3473
Sök

Kör i 120 km/h från passagerarsätet - La upp klippet på Garaget

FreddeK
11 juli 2007
FireTraXX skrev:
GE UPP NU!

Torkar eran mamma er i röven fortfarande?
För ni verkar vara väldigt väldigt små barn som inte kan ge er.
Tjat tjat tjat tjat tjat.

nej det gör dom inte....betalat din pappa fortfarande din försäkring? ge dig själv!

root
29 Inlägg
11 juli 2007
Maizer skrev:
LordGlassboet skrev:
Tror du på största allvar att polisen hade gjort något sådant? Allt han gjorde var en grundlig anmälan

Nej det var ingen grundlig anmälan, han skötte utredningen om honom. Hur kan ni försvara en tjallare? Det var fel det han gjorde, men så länge det inte handlar om grövre brott såsom mord, våldtäkt etc så tjallar man inte. Eller gjorde ni det i skolan också?

Tjallare? Hahaha!

Det var en grundlig polisanmälan gällande någonting som enligt anmälaren och en majoritet (!) av användarna här och i samhället i övrigt ansåg var över gränsen, inget annat. En anmälan om en film på nätet kommer inte att resultera i någonting annat än en nedlagd utredning. När man dock kan presentera VEM som har gjort filmen - då har polisen en helt annan grund att stå på, och kan då gå vidare med ärendet. Jag tror du har missat hela den poängen, samtidigt som du påvisar att du inte har någon som helst koll på hur samhället eller polisväsendet som sådant fungerar.

Givetvis polisanmäler man när någon beter sig som en korkad idiot och riskerar livet på andra ute på vägarna. Det är ingenting att fundera över - gör man inte det så kan man stå där med tårar i ögonen och fundera över varför man inte agerade när man hade en möjlighet när personen väl kör ihjäl sig själv. Med lite otur i den situationen så tar han med sig en barnfamilj som enbart råkade befinna sig efter samma väg - med lite tur så är det, förutom hans eget liv, bara materiella skador på räcken eller dylikt om han fortfarande befinner sig på en motorväg när han ska visa sig ball.

Att ens påstå att det här är att "tjalla" på någon är fanimig patetiskt och påvisar knappast den mognad som övriga trafikanter i trafiken förväntar sig. Det som det handlar om är att någon här på garaget har vågat ta ställning och sagt "nu får det fanimig räcka" åt en av dessa vansinnessaker som den här idioten håller på med - och förhoppningsvis så får den andra att använda insidan av huvudet innan de gör något liknande.

Om jag ser ett brott som begås i min omgivning - givetvis kommer jag att agera på det om det är så att jag inte tycker att det är okey - olagligt eller inte. Folk som kör för fort struntar jag normalt sett i eftersom jag personligen tycker att de svenska hastighetsgränserna är löjligt låga på många ställen - men när man kör vårdslöst och riskerar att ha ihjäl mig eller andra i trafiken, då jävlar kommer jag att reagera och jag hoppas att de flesta på det här forumet har mognaden att inse att det finns en gräns på hur långt man kan gå innan det blir för farligt för medtrafikanterna.

Mognaden och insikten i hur mycket som kan gå snett kommer förhoppningsvis till er som tycker att det var coolt gjort och/eller som rådissar Decibel för hans civilkurage. Jag hoppas det kommer innan det går så pass långt i livet att ni får barn - och trust me, _det_ kan komma snabbare än ni tror. wink

Att jämföra med streetrace el.dyl. som jag har sett på vissa kommentarer i artikeln på t.ex. Expressen är dock bara löjligt. Det går inte att jämföra den typen av events (om än olagliga!) med vad den här snubben har hittat på.

Det är alltså inte det olagliga i det hela som är grunden till den grundliga polisanmälan. Det är det IDIOTISKA och TOTALT ansvarslösa i att placera sin egen röv på passagerarsätet utan att ha någon som helst kontroll över bilen samtidigt som man leker med sin kamera. Att det inte skedde en dödsolycka den dagen/natten var bara ren jävla röta.

Vill man leka på det här sättet så kan man hyra in sig på ett flygfält eller liknande där det inte finns andra trafikanter. Då är det dessutom ett avlyst område där leken kan göras på ett för andra säkert sätt.

Med andra ord - lek bäst f-n ni vill, men riskera inte skador eller livet på andra trafikanter. Då är gränsen definitivt nådd, även för en blyfot som mig.

DFFL
9 020 Inlägg
11 juli 2007
Freddeponken skrev:
FireTraXX skrev:
GE UPP NU!

Torkar eran mamma er i röven fortfarande?
För ni verkar vara väldigt väldigt små barn som inte kan ge er.
Tjat tjat tjat tjat tjat.

nej det gör dom inte....betalat din pappa fortfarande din försäkring? ge dig själv!

Nej, jag har betalat försäkringen själv alltid.
Varför ska jag ge mig?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Ford Racing
479 Inlägg
11 juli 2007
Jaså detta håller på än....

