Lacksläpp på Saab 9-3 2004!

mattisson Mr.Tyskstuk
12 juli 2007 · 72 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
Okej inte så grymt farligt men jag har ändå ingen lust o betala de.... =/

Det hela låter ju skumt smile Som jag läst hitills så tycker jag inte du ska betala en krona. Dock låter det inte heller som att det är någon försäljare av något slag som skall kompensera heller (om det nu inte var dessa som beställt "fusklacken"").

Jag har ingen aning om hur du skall gå till väga.
Hoppas bara det löser sig för dig. För LACKsläpp är fan inte kul sad

#A.Mattisson | Kolla in projektet!
Owzer Rallykalle och kabeltattare
12 juli 2007 · 422 Inlägg

25bar är inget. Finns tvättar som är på 160bar, runt 90-110bar är vanligast.

Vad jag kan se på bilderna så är det ingen som hellst primer ditlagd. Utan de har lackad direkt på ABS plasten.

Du kan ju "tvätta klart" spoilern där fram och köpa lite plastprimer och orginal färg och spraya på. Men jag tycker att bilfirman borde göra detta åt dig då det är en ny bil det handlar om.

Brukar tävtta morsans bil med högtryck på fronten, inget släpp eller nått alls, och då kör jag med 110bar c.a 30cm ifårn wink

Senast redigerat av Owzer (12 juli 2007)

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
AudiS LicensSvetsare
13 juli 2007 · 280 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

Freddeponken skrev:
hmm ser lite suspekt ut det där. jag tror lätt att det är ett fuskjobb bakom det där tyvärr. lacken ska ju inte flyga iväg.

Får fortsätta ta reda på vem som gjort jobbet för nån måste ju gjort de. och de verkar inte vara en Saabverkstad iallafall... Dom har inga rapporter på att den varit inne på lack eller liknande.. Har ingen lust o betala lackkostnad för hela fronten... nån som vet vad de kan kosta hos Saab?

Jag betalade 1500 för att få min spoiler omlackerad (mycket stenskott), finns ingen anledning att blanda in saab i det.

Brukar tvätta min bil med industri-lans, kan inte tänka mig att du har mer tryck, har gjort det på alla mina bilar, även rostiga, har aldrig varit med om något liknande.

/ En rörsvetsande kollega

Slår man yxan i båten får man ro som fan!
Audi S3 (2000)
mstoltz Lackerare
13 juli 2007 · 159 Inlägg

Hmmm.....kollade din bild.......Lacken skall inte släppa på det sättet om man gjort ett ordentligt grundarbete OCH lagt plastprimer innan man lackar.

Plastprimern är viktig, för det gör så att lacken får ett ordentligt fäste.

Hoppas du får rätt på det, själv hade jag blivit ur förbannad om nått sånt hänt första gången man skall tvätta sin nya bil.

Lycka till smile

MVH
Morris

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
13 juli 2007 · 1 290 Inlägg

mstoltz skrev:
Hmmm.....kollade din bild.......Lacken skall inte släppa på det sättet om man gjort ett ordentligt grundarbete OCH lagt plastprimer innan man lackar.

Plastprimern är viktig, för det gör så att lacken får ett ordentligt fäste.

Hoppas du får rätt på det, själv hade jag blivit ur förbannad om nått sånt hänt första gången man skall tvätta sin nya bil.

Lycka till smile

MVH
Morris

Skönt o höra sånt från en lackerare som vet sina saker!! Jo inte fan blev man glad... Tack!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
13 juli 2007 · 1 290 Inlägg

AudiS skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Freddeponken skrev:
hmm ser lite suspekt ut det där. jag tror lätt att det är ett fuskjobb bakom det där tyvärr. lacken ska ju inte flyga iväg.

Får fortsätta ta reda på vem som gjort jobbet för nån måste ju gjort de. och de verkar inte vara en Saabverkstad iallafall... Dom har inga rapporter på att den varit inne på lack eller liknande.. Har ingen lust o betala lackkostnad för hela fronten... nån som vet vad de kan kosta hos Saab?

Jag betalade 1500 för att få min spoiler omlackerad (mycket stenskott), finns ingen anledning att blanda in saab i det.

Brukar tvätta min bil med industri-lans, kan inte tänka mig att du har mer tryck, har gjort det på alla mina bilar, även rostiga, har aldrig varit med om något liknande.

