5628
Sök

Kör i 120 km/h från passagerarsätet - La upp klippet på Garaget

59 Inlägg
10 juli 2007
FugitivE skrev:
FireTraXX skrev:
FugitivE skrev:

Vad har det med lagen och göra? jag frågar vad han tycker är så mycket grovare med det hela.. inte hur man har kontroll på bilen eller ej..  vem som helst kan ju köra för fort och inte ha någon bättre kontroll över bilen heller, eller hur?

Hade jag fått 2 års fängelse för min fortkörning i maj så hade jag flytt landet.
Där är skillnaden.

Ett brott är alltid ett brott, skiter väl fullständigt i hur hårt straffet är..

Nej för nu har decibel bestämt att sitta på fel sida ratten i några hundra meter är det värsta brott man kan utföra,och nu sitter han och gottar åt sig och vill ha beröm.Men att hans bil framförs över spärrområde, heldragna linjer i en omkörning är absolut inget att oroa sig över,Han har ju juridisk kompentens..Känner mig så trygg nu när jag vet att decibel finns i vårt land.Nä sluta hyckla decibel för i mina ögon är du inte ett dugg bättre än killen som du valt att polisanmäla...........

410 Inlägg
10 juli 2007
bojboj skrev:
Idiot!! Ni som sitter och skyddar han som körde. Bara tänk,att allt hade gått åt helvete, han tappar kontrollen över bilen och hinner inte bromsa. Bara för att han tycker det va fräckt. Tänk om hade kört på din bil när du kör. eller haft ihjäl någon? Din bror kanke? Farsan eller morsan? Då hade jag velat se er sitta och skriva om någon i din familj hade avlidit att det är synd att sabba killens liv genom att polisanmäla detta. Jävlar säger jag bara om jag hade sett någon passera mig på motorvägen sittandes på fel sida i bilen. Tänk efter själva lite

men som jag sa så försvarar jag inte han som körde. Men jag försvarar inte heller anmälarens beteende. Hade det varit så att han brytt sig om säkerheten som han vill ge sken av så hade han inte godtagit att sitta i en bil som gjorde 44mil på 2 timmar och 40 minuter det är inte helt säkert oavsett väg. Det du skriver i slutet kan jag inte göra annat än hålla med om Hade jag SETT honom göra det så garanterat polisanmälan. men nu gjorde jag inte det.

Maizer
10 juli 2007
Decibel skrev:
Maizer skrev:
Decibel skrev:

Jaha ?

Jaahaaa?
Du är så jävla stolt över vad du åstadkommit, sprang du till fröken när nån hade gått över skolans linjer på dagis också?

När nån tog den stooora röda traktorn före mig i sandlådan, då sprang jag direkt!

Det är precis så du beter dig, även fast du inte inser det själv.

2 911 Inlägg
10 juli 2007
Mathsa skrev:
FugitivE skrev:
FireTraXX skrev:

Hade jag fått 2 års fängelse för min fortkörning i maj så hade jag flytt landet.
Där är skillnaden.

Ett brott är alltid ett brott, skiter väl fullständigt i hur hårt straffet är..

Nej för nu har decibel bestämt att sitta på fel sida ratten i några hundra meter är det värsta brott man kan utföra,och nu sitter han och gottar åt sig och vill ha beröm.Men att hans bil framförs över spärrområde, heldragna linjer i en omkörning är absolut inget att oroa sig över,Han har ju juridisk kompentens..Känner mig så trygg nu när jag vet att decibel finns i vårt land.Nä sluta hyckla decibel för i mina ögon är du inte ett dugg bättre än killen som du valt att polisanmäla...........

Va trevligt

DFFL
9 020 Inlägg
10 juli 2007
Jag ändrade infon till mina filmklipp nu tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

410 Inlägg
10 juli 2007
Decibel skrev:
laika skrev:
Decibel skrev:

Skulle vägen bli säkrare om jag satt nykter i baksätet?
Skulle vägen bli säkrare om jag satt till höger istället för till vänster?

Jag är åkrädd som fasiken och när jag åker med nån är det normal hastighet som gäller annars får dom en högernäve, det kan nog flertalet som känner mig här intyga smile
Onyktert går de bättre.

