5283
Sök

Kör i 120 km/h från passagerarsätet - La upp klippet på Garaget

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 juli 2007
FugitivE skrev:
_Glenne_ skrev:
laika skrev:

näh det är inte oss det handlar om men alla som rör sig i ett samhälle formar också samhället. Därmed är det vi alla som gemensamt formar det samhälle vi lever i. Därav också anledningen till att så många bryr sig om just den här tråden. För att många anser det vara en ganska viktig fråga.

mm men ni stör er på att han anmälde han som ett experiment, men vad spelar det för roll om det var ett "experiment" eller säkerhet, han lär ju i vilket fall som hellst inte kör bil i trafiken på ett tag smile

men jag skyddar inte nån eller nått sånt då jag själv inte är guds bästa barn heller,  jag tycker bara det är en rätt så intressant diskution, eller rolig diskution lättare sagt:P

"Ni"? räknade då fan inte in mig i det där, vart står det någonstans att jag tycker det är dåligt att han anmälde det? visst tycker jag det var bra gjort, men samtidigt inte.

du tog ju tydligen åt dig roll  jag menade inte alla i hela tråden, men det finns fler än du som klagat wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

BMW Power
2 362 Inlägg
10 juli 2007
_Glenne_ skrev:
FugitivE skrev:
_Glenne_ skrev:

mm men ni stör er på att han anmälde han som ett experiment, men vad spelar det för roll om det var ett "experiment" eller säkerhet, han lär ju i vilket fall som hellst inte kör bil i trafiken på ett tag smile

men jag skyddar inte nån eller nått sånt då jag själv inte är guds bästa barn heller,  jag tycker bara det är en rätt så intressant diskution, eller rolig diskution lättare sagt:P

"Ni"? räknade då fan inte in mig i det där, vart står det någonstans att jag tycker det är dåligt att han anmälde det? visst tycker jag det var bra gjort, men samtidigt inte.

du tog ju tydligen åt dig roll  jag menade inte alla i hela tråden, men det finns fler än du som klagat wink

Med tanke att du citerar ett utav mina inlägg i tråden såklart jag tror du menar att jag är en utav dom då, förstår du kanske?

BMW, bogsering med wire :/

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 juli 2007
FugitivE skrev:
_Glenne_ skrev:
FugitivE skrev:

Med tanke att du citerar ett utav mina inlägg i tråden såklart jag tror du menar att jag är en utav dom då, förstår du kanske?

okej, sorry om du tog åt dig då smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Ford Racing
479 Inlägg
10 juli 2007
Grabben skulle ju visa sig tuff för oss på garaget.. Eftersom han visade ansiktet.
men......Tror nog dom flesta inte tyckte det...roll

Ja Just!

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
10 juli 2007
AffeBoyen skrev:
skit samma snacka om vad ni vill så läser jag och skrattar och  för mig själv.. tongue

Visst brott är brott men vissa brott är hårdare än dom andra? vissa saker har hårdare straff.. och är man nu så dum och visar sitt ansikte i filmen så får man faktiskt stå för vad man gjort!!?

och inser inte FugitivE vad det är för skillnad och sitta bakom ratten eller på passagerar sidan så tycker jag det verkar som att han är lika smart som killen som körde?

Tror han menade att det inte är någon skillnad vare sig du sitter bakom ratten eller i passagerarsätet och kör om du ligger över den lagliga hastighetsgränsen. Spelar egentligen ingen roll hur lite eller mycket! Det är över och därmed icke lagligt.
Sen så kan man självklart gradera det ena värre än det andra, men det handlar fortfarande om brottslig handling, right?!

