3052
Sök

Kör i 120 km/h från passagerarsätet - La upp klippet på Garaget

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
11 juli 2007
Kan inte riktigt hålla med om ditt resonemang allt eller inget laika. Själv tycker jag att man bör sätta exempel, vilket får folk att tänka innan dom handlar.

Signaturtext kan du vara själv!

DFFL
9 020 Inlägg
11 juli 2007
laika skrev:
chrizz skrev:
Evo-Danne skrev:

Gör man olagliga saker själv ska man väl för faan inte anmäla andra som gör de eller????

Du har helt fel enligt min mening... dessutom satt inte decibel vid ratten som han själv påpekar.

Men chrizz tidigare så har du skrivit att brott är brott. Så varför uppmanar du inte decibel att anmäla vem det nu är som kör bilen. Jag menar du köper blint att det inte är han för decibel har sagt att det inte är han som kör.

Ska han anmäla sin avlidne kompis?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

410 Inlägg
11 juli 2007
LordGlassboet skrev:
Kan inte riktigt hålla med om ditt resonemang allt eller inget laika. Själv tycker jag att man bör sätta exempel, vilket får folk att tänka innan dom handlar.

men då uppstår ju problemet att vi ska bedöma vad som räknas som ett exempel det har varit uppe ett par gånger i tråden. Och då har vi faktiskt en lag som redan säger var gränsen går. Sen säger chrizz att vi bör se ett brott som ett brott alltså bör allt överlämnas till polisen så dom får bedöma vart gränsen ska gå. jag menar är det ett våldtäktsfall så är det inte upp till var man att bestämma vem som är skyldig och oskyldig utan det är en jurisdisk process. tillämpa chrizz utalande om att brott är brott så bör vi anmäla allt av tvivelaktig natur. det var det jag menade.

410 Inlägg
11 juli 2007
FireTraXX skrev:
laika skrev:
chrizz skrev:

Du har helt fel enligt min mening... dessutom satt inte decibel vid ratten som han själv påpekar.

Men chrizz tidigare så har du skrivit att brott är brott. Så varför uppmanar du inte decibel att anmäla vem det nu är som kör bilen. Jag menar du köper blint att det inte är han för decibel har sagt att det inte är han som kör.

det var hans avlidne kompis som körde 44 mil på 2.40 decibel har inte utalat att det var han som körde t5:an.

DFFL
9 020 Inlägg
11 juli 2007
laika skrev:
FireTraXX skrev:
laika skrev:

det var hans avlidne kompis som körde 44 mil på 2.40 decibel har inte utalat att det var han som körde t5:an.

Läs igen, läs rätt vad du skrivit.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

410 Inlägg
11 juli 2007
FireTraXX skrev:
laika skrev:
FireTraXX skrev:

japp läst det och det är något som decibel får stå för hade han inga problem med att sätta upp en video på när hans avlidne vän sitter och kör en t5:a och sedan kommenterar att gött sound utan att ens visa att han är sorgens över förlusten av hans vän så kanske det inte är så svårt för honom att anmäla honom. Men nu tror jag inte det är hans avlidne vän som kör. Och det jag menade var att chrizz menade på att alla brott förblir brott och bör anmälas men om nu tolkning är som sådan så bör ju även det klippet vara polisanmält oavsett vem som kör. men som sagt så är det en hård tolkning som jag inser inte håller men det jag tycker det är viktigt att debatten kommer upp. Det rör ju oss alla som har med garaget att göra. Ska vi vara oroliga för allt vi laddar upp och vem drar i sådan fall gränsen och vart står det vart gränsen ska dras.

Maizer
11 juli 2007
Vi kan ju alla samsas om att ingen tycker om golare, vare sig man är 5 eller 50 år.

?
1 038 Inlägg
11 juli 2007
Maizer skrev:
Vi kan ju alla samsas om att ingen tycker om golare.

wink

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Administratör
11 962 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
laika skrev:
FireTraXX skrev:
laika skrev:

japp läst det och det är något som decibel får stå för hade han inga problem med att sätta upp en video på när hans avlidne vän sitter och kör en t5:a och sedan kommenterar att gött sound utan att ens visa att han är sorgens över förlusten av hans vän så kanske det inte är så svårt för honom att anmäla honom. Men nu tror jag inte det är hans avlidne vän som kör. Och det jag menade var att chrizz menade på att alla brott förblir brott och bör anmälas men om nu tolkning är som sådan så bör ju även det klippet vara polisanmält oavsett vem som kör. men som sagt så är det en hård tolkning som jag inser inte håller men det jag tycker det är viktigt att debatten kommer upp. Det rör ju oss alla som har med garaget att göra. Ska vi vara oroliga för allt vi laddar upp och vem drar i sådan fall gränsen och vart står det vart gränsen ska dras.

Det var ett j-a tjat om "brott är ett brott". Jag har ju själv skrivit efteråt att det var plumpt uttryckt. Men brott ÄR brott - i lagens ögon, men jag personligen tar saker och ting på olika allvar. Jag personligen bryr mig inte om att någon sladdar runt på en parkering... alla har vi en gräns för vad vi, återigen, personligen tycker är "OK". Jag tycker inte det är OK att någon sitter vid fel sida av ratten och kör på motorvägen, det är betydligt mindre OK och mer riskabelt än att gasa upp bilen i 200km/h på en raksträcka (det är inte OK heller! men jag reagerar inte lika starkt! Varför? Avtrubbad? kanske... det finns så många idiotklipp som cirkulerar på nätet).

