3 vill tydligen inte ha kunder som använder sin telefon mycket...

laika
11 juli 2007 · 410 Inlägg

root skrev:

Davv3 skrev:
Seriöst??!?!?! Ska fan häva mitt abonemang nu jag också.. och varför får du inte prata med en chef för?   hmm...

Försöker man chatta med en kundtjänst på kvällstid så finns det knappast någon från bolaget i fråga med beslutanderätt/befogenheter som arbetar. På sin höjd någon som har mer erfarenhet och LITE mer befogenheter, men ekonomiska frågor? Skulle inte tro det.

Kundtjänsten ger de instruktioner som de läser innantill på sin skärm. Inga konstigheter alltså, men det beteendet reflekterar också de befogenheter som de har - dvs i princip inga alls.

Det är Founder som i det här läget har varit väldigt fyrkantig och inte hanterat situationen på ett för stunden adekvat sätt. 3s kundtjänst har gjort vad de har blivit instruerade att göra - att detta sedan inte passade in i Founders liv mtp väntande jobbsamtal osv kan visserligen ses som beklagligt men det är fortfarande Founders ansvar att dels hålla sig uppdaterad om gällande regler och bestämmelser enligt avtalet och dels att se till att hålla sig kommunikativ med potentiella arbetsgivare som kan försöka nå honom.

Än en gång: Nej - jag är inte kund hos 3. Jag är bara less på människor som skyller sina bekymmer på andra utan att ta något eget ansvar för den uppkomna situationen.

men seriöst det är ju för fan i företagets intresse att lösa ett problem som dom är delaktiga i. Är det för svårt för ett så stort företag som 3 att ordna så är det klart och tydligt att dom inte förtjänar pengarna. Sen att kontrakt och annan skit gör så att dom egentligen har noll ansvar gentemot kunden betyder inte att jag accepterar det. Passar det inte mig så flyttar jag från företag som anser vara kassa. Sluta klanga på Founder det är hans pengar och det är upp till honom att göra vad han vill med dom. Han kan anlita vilket företag han vill och nej det är inte hans fel att 3 inte har tillräckligt vett att fatt vad kundbetjäning innebär.

Själv jobbar jag på SKF och tillverkar i huvudsak lager som går till vindkraft eller stora båtmotorer. En av våra kunder hade ett fartyg ståendes i en hamn och de var i akut behov av ett lager så vi avbröt vår tillverkning och putta in det lagret i flödet på 2 dagar var det klart och levererat utan någon väsentlig extra vinst det kallas Good will har 3 inte fattat det så kan dom dra åt helvet, och sluta försöka försvara tre dom förtjänar inte snubbens pengar om dom inte har lust att hjälpa honom överhuvudtaget. finns gott om företag som är villiga att ta hand om honom oavsett om det är hans fel eller tre. Det sker hela tiden inom alla företag av alla storlekar så varför kan inte tre också hjälpa sina kunder?

Skoda Fabia (2000)
twin_cam Smålänning
11 juli 2007 · 7 877 Inlägg

Har alltid varit misstänksam till tre och vodafone.
Till tre för att dom lurar kunder på pengar, och till vodafone för att man inte kan gå in i en av deras butiker och få t.ex internet aktiverat på telefonen eller låsa upp simkort/anmäla stöld. man ska kontakta vodafone då... eeh? jag är i eran butik...

Själv kör jag telia kontantkort, och har bara haft ett litet problen en gång, men då fick jag 50 kr insatt på kortet efteråt.

Har dock aldrig vart med om att telefonen blir helt spärrad om man ringer utanför kreditgränsen på ett abbonemang. Brukar alltid gå att ta emot samtal.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Woogensea Volvoturbo For Life
11 juli 2007 · 366 Inlägg

Instämmer, 3 är verkligen helt jävla blåsta. Ringer man till kundtjänst så hänvisar dom till närmsta butik och tvärtom. De är som om butikerna och telefonkundtjänsten är två helt olika bolag, så mycket koll har dom ungefär...

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
TMW-Performance Avstängd
11 juli 2007 · 914 Inlägg

3 suger, så e det bara

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Rallyhalle
11 juli 2007 · 4 299 Inlägg

Ärligt talat, tycker de verkar som att vissa här tycker att Founder har varit lat med att fixa problemet. Men va fan är då inte tre som inte kan skicka ut ordentlig information till sina kunder? hur svårt är det att skriva ETT brev/sms som sen skickas till alla tres användare. Har själv Telenor och får ofta brev eller sms om saker som ändras som är relevanta.

Sen att dom säger att dom har kundservice 24 timmar om dygnet, sen visar det sig att pga att det är sommarledigt så är det bara öppet under vissa tider. Varför då inte ta in sommarjobbare och informera dom va de e som gäller.

Och om nu tre spärar ens telefon utan att informera så kan dom väl ändå se till så att man kan ringa till dom, dom kan fan inte begära att man ska låna någon annans telefon för att kunna låsa upp sin egen. De tycker jag är jävligt konstigt.