OT: Som jag tidigare har sagt: Höj åldersgränsen för att ta körkort till 20 år. På så viss kan vi iaf slippa ett par extra omogna "barn" som totalt glömt bort vad som stod i körkortsboken och hur man uppför sig vettigt i trafiken.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

BMW Power
2 362 Inlägg
10 juli 2007
jonesono skrev:
AffeBoyen skrev:
skit samma snacka om vad ni vill så läser jag och skrattar och  för mig själv.. tongue

Visst brott är brott men vissa brott är hårdare än dom andra? vissa saker har hårdare straff.. och är man nu så dum och visar sitt ansikte i filmen så får man faktiskt stå för vad man gjort!!?

och inser inte FugitivE vad det är för skillnad och sitta bakom ratten eller på passagerar sidan så tycker jag det verkar som att han är lika smart som killen som körde?

Tror han menade att det inte är någon skillnad vare sig du sitter bakom ratten eller i passagerarsätet och kör om du ligger över den lagliga hastighetsgränsen. Spelar egentligen ingen roll hur lite eller mycket! Det är över och därmed icke lagligt.
Sen så kan man självklart gradera det ena värre än det andra, men det handlar fortfarande om brottslig handling, right?!

OT: Som jag tidigare har sagt: Höj åldersgränsen för att ta körkort till 20 år. På så viss kan vi iaf slippa ett par extra omogna "barn" som totalt glömt bort vad som stod i körkortsboken och hur man uppför sig vettigt i trafiken.

Tack, någon som fattar iallafall.

Mvh

BMW, bogsering med wire :/

Skogenracing.com
154 Inlägg
10 juli 2007
Grabben var en klant som gjorde det å ännu klantigare som filma det å la upp dte på ett publikt forum.
Om decibel gjorde rätt eller ej kan är inte jag rätt person att svara på.
Men att köra 120km/h på enslig landsväg eller att köra Sthlm-Svall på 2.40 är lika illa. Dom som åkt den vägen vet hur den ser ut.
Men i 2.40 fallet så har den mannen avlidit så RIP.

Tycker många försöker hålla en saklig nivå medans vissa måste kasta ur sig det ena eller det andra... Tråkigt men wtf, detta är internet.

93 Inlägg
10 juli 2007
som om.. tror alla här gör nått olagligt, säkert varje dag, eller varje gång "nån" kör bil, kolla anmälarens egna duktiga film, inte ett skit bättre än (så kallad "idiot"s) vända.. åker han in så bör nog alla här ta bort sina video klipp, innan polisen får syn på dem.  ok du, bror duktig sov gott i din hästens eller nått..

Busdriver
389 Inlägg
10 juli 2007
folkvagn skrev:
som om.. tror alla här gör nått olagligt, säkert varje dag, eller varje gång "nån" kör bil, kolla anmälarens egna duktiga film, inte ett skit bättre än (så kallad "idiot"s) vända.. åker han in så bör nog alla här ta bort sina video klipp, innan polisen får syn på dem.  ok du, bror duktig sov gott i din hästens eller nått..

men vafan...två scenarion

1. nån kommer å blåser om dig i 200 ståendes på taket av sin bil med ögonbindel

2. Nån kör om dig i 130 på 110 väg

vilket av dessa scenarier tycker du är värt att anmäla?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 juli 2007
Edman skrev:
folkvagn skrev:

lol de skulle vara värt att se

93 Inlägg
10 juli 2007
_Glenne_ skrev:
Edman skrev:
folkvagn skrev:

jag vet att det är fel, men tx.. håkans film är knappast bättre.   men man kan ju inte hacka på han för det, han är lika mycket människa som oss, om han nu inte får 2 års fängelse förstås...

78 Inlägg
10 juli 2007
så sant så sant som flera säger drifting brunisar etc etc allt e väldigt olagligt men sker endå med en viss kontroll måste endå hålla med när dom säger att killen har nada kontroll när han sitter i fel säte o styr skiten... jävligt korkat!

Bara för det ser ut som en volvo måste d inte låta som en ;)

Busdriver
389 Inlägg
10 juli 2007
folkvagn skrev:
_Glenne_ skrev:
Edman skrev:

jag vet att det är fel, men tx.. håkans film är knappast bättre.   men man kan ju inte hacka på han för det, han är lika mycket människa som oss, om han nu inte får 2 års fängelse förstås...