Ang. din tolkning av brottspåföljden så har jag ingen anledning att försvara eller förtydliga hur man dömer i Sverige, vi får helt enkelt se.

Nu snacka jag inte nyckter het polisen själva säger att dom skiter i om alla passagerar är fulla bara föraren är nykter. Men du anstränger dig med att anmäla en ung främling utan att varit med i bilen eller runt bilen pga ett klipp som såg farligt ut när du sitter i en bil som ÄR GARANTERAT trafikfarlig och ursäktar dig med FYLLA. Det är ju det de flesta barnmisshandlarna och hustrumisshandlarna ursäktar sig med att dom är fulla eller alkisar. Är det dom du vill jämföra dig med. som tidigare talare i forumet så har du visat vem du är.

Det är du som jämför, inte jag
Det är dina tolkningar, inte mina

Precis som det var dina tolkningar som ledde till anmälan på svante.

Kan inte du snälla förklara för oss alla varför du var tvungen att lägga upp en jätteblogg på garaget där du beskriver exakt hur du gjorde för att sätta ditt svante. Du kan väl också förklara varför du sprider polisanmälan till alla som ber om den? sen kan du väl försöka förklara hur detta leder till att vi får säkrare vägar?

410 Inlägg
10 juli 2007
FireTraXX skrev:
Jag ändrade infon till mina filmklipp nu tongue

"Jag lånade ut bilen till en liftare och detta är filmen han kom tillbaka med"
big_smile den var bra

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 juli 2007
fan va många som verkar ta åt sig av decibels handling som jag för övrigt tyckte va bra gjort..... visst säg nån på den här sidan som är helt laglig? men i mina ögon finns det iaf gränser smile... jag bryr mig inte om dom som sladdar, börna eller kör fort men att sitta på fel säte och köra en bil, hallå? inte så smart faktiskt

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

BMW Power
2 362 Inlägg
10 juli 2007
_Glenne_ skrev:
fan va många som verkar ta åt sig av decibels handling som jag för övrigt tyckte va bra gjort..... visst säg nån på den här sidan som är helt laglig? men i mina ögon finns det iaf gränser smile... jag bryr mig inte om dom som sladdar, börna eller kör fort men att sitta på fel säte och köra en bil, hallå? inte så smart faktiskt

Kom tillbaka och säg det där när någon sladdar in i dig eller kör rakt in i dig för att dom kör för fort, så ska vi se hur du reagerar då smile
Senast redigerat av FugitivE (10 juli 2007)

BMW, bogsering med wire :/

2 911 Inlägg
10 juli 2007
laika skrev:
Decibel skrev:
laika skrev:

Nu snacka jag inte nyckter het polisen själva säger att dom skiter i om alla passagerar är fulla bara föraren är nykter. Men du anstränger dig med att anmäla en ung främling utan att varit med i bilen eller runt bilen pga ett klipp som såg farligt ut när du sitter i en bil som ÄR GARANTERAT trafikfarlig och ursäktar dig med FYLLA. Det är ju det de flesta barnmisshandlarna och hustrumisshandlarna ursäktar sig med att dom är fulla eller alkisar. Är det dom du vill jämföra dig med. som tidigare talare i forumet så har du visat vem du är.

Kan inte du snälla förklara för oss alla varför du var tvungen att lägga upp en jätteblogg på garaget där du beskriver exakt hur du gjorde för att sätta ditt svante. Du kan väl också förklara varför du sprider polisanmälan till alla som ber om den? sen kan du väl försöka förklara hur detta leder till att vi får säkrare vägar?

1. En blogg återspeglar händelser och saker som sker eller ska ske, varför hoppa över en sådan sak?
2. Polisanmälningar är allmän handling, går att hämta ut från polisen, det jag delar med mig av är texten i anmälan, exklusive personuppgifter.
3. Måste först hitta mitt uttalande där jag nämner att anmälan strikt gjordes för säkrare vägar.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 juli 2007
FugitivE skrev:
_Glenne_ skrev:

Kom tillbaka och säg det där när någon sladdar in i dig eller kör rakt in i dig för att dom kör för fort, så ska vi se hur du reagerar då smile

jaa de för vi se då hur jag reagerar men inte nu wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

bojboj
10 juli 2007
laika skrev:
Det du skriver i slutet kan jag inte göra annat än hålla med om Hade jag SETT honom göra det så garanterat polisanmälan. men nu gjorde jag inte det.

