7579
Sök

Vill ha upp baken lite på Saaben.... Hijackers eller luftfjädring ? Några tips ?

3 390 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Tjena

Som rubriken lyder... Måste få upp baken på min saab... Däcken tar i skärmarna i "små" gupp... har sänkningsfjädrar och hårdare dämpare, men vill "få upp" den lite mer...

Vet ej vad som är bäst... Har läst lite här om hijackers men inte riktigt fått det klart för mig vad det är... Jag skulle vilja ha något som gör att jag kan ställa den höjd jag vill ha på bilens bakdel, så han kommer upp lite mer och inte bara bli hårdare.....

MVH

Ted Norén
Senast redigerat av WeDo (12 juli 2007)

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

9 108 Inlägg
12 juli 2007
Skadar inte att pröva med gummibussningar som sätts i fjädrarna, används när man ska ha husvagn och sånt t.ex.. Har det på min om jag ska iväg längre sträckor med flera personer, bara att hissa upp och trycka in i fjädern.

Finns t.ex. på mekonomen och såna firmor, kostar väl runt 150 spänn skulle jag tro, billigare än hijackers i alla fall wink

draminbil.nu
1 382 Inlägg
12 juli 2007
Sådana bussningar är som Millen säger kanon! Då dom höjder bilen någon cm.. ("Hjälpte" en kompis att sätta i sådana på hans sänkta BMW så han slapp skärmskrap..)

Att skaffa luftfjädring känns lite overkill o man säger så:P
Då skulle jag nog rekommendera nya sänkfjädrar istället (som inte är riktigt så sänkta smile)

3 390 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
ludde__mannen skrev:
Sådana bussningar är som Millen säger kanon! Då dom höjder bilen någon cm.. ("Hjälpte" en kompis att sätta i sådana på hans sänkta BMW så han slapp skärmskrap..)

Då skulle jag nog rekommendera nya sänkfjädrar istället (som inte är riktigt så sänkta smile)

Har redan satt i sånna där gummibelägg i det lilla varv som var på fjädern men det funkade inte så värst bra... Är i princip detsamma...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

med lem
1 925 Inlägg
12 juli 2007
WeDo skrev:
ludde__mannen skrev:

Har redan satt i sånna där gummibelägg i det lilla varv som var på fjädern men det funkade inte så värst bra... Är i princip detsamma...

det gäller ju att du sätter dom rött också, 3st per fjäder är lagom !

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

3 390 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
WeDo skrev:
ludde__mannen skrev:

det gäller ju att du sätter dom rött också, 3st per fjäder är lagom !

Har 3 st..... Men hur funkar coilovers ?

3 390 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
fan... det måste väl gå att höja en bil ?? Vart man än tittar och söker så ska bilar sänkas... tar jag orginal fjädrar och dämpare blir han för mjuk.... och som han är nu är han för låg....

finns det allså inget sätt förutom "gummikuddar" från biltema som inte funkade iaf... ?   :S

226 Inlägg
12 juli 2007
samma sak för mig, men min är sänkt alldeles för mycke där bak, tror det är 40/60mm...

3 390 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Finns det inga fjädrar och dämpare som är lika höga som orginal fast hårdare... så man behåller samma höjd men att dom inte är så mjuka ?

9 108 Inlägg
12 juli 2007
Köp en annan sänkningssats eller helt enkelt coilovers, dom kan man ställa i höjd (inte alltid) och hårdhet. Det kostar såklart därefter också..

3 390 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
MilleN skrev:
Köp en annan sänkningssats eller helt enkelt coilovers, dom kan man ställa i höjd (inte alltid) och hårdhet. Det kostar såklart därefter också..

Men coilovers sänker väl med ?? För dom jag har sett så kan man t.ex ställa mellan 30-60 mm... men vid 30 är den ju lika låg som den är nu tyvärr....

Sök