Hacka på honom hur mycket du vill, men hans video är inte ens i närheten av killen som blev uthängd i media.
Vad skulle killen göra härnäst om han fick positiva reaktioner på sin video? låsa ratten å krypa ur bilen under färd? nä jag tycker att det var bäst som hände även om det kanske är lite väl att vältra sig i "äran" av att sätta dit nån.
Senast redigerat av Edman (10 juli 2007)

Utanlem
895 Inlägg
10 juli 2007
kul att killen som anmälde själv gör idiotomkörningar och lägger ut det på garaget....dubbelmoral.. illa...

Troligen galen...
567 Inlägg
10 juli 2007
Nu vet jag inte vad SSSvante har sagt till polisen, om han ens blivit förhörd ännu.

Jag tror inte att han blir fälld i svensk domstol om han inte erkänner.
Varför? Jo, den enda som kan bekräfta den exakta tidpunkten för lagöverträdelsen är sssvante. Således går det inte att bevisa att brottet begått så pass nyligen att brottet inte hunnit preskribrerats.

Det är även ganska svårt att avgöra vart brottet begåtts, och polisen och åklagaren måste ange brottsplatsen om de vill driva ett trots allt så pass lindrigt brott som detta är (jämför nu med t.ex. mord etc...)

Utan tidpunkt och brottsplats kommer dom alltså (om mitt resonemang stämmer) inte kunna fälla honom för något brott.

Och blir han inte fälld så kommer han inte heller förlora sitt körkort.

Vart hamnar vi då?
Ett helt gäng här på garaget har blivit osams.
Minst en användare av garaget kommer aldrig visa sig här igen.
Garaget.org har fått dålig publicitet i media.
Bilentusiasterna har ännu en gång fått lite sämre rykte.

Den stora frågan är då till decibel: Var det värt det???

med lem
1 147 Inlägg
10 juli 2007
ärligt, e inte detta utagerat snart? gjort e gjort, från både anmälarens och förarens sida...hur mycket ni än skäller på varandra ändrar det ingenting.... godnatt

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Skogenracing.com
154 Inlägg
10 juli 2007
Mebb skrev:
Nu vet jag inte vad SSSvante har sagt till polisen, om han ens blivit förhörd ännu.

Jag tror inte att han blir fälld i svensk domstol om han inte erkänner.
Varför? Jo, den enda som kan bekräfta den exakta tidpunkten för lagöverträdelsen är sssvante. Således går det inte att bevisa att brottet begått så pass nyligen att brottet inte hunnit preskribrerats.

Det är även ganska svårt att avgöra vart brottet begåtts, och polisen och åklagaren måste ange brottsplatsen om de vill driva ett trots allt så pass lindrigt brott som detta är (jämför nu med t.ex. mord etc...)

Utan tidpunkt och brottsplats kommer dom alltså (om mitt resonemang stämmer) inte kunna fälla honom för något brott.

Och blir han inte fälld så kommer han inte heller förlora sitt körkort.

Vart hamnar vi då?

Intressant resonemang.

Byfåne
368 Inlägg
10 juli 2007
Mebb skrev:
Vart hamnar vi då?

Allt detta plus att folk slutar lita på varandra här inne.
Som jag har sagt från början.. killen var ganska dum när han gjorde som han gjorde.. Men Decibel ska fan inte vara nån jäkla polis här inne. Detta är ett forum som halvt som halvt bygger på att alla håller på med olagliga saker(trima bilar, street racing, kör fort osv.) ska vi börja ringa snuten så fort nån kör olagligt?? Nästan alla har lagt upp filmer när dom kör 50-150 km/h.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 juli 2007
tjappa grappar hur går diskutionerna lol

152 Inlägg
10 juli 2007
Haha hillarious tråd. Hur ORKAR folk bry sig så mycket? Helt sinnesjukt. Det leder ju ingenvart förutom massa tjafs. Hur orkar man liksom bry sig om en enda sketen människa? Världen är full av idioter ju.
Senast redigerat av Jesper206 (10 juli 2007)

Sök