Nänä jag hade inte polisanmält det. Glöm det. Vill inte skriva vad jag hade gjort. Risk att tråden blir låst...

410 Inlägg
10 juli 2007
_Glenne_ skrev:

För några år sen så var jag ute på kontinenten och körde på 2 filig motorväg när det börjar regna kommer n porche och kör om mig 5 minuter senare var porchen nere i vägrenen och han hade skapat en helvetes kö bakom sig det var bara ren tur att han inte drog med sig någon annan med sig vägrenen från högerfilen. Det enda han gjorde vara att köra lite för fort. Det är minst lika farligt med för hög hastighet.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 juli 2007
laika skrev:
_Glenne_ skrev:

För några år sen så var jag ute på kontinenten och körde på 2 filig motorväg när det börjar regna kommer n porche och kör om mig 5 minuter senare var porchen nere i vägrenen och han hade skapat en helvetes kö bakom sig det var bara ren tur att han inte drog med sig någon annan med sig vägrenen från högerfilen. Det enda han gjorde vara att köra lite för fort. Det är minst lika farligt med för hög hastighet.

nu menar jag köra för fort med sunt förnuft smile vem fan kör för fort när det är blött? smile dum fråga det är nog många men ni förstår säkert vad jag menar smile
Senast redigerat av _Glenne_ (10 juli 2007)

2 953 Inlägg
10 juli 2007
tyckte de va helt rätt gjort av decibel iaf för man kan ju för fan inte sitta på passagerar sidan å köra galenskaper punkt slut

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Maizer
10 juli 2007
Inlägg raderat pga personangrepp /admin
Senast redigerat av chrizz (10 juli 2007)

410 Inlägg
10 juli 2007
Decibel skrev:
laika skrev:
Decibel skrev:

1. En blogg återspeglar händelser och saker som sker eller ska ske, varför hoppa över en sådan sak?
2. Polisanmälningar är allmän handling, går att hämta ut från polisen, det jag delar med mig av är texten i anmälan, exklusive personuppgifter.
3. Måste först hitta mitt uttalande där jag nämner att anmälan strikt gjordes för säkrare vägar.

1. för att den är rätt så tunn ändå och det är onödigt att skryta om hur duktig man vart det kallas skenhelighet.
2. bra men jag tycker fortfarande att det är dålig stil med tanke på ditt klipp som du har filmat o din fina historia om dom 44milen.
3. Du har så rätt så jag ber om ursäkt du skiter i hurvida han hade kört ihjäl sig själv eller någon annan för att för dig var det ju bara ett socialt/juridiskt expermint för att det se om det var straffbart trots att du är så juridiskt bevandrad ville du bevandra dig lite till bara för sakens skull inte för att du bryr dig om säkerheten. Helt plötsligt blev allt mycket bättre, tack för att du påpeka mitt misstag.

1 722 Inlägg
10 juli 2007
haha att ni orkar big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

208 Inlägg
10 juli 2007
haha kul tråd att följa..

Men hursomhelst så ska inte det där puckot som körde bilen ha kvar sitt körkort och han ska ha en jävla fet böter..! Bra att det finns folk som bryr sig om vad som händer på våra vågar trots att man inte kör på den vägen någonsin..

Till er som tycker att han inte borde anmält kan jag bara skriva..
Vad hade ni gjort om han kört in i er?

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

2 953 Inlägg
10 juli 2007
AffeBoyen skrev:
haha kul tråd att följa..

Men hursomhelst så ska inte det där puckot som körde bilen ha kvar sitt körkort och han ska ha en jävla fet böter..! Bra att det finns folk som bryr sig om vad som händer på våra vågar trots att man inte kör på den vägen någonsin..

Till er som tycker att han inte borde anmält kan jag bara skriva..
Vad hade ni gjort om han kört in i er?

precis de va vist sagt de så alla lyssan på affe

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Sök