Maizer skrev:
LordGlassboet skrev:
Tror du på största allvar att polisen hade gjort något sådant? Allt han gjorde var en grundlig anmälan
Nej det var ingen grundlig anmälan, han skötte utredningen om honom. Hur kan ni försvara en tjallare? Det var fel det han gjorde, men så länge det inte handlar om grövre brott såsom mord, våldtäkt etc så tjallar man inte. Eller gjorde ni det i skolan också?
Tjallare? Hahaha!
Det var en grundlig polisanmälan gällande någonting som enligt anmälaren och en majoritet (!) av användarna här och i samhället i övrigt ansåg var över gränsen, inget annat. En anmälan om en film på nätet kommer inte att resultera i någonting annat än en nedlagd utredning. När man dock kan presentera VEM som har gjort filmen - då har polisen en helt annan grund att stå på, och kan då gå vidare med ärendet. Jag tror du har missat hela den poängen, samtidigt som du påvisar att du inte har någon som helst koll på hur samhället eller polisväsendet som sådant fungerar.
Givetvis polisanmäler man när någon beter sig som en korkad idiot och riskerar livet på andra ute på vägarna. Det är ingenting att fundera över - gör man inte det så kan man stå där med tårar i ögonen och fundera över varför man inte agerade när man hade en möjlighet när personen väl kör ihjäl sig själv. Med lite otur i den situationen så tar han med sig en barnfamilj som enbart råkade befinna sig efter samma väg - med lite tur så är det, förutom hans eget liv, bara materiella skador på räcken eller dylikt om han fortfarande befinner sig på en motorväg när han ska visa sig ball.
Att ens påstå att det här är att "tjalla" på någon är fanimig patetiskt och påvisar knappast den mognad som övriga trafikanter i trafiken förväntar sig. Det som det handlar om är att någon här på garaget har vågat ta ställning och sagt "nu får det fanimig räcka" åt en av dessa vansinnessaker som den här idioten håller på med - och förhoppningsvis så får den andra att använda insidan av huvudet innan de gör något liknande.
Om jag ser ett brott som begås i min omgivning - givetvis kommer jag att agera på det om det är så att jag inte tycker att det är okey - olagligt eller inte. Folk som kör för fort struntar jag normalt sett i eftersom jag personligen tycker att de svenska hastighetsgränserna är löjligt låga på många ställen - men när man kör vårdslöst och riskerar att ha ihjäl mig eller andra i trafiken, då jävlar kommer jag att reagera och jag hoppas att de flesta på det här forumet har mognaden att inse att det finns en gräns på hur långt man kan gå innan det blir
för farligt för medtrafikanterna.
Mognaden och insikten i hur mycket som kan gå snett kommer förhoppningsvis till er som tycker att det var coolt gjort och/eller som rådissar Decibel för hans civilkurage. Jag hoppas det kommer innan det går så pass långt i livet att ni får barn - och trust me, _det_ kan komma snabbare än ni tror.

Att jämföra med streetrace el.dyl. som jag har sett på vissa kommentarer i artikeln på t.ex. Expressen är dock bara löjligt. Det går inte att jämföra den typen av events (om än olagliga!) med vad den här snubben har hittat på.
Det är alltså inte det olagliga i det hela som är grunden till den grundliga polisanmälan. Det är det IDIOTISKA och TOTALT ansvarslösa i att placera sin egen röv på passagerarsätet utan att ha någon som helst kontroll över bilen
samtidigt som man leker med sin kamera. Att det inte skedde en dödsolycka den dagen/natten var bara ren jävla röta.
Vill man leka på det här sättet så kan man hyra in sig på ett flygfält eller liknande där det inte finns andra trafikanter. Då är det dessutom ett avlyst område där leken kan göras på ett för andra säkert sätt.
Med andra ord - lek bäst f-n ni vill, men riskera inte skador eller livet på andra trafikanter. Då är gränsen definitivt nådd, även för en blyfot som mig.