Founder
11 juli 2007 · 1 414 Inlägg

Det jag tycker är mest irriterande är att dom faktiskt har fräckhet att begära att kunden ska låna någons telefon när man befinner sig utomlands? Att utsätta sina egna kunder för den typen av extra kostnader tycker inte jag är rimligt...

Men men nu är telefonen fullt fungerande igen och när jag kommer hem till Sverige ska jag ta ett seriöst snack med chefen för kundtjänsten och se vad han har för åsikt i saken. Om inte han kan ge någon vettig lösning på det här (eftersom jag kommer att vara utomlands väldigt mycket) så blir det till att säga upp abonemanget...

Skulle vilja tacka alla som deltagit i tråden med både för o nackdelar samt allmänna åsikter... Det har varit en hel del intressant läsning...

Mvh Tim

Senast redigerat av Founder (11 juli 2007)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
_fillan_ med lem
11 juli 2007 · 1 925 Inlägg

jag har haft 3 ett jävla tag o bara behövt ringa kundtjänst en gång, men det visade sig att det ar telefonen det var fel på big_smile

så jag har absolut inget att klaga på om 3 smile

dock kan jag ju säga att faounder hade en vääääldans otur o det är självklart att man blir jäävligt förbannad när sånt händer !

så hade jag vatt du skulle jag gått till media osv, dock inte bytt ifrån 3 för dom är jävligt bra annars smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
FL3JM Inga konstigheter
11 juli 2007 · 2 064 Inlägg

Tycker du ska skriva till nån tidning om det där, helt klockrent.

Mäki Långsam Perfektionist
11 juli 2007 · 4 800 Inlägg

Hade något sånt hänt mig hade jag bytt företag DIREKT. Tycker även det är väldigt dåligt av dom att inte ha inkommande samtal aktiverade när det spärras, man betalar ju trots allt abonnemanget ändå.
Sen är det ju inte det första negativa jag hört om 3 heller, så det bli aldrig en telefon från dom för min del. Den chansen har dom sumpat för länge sen.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
FireTraXX DFFL
11 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Min pappa satt i telefon med telenor idag om våra gamla abbonnemang som ska bort.
De är tydligen omgjorda till 99-kronors (Från 299) istället för att försvinna.
Pappa hotade till och med att stänga av telefonerna för företagen.
Vilket är 15st + de 5 vi har här hemma = Mycket pengar.

Idioten fattade inte så pappa stack ner till telenor på center syd och där gjorde han sig förstådd och fick bort abbonnemangen.

Jävla telefonoperatörer, gör allt för att tjäna pengar.
(Inget fel med det egentligen, men man ska inte lura folk)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Kanelbullen
11 juli 2007 · 1 722 Inlägg

när ska ni lära er big_smile det är ju telia som gäller wink cool

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Team-Adolfsson Gödseldräng
11 juli 2007 · 4 529 Inlägg

har också bara haft bekymmer med 3
fyllde på telefonen med 500kr och hade ringt 1 gång hade 480kr kvar
ringde sen inget mer och dagen efter var alla pengar borta
då påstog dom att jag ringt upp alla pengar på 1 gång :S
kör nu med halebob istället funkar kanon aldrig varit några bekymmer där inte smile

_Orb_ MiKeY
13 juli 2007 · 85 Inlägg

Jag kan meddela att telias kreditgräns går vid 5000:- dom bara stängde av polarens mobil i veckan... Så det är inte bara 3 som har det...

Mvh Robert

Brådhis * Voff voff *
13 juli 2007 · 10 280 Inlägg

_Orb_ skrev:
Jag kan meddela att telias kreditgräns går vid 5000:- dom bara stängde av polarens mobil i veckan... Så det är inte bara 3 som har det...

Mvh Robert

Senast igår berättade en släkting till mig (som är på semester i Turkiet) att Telia(!) berättade när han uppnått 80% av sin maximala kredit (5000kr) hos dom...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Kelan Kelan.pixbox.se
13 juli 2007 · 239 Inlägg

men herregud vad alla ska klaga på 3,har haft dom i ett par år nu *tror det är 3 år*
och har aldrig haft några problem.. ändrade till och med datumet för när jag hade köpt telefonen med ett halvår för att jag skulle få ett nytt batteri på garantin.. 3 är iaf den bästa operatören jag nånsin haft,kommer inte byta bort dom i första taget

//Silverpilen\\
Akka
13 juli 2007 · 1 174 Inlägg

FL3JM skrev:
Tycker du ska skriva till nån tidning om det där, helt klockrent.

mmmmmmmmmm

loffe007
13 juli 2007 · 905 Inlägg

Kanelbullen skrev:
när ska ni lära er big_smile det är ju telia som gäller wink cool

eller halebop som inte ens har nån kundtjänst. smile

kan även meddela att jag har också haft tre.
Nätet strulade alltid räkningarn blev högre än vad dom skulle vara och telefonerna funkade skit. 3 Funkar säkert bra där nere i fjollträsk men det är inget att ha här uppe i norr. fast allt blir juh bättre. skulle nog kunna ätnka mig prova dom om täckningen blir bättre här uppe och om jag inte ska bli pilot.