Det är tack och lov ovanligare att någon kör på fel sida av ratten med farthållare än att man gasar upp bilen i 200km/h på nån raksträcka, och det är väl därför den här diskussionen har gått så långt som den faktiskt ha gjort. Det är nått nytt och ovanligt farligt helt enkelt, och det var lätt att reagera på det.... Getaway-filmer finns det gott om och man reagerar snarare "happ, ännu en idiot på gatan" när man ser sånt... och dessutom är det inte många som man ens kan identifiera föraren på, vilket var glasklart med fallet tråden handlar om.

Lägg ned "brott är brott" nu, jag la ingen större vikt på det i mitt resonemang, det kläcktes i bara farten... smile

Vill tillägga att jag inte tycker någon agerat polis här. Man agerar inte polis för att man anmäler. En anmälan leder inte automatiskt till att någon blir dömd, och i många fall inte ens åtal. Det är polisens uppgift att avgöra om anmälan ska tas på allvar och åtals ska väckas, därefter är det rättens uppgift att avgöra om någon ska dömas eller inte.

Anmälare är inte polis, polis är polis, och anmälare tipsar polisen, varken mer eller mindre...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

blacken
11 juli 2007
Maizer skrev:
Vi kan ju alla samsas om att ingen tycker om golare, vare sig man är 5 eller 50 år.

Helt rätt!. För övrigt  "Den som är utan skuld må kasta första stenen".

FreddeK
11 juli 2007
blacken skrev:
Maizer skrev:

:)håller med er!

Troligen galen...
567 Inlägg
11 juli 2007
chrizz skrev:
Vill tillägga att jag inte tycker någon agerat polis här. Man agerar inte polis för att man anmäler. En anmälan leder inte automatiskt till att någon blir dömd, och i många fall inte ens åtal. Det är polisens uppgift att avgöra om anmälan ska tas på allvar och åtals ska väckas, därefter är det rättens uppgift att avgöra om någon ska dömas eller inte.

Anmälare är inte polis, polis är polis, och anmälare tipsar polisen, varken mer eller mindre...

Nej, men jag tycker att anmälaren "lekt polis" då det verkar som att anmälaren gjort en grundligare utredning och undersökning än vad polisen kommer göra.
Man "leker" eller "agerar" polis när man inte nöjer sig med att polisanmäla, när man spenderar en massa ledig tid till att kolla kartor på eniro, satelitbilder, registreringsnummer och allt annat möjligt för att få fram en identitet på föraren i filmen.

Det är inte herr Decibells uppgift att utreda brott.
Vår uppgift må kanske vara att anmäla brott vi ser, men det är polisens uppgift att leda och genomföra utredningen.

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
11 juli 2007
Tror du på största allvar att polisen hade gjort något sådant? Allt han gjorde var en grundlig anmälan

Signaturtext kan du vara själv!

2 911 Inlägg
11 juli 2007
Haha, jag dör, måste fasen gå o köra en påse popcorn i micron, detta börjar bli riktigt intressant smile

FreddeK
11 juli 2007
Konstigt att inte denna tråden har blivit låst?? moaaahhhh

Maizer
11 juli 2007
Freddeponken skrev:
blacken skrev:
Maizer skrev:

:)håller med er!

Det är självfallet för att vi har jävligt rätt.
Och jo, om du läser så har han lekt polis. Nu har han tydligen tagit bort sin blogg, men han lyckades ju på nåt datanörds sätt hitta bilder som han hade, där han kunde se hur hans omgivning väg såg ut! Sen var han sådär jättesmart och kunde lokalisera platsen på hitta.se. Vi snackar om Ture Sventon här grabbar, jag kallar iaf det att leka polis.
Och sen att han ska leka överlägsen som nu i sitt sista inlägg är ju bara patetiskt.

Maizer
11 juli 2007
LordGlassboet skrev:
Tror du på största allvar att polisen hade gjort något sådant? Allt han gjorde var en grundlig anmälan

Nej det var ingen grundlig anmälan, han skötte utredningen om honom. Hur kan ni försvara en tjallare? Det var fel det han gjorde, men så länge det inte handlar om grövre brott såsom mord, våldtäkt etc så tjallar man inte. Eller gjorde ni det i skolan också?

Troligen galen...
567 Inlägg
11 juli 2007
Decibel skrev:
Haha, jag dör, måste fasen gå o köra en påse popcorn i micron, detta börjar bli riktigt intressant smile

Tråkigt. Men detta uttalande är ett nytt lågvattenmärke för denna tråd. Sluta spela allan ballan så hackar nog färre på dig...

DFFL
9 020 Inlägg
11 juli 2007
GE UPP NU!

Torkar eran mamma er i röven fortfarande?
För ni verkar vara väldigt väldigt små barn som inte kan ge er.
Tjat tjat tjat tjat tjat.

Russel Crowe, Gladiator.

2 911 Inlägg
11 juli 2007
Mebb skrev:
Decibel skrev:

Tråkigt. Men detta uttalande är ett nytt lågvattenmärke för denna tråd. Sluta spela allan ballan så hackar nog färre på dig...

Jag har inte ett dugg emot att folk hackar, rör mig inte i ryggen för fem öre, det återspeglar snarare svårigheter hos dem själv än hos mig. roll

Sök