Gjort är Gjort...! .slut            Dags och släppa detta och gå vidare?

Ja Just!

59 Inlägg
11 juli 2007
Decibel skrev:
Mebb skrev:
Decibel skrev:
Haha, jag dör, måste fasen gå o köra en påse popcorn i micron, detta börjar bli riktigt intressant smile

Tråkigt. Men detta uttalande är ett nytt lågvattenmärke för denna tråd. Sluta spela allan ballan så hackar nog färre på dig...

Jag har inte ett dugg emot att folk hackar, rör mig inte i ryggen för fem öre, det återspeglar snarare svårigheter hos dem själv än hos mig. roll

Ha ha ha patetiskt.Är säkert därför du komenterar med för att det inte rör dig i ryggen.Nä sök in på polisskolan.Ska bli så gött sen när denna killen skriver att det absolut inte blir något av det här.Fast det är väl bara en tidsfråga innan nästa kille blir polisanmäld bara för att mr-decibel inte tycker om det han ser..

Maizer
11 juli 2007
Kan ingen från de norrländska urskogarna förfölja konstapel kagge? Filma alla förseelser, se till att få med ansikte.

Ford Racing
479 Inlägg
11 juli 2007
Maizer skrev:
Kan ingen från de norrländska urskogarna förfölja konstapel kagge? Filma alla förseelser, se till att få med ansikte.

Ska göra mitt bästa!!!!

Nej.. ärligt talat... Börjar låta värre än dagis snart! smile

Ja Just!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
11 juli 2007
jonesono skrev:
OT: Som jag tidigare har sagt: Höj åldersgränsen för att ta körkort till 20 år. På så viss kan vi iaf slippa ett par extra omogna "barn" som totalt glömt bort vad som stod i körkortsboken och hur man uppför sig vettigt i trafiken.

Där rök ju då mitt körkort! Tycker jag e relativt ansvarig i trafiken, lägger mig gärna åt höger och släpper förbi. Låter gärna en lastbil gärna köra före trots att jag har rätt att göra det. Ska dock inte sticka under stolen att det förekommit fortkörningar och sånt sysslar väl inte du med?

Svenss0n skrev:
kör din egen jävla bil då!!! vad hette han som körde då? kul å skylla på någon som dött i din närhet för du är så jävla feg och inte vågar stå för att det är du som kör på din video eller körde på otroliga 2 timmar och 40 min. iofs var inte det snabbt men iaf.

Och du tycker det är en bra ide att attackera någon för vad en numera bortgången kompis har gjort? Tror inte "Decibel" tyckte att det var en speciellt rolig upplevelse att mista en vän och sen att någon trakasserar honom för det?

root skrev:
Inlägg nr 284

Helt klart en bra poäng!
Man får nog acceptera att det går inte att få hela svenska folket till att hålla rätt hastighet. Ungefär som att polisen skulle ta in ALLA som är berusade på allmän plats (med reservation för felaktigt brottsligt rubricerade). Garaget.org (i synnerhet Decibel) att bilantusiasterna/streetracingkulturen inte accepterar detta beteende i trafiken.

Evo-Danne skrev:
Gör man olagliga saker själv ska man väl för faan inte anmäla andra som gör de eller????

Så du menar att ytterst få i sverige ska kunna anmäla ett brott? Är det moraliskt fel att försöka hålla lite ordning i samhället bara för att man själv gjort något?

Maizer skrev:

SÅ du tycker det är helt ok att sitta på fel sida och köra? När någon sedan har kurage att anmäla detta och försöka sätta en gräns så är det fel?
Senast redigerat av bumpe (11 juli 2007)

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
11 juli 2007
... och så på sidan 24 och framåt återkom lunarstorm-andan som sig bör när det tryter...

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 082 Inlägg
11 juli 2007
root skrev:
Maizer skrev:
LordGlassboet skrev:
Tror du på största allvar att polisen hade gjort något sådant? Allt han gjorde var en grundlig anmälan

Nej det var ingen grundlig anmälan, han skötte utredningen om honom. Hur kan ni försvara en tjallare? Det var fel det han gjorde, men så länge det inte handlar om grövre brott såsom mord, våldtäkt etc så tjallar man inte. Eller gjorde ni det i skolan också?

"Klargör hur det ligger till och samtidigt visar att vissa här drar nya lågvattenmärken på löpande band, samtidigt som deras argument ligger på sandlådenivå"

Amen! Klappat och klart! osv

Moderator+
1 081 Inlägg
11 juli 2007
Herregud vilket tjafs och gnäll på Decibel.

Jag har ringt polisen när jag låg bakom en bil som vinglade över hela vägen, troligen knockfull. Någon som tycker jag är en tjallare för det? Företeelsen i videon är MINST lika farlig.

Vem jag?