Senast redigerat av loffe007 (13 juli 2007)

Marmak
13 juli 2007 · 56 Inlägg

Jag blir rent av förbannad när jag läser detta.
Jag har själv 3, TYVÄRR vill jag tillägga i meningen. Har aldrig i mitt liv ångrat att jag tecknat ett abonnemang ihuvudtaget som jag gör nu. Måste kånka på denna skit i 1 och halvt år till, förjävligt.

3 har noll koll och verkar inte ens vilja hjälpa en när man har problem. Som även du verkar insett nu.
Jag köpte en telefon med ett abonnemang jag får ringa 300minuter för varje månad. Började med att man skulle köpa skiten i Haninge (Stockholm), där stog då 2 invandrare (som visst inte kunde ett jävla skvatt angående abonnemang och telefoner) vid 3 ståndet, farsan köpte och tecknade abonnemanget osv, han frågade ett flertal gånger ifall det var tecknat i 18 eller 24 månader, killen påstog att det var 18 månader. Jag skulle även få tusen sms gratis och lite andra små erbjudanden, så farsan slog till. Där stog jag med en splitterny 3 mobil glad som på julafton. Jag ville kontrollera papprena på abonnemanget så lyckades jag se att det stog 24 månader istället för 18. Självfallet klagade vi på detta, inget hände. Fick jag mina sms och andra erbjudanden dom utlovade? Icke!
Satt i kö i support avdelningen i en timme, kom fram, förbannad som jag var så sa jag lite allt möjligt som stackars tjejen i andra sidan tråden fick ta emot. Hon var dock trevlig och tillslut fixade hon fram 100sms/mms och 100min extra att ringa för. Försökte klaga mer, men inget kunde göras, fick glatt nöja mig med det jag fick.

Visst skulle farsan läst pappret ordentligare om det nu stog 24 månader på det pappret.

Sedan fick jag ett musikpaket med på köpet, självklart pajjar dessa "grymt najsa" hörlurar 3 gånger. Varje gång har jag fått skicka in dessa till 3 lagret eller vad det var och har fått betala kanske 150rudisar för varje gång. Nu har dom pajjat igen, men tänker inte lägga ut mer pengar på skiten.

Säger upp abonnemanget så fort jag bara kan.


= 3 SUX! mad

Senast redigerat av Marmak (13 juli 2007)

Malmoe SSS -12
13 juli 2007 · 3 217 Inlägg

Hur gick det med jobbet då?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
laika
13 juli 2007 · 410 Inlägg

Marmak skrev:
Jag blir rent av förbannad när jag läser detta.
Jag har själv 3, TYVÄRR vill jag tillägga i meningen. Har aldrig i mitt liv ångrat att jag tecknat ett abonnemang ihuvudtaget som jag gör nu. Måste kånka på denna skit i 1 och halvt år till, förjävligt.

3 har noll koll och verkar inte ens vilja hjälpa en när man har problem. Som även du verkar insett nu.
Jag köpte en telefon med ett abonnemang jag får ringa 300minuter för varje månad. Började med att man skulle köpa skiten i Haninge (Stockholm), där stog då 2 invandrare (som visst inte kunde ett jävla skvatt angående abonnemang och telefoner) vid 3 ståndet, farsan köpte och tecknade abonnemanget osv, han frågade ett flertal gånger ifall det var tecknat i 18 eller 24 månader, killen påstog att det var 18 månader. Jag skulle även få tusen sms gratis och lite andra små erbjudanden, så farsan slog till. Där stog jag med en splitterny 3 mobil glad som på julafton. Jag ville kontrollera papprena på abonnemanget så lyckades jag se att det stog 24 månader istället för 18. Självfallet klagade vi på detta, inget hände. Fick jag mina sms och andra erbjudanden dom utlovade? Icke!
Satt i kö i support avdelningen i en timme, kom fram, förbannad som jag var så sa jag lite allt möjligt som stackars tjejen i andra sidan tråden fick ta emot. Hon var dock trevlig och tillslut fixade hon fram 100sms/mms och 100min extra att ringa för. Försökte klaga mer, men inget kunde göras, fick glatt nöja mig med det jag fick.

Visst skulle farsan läst pappret ordentligare om det nu stog 24 månader på det pappret.

Sedan fick jag ett musikpaket med på köpet, självklart pajjar dessa "grymt najsa" hörlurar 3 gånger. Varje gång har jag fått skicka in dessa till 3 lagret eller vad det var och har fått betala kanske 150rudisar för varje gång. Nu har dom pajjat igen, men tänker inte lägga ut mer pengar på skiten.

Säger upp abonnemanget så fort jag bara kan.


= 3 SUX! mad

du får väl skylla dig själv som inte läser ett papper innan det skrivs under. Sen fattar jag inte varför det var så viktigt att påpeka att det var 2 invandrare som stod vid 3 ståndet.

Skoda Fabia (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang