det är väl inte mitt ansvar att jag ska behöva spendera pengar och tid för att få använda en tjänst som jag faktiskt redan betalar för?
PS Abonemanget var ett privat o inget företag.
Senast redigerat av Founder (10 juli 2007)
in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
- www.bmwb.se
0
0
0
0