1 082 Inlägg
11 juli 2007
bumpe skrev:
jonesono skrev:
OT: Som jag tidigare har sagt: Höj åldersgränsen för att ta körkort till 20 år. På så viss kan vi iaf slippa ett par extra omogna "barn" som totalt glömt bort vad som stod i körkortsboken och hur man uppför sig vettigt i trafiken.

Där rök ju då mitt körkort! Tycker jag e relativt ansvarig i trafiken, lägger mig gärna åt höger och släpper förbi. Låter gärna en lastbil gärna köra före trots att jag har rätt att göra det. Ska dock inte sticka under stolen att det förekommit fortkörningar och sånt sysslar väl inte du med?

Men du förstår väl att jag menar en lagstiftning från och med nu och framåt dvs. har du redan körkort får du behålla det.. men för framtida körkortsaspiranter var min tanke att höja åldersgränsen.
Nej, jag sysslar inte med fortkörningar, tro vad du vill men jag är ärlig.
Dock, under omkörning om det så kräver så måste man ibland gasa på lite mer, för att säkerheten inte skall bli lidande osv men det sker i de flesta fall på motorvägen.
Händer det att en fartkontroll skulle stå just där, ja då får man bita i äpplet helt enkelt..

Maizer
11 juli 2007
Redbull skrev:

Jag har ringt polisen när jag låg bakom en bil som vinglade över hela vägen, troligen knockfull. Någon som tycker jag är en tjallare för det? Företeelsen i videon är MINST lika farlig.

Nu kan ni snacka om dubbelmoral hur mycket ni vill, men detta är då självklart en helt annan sak. Du kan då påverka i nutid, decibel vann inget utom uppmärksamhet på sitt hjältedåd.

905 Inlägg
11 juli 2007
Maizer skrev:
Redbull skrev:

Nu kan ni snacka om dubbelmoral hur mycket ni vill, men detta är då självklart en helt annan sak. Du kan då påverka i nutid, decibel vann inget utom uppmärksamhet på sitt hjältedåd.

Maizer när ska du nån gång kunna vara tyst? blir less påatt läsa det du skriver eftersom det är ren och skär BULLSHIT.

Vad decibel vann på att anmäla? tja han fick väl kille att inse vilken jävla idiot han varit i och med sina cikusartister, även om han går fri så har han fått sig en tankeställare och istället för alla uppmuntrande kommentarer till videon har han fått veta att sånt beteende är inte tillåtet. Jag skiter fullständigt om decibel har fått uppmärksamhet eller inte, jag skiter fullständigt i vad decibel har för sig på kvällarna. För det är inte vad hela grejjen handlar om. Det handlar om en ung person som betett sig vårdslöst i trafiken och som blivit anmäld. Den Forskning som Decibel har lagt ner för anmälan skulle jag tro har hyffsat stor betydelse för om polisen skulle bry sig eller inte.

Så snälla maizer, tänk efter innnan du talar. Vem vet, du kankse inser själv hur jävla dumt det du skriver låter.

Moderator+
1 081 Inlägg
11 juli 2007
Maizer skrev:
Redbull skrev:

Okej, så om jag VET att någon kört tokfull och anmäler detta efter han parkerat bilen är jag en rutten tjallare men gör jag det medans han kör är det självklart?

Vem jag?

209 Inlägg
11 juli 2007
Snälla kan ni inte låsa denna tråd nu ?? roll

det känns som om ni bara skriver här för att bråka på varandra  sad

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
11 juli 2007
Håller med snigeln, dags att låsa?

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

perpelle
11 juli 2007
Men hallå, jag har inte sett filmen! Backup någon?

Maizer
11 juli 2007
loffe007 skrev:
Maizer skrev:
Redbull skrev:

Maizer när ska du nån gång kunna vara tyst? blir less påatt läsa det du skriver eftersom det är ren och skär BULLSHIT.

Vad decibel vann på att anmäla? tja han fick väl kille att inse vilken jävla idiot han varit i och med sina cikusartister, även om han går fri så har han fått sig en tankeställare och istället för alla uppmuntrande kommentarer till videon har han fått veta att sånt beteende är inte tillåtet. Jag skiter fullständigt om decibel har fått uppmärksamhet eller inte, jag skiter fullständigt i vad decibel har för sig på kvällarna. För det är inte vad hela grejjen handlar om. Det handlar om en ung person som betett sig vårdslöst i trafiken och som blivit anmäld. Den Forskning som Decibel har lagt ner för anmälan skulle jag tro har hyffsat stor betydelse för om polisen skulle bry sig eller inte.

Så snälla maizer, tänk efter innnan du talar. Vem vet, du kankse inser själv hur jävla dumt det du skriver låter.

www.pro.se 
www.sibbopensionarer.com
De kommer uppskatta dig.

237 Inlägg
12 juli 2007
Alla har väl gjort något dumt nångång ell??
kommar polisen kolla alla filmer på garaget nu då ell??

Känns lite onödigt att anmäla de tycker jag...

Världens Häftigaste....De E Jag de...

Sök