/ En rörsvetsande kollega

Okej.... får väl bli en annan firma om jag blir tvungen att stå för de... dom lackade min förra bil under listerna för 3000kr... men de var lite fusk där också... =/

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
skumtezz
13 juli 2007 · 306 Inlägg

jag kan säga av egen erfarenhet (farsan lackerare) och det där är ett helvetes jävla fusk jobb

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
13 juli 2007 · 1 290 Inlägg

skumtezz skrev:
jag kan säga av egen erfarenhet (farsan lackerare) och det där är ett helvetes jävla fusk jobb

Fan alla säger de... smile Låter ju bra om de nu är så! Men vem ska stå för kostnaden då??

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
skumtezz
13 juli 2007 · 306 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
Okej.... får väl bli en annan firma om jag blir tvungen att stå för de... dom lackade min förra bil under listerna för 3000kr... men de var lite fusk där också... =/

3000 papp underlisterna? fyy fan. hade du lagt till kanske 3000:- till, hade det vart en hellack hos min farsa smile

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
13 juli 2007 · 1 290 Inlägg

skumtezz skrev:

golfarn_nr1 skrev:
Okej.... får väl bli en annan firma om jag blir tvungen att stå för de... dom lackade min förra bil under listerna för 3000kr... men de var lite fusk där också... =/

3000 papp underlisterna? fyy fan. hade du lagt till kanske 3000:- till, hade det vart en hellack hos min farsa smile

Hehe jadu dom andra jag frågade runt hos skulle ha mellan 5-6000kr för de....

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
skumtezz
13 juli 2007 · 306 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

skumtezz skrev:

golfarn_nr1 skrev:
Okej.... får väl bli en annan firma om jag blir tvungen att stå för de... dom lackade min förra bil under listerna för 3000kr... men de var lite fusk där också... =/

3000 papp underlisterna? fyy fan. hade du lagt till kanske 3000:- till, hade det vart en hellack hos min farsa smile

Hehe jadu dom andra jag frågade runt hos skulle ha mellan 5-6000kr för de....

ja det är ju ganska sjukt vad dyrt det är egentilgen..
hoppas att det kommer att lösa sej nu smile lämna inte till dem mera, utan ge dem jävligt dåligt rykte typ genom tidning eller sådant smile hehe

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
13 juli 2007 · 1 290 Inlägg

skumtezz skrev:

golfarn_nr1 skrev:

skumtezz skrev:

3000 papp underlisterna? fyy fan. hade du lagt till kanske 3000:- till, hade det vart en hellack hos min farsa smile

Hehe jadu dom andra jag frågade runt hos skulle ha mellan 5-6000kr för de....

ja det är ju ganska sjukt vad dyrt det är egentilgen..
hoppas att det kommer att lösa sej nu smile lämna inte till dem mera, utan ge dem jävligt dåligt rykte typ genom tidning eller sådant smile hehe

Mm.... Men vem ska stå för kostnaderna om dom nu erkänner att de är fusklackat...? Ingen som vet vem som gjort de...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
skumtezz
13 juli 2007 · 306 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

skumtezz skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Hehe jadu dom andra jag frågade runt hos skulle ha mellan 5-6000kr för de....

ja det är ju ganska sjukt vad dyrt det är egentilgen..
hoppas att det kommer att lösa sej nu smile lämna inte till dem mera, utan ge dem jävligt dåligt rykte typ genom tidning eller sådant smile hehe

Mm.... Men vem ska stå för kostnaderna om dom nu erkänner att de är fusklackat...? Ingen som vet vem som gjort de...

det är ju självklart dem som får stå för det. ge dej inte bara.
är det plast som är lackat det som har lossnat?

ska ta reda på lite mer åt dej ska försöka få tag i farsan och fråga lite.smile

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
13 juli 2007 · 1 290 Inlägg

skumtezz skrev:

golfarn_nr1 skrev:

skumtezz skrev:

ja det är ju ganska sjukt vad dyrt det är egentilgen..
hoppas att det kommer att lösa sej nu smile lämna inte till dem mera, utan ge dem jävligt dåligt rykte typ genom tidning eller sådant smile hehe

Mm.... Men vem ska stå för kostnaderna om dom nu erkänner att de är fusklackat...? Ingen som vet vem som gjort de...

det är ju självklart dem som får stå för det. ge dej inte bara.
är det plast som är lackat det som har lossnat?

ska ta reda på lite mer åt dej ska försöka få tag i farsan och fråga lite.smile

Ja de är ju plast under... Kollade på en annan likadan Saab och den hade stenskott på sama ställe som min skada är på nu... Och där är de vitt under... Men på mina stenskott fram är de svart under..... okej du kan ju visa bilden o se vad han säger!! Tack!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
mstoltz Lackerare
13 juli 2007 · 159 Inlägg

Jag vet inte vem som skall stå för kostnaderna....om det är bilfirman eller om du kan hitta han som lackerat den.

Men man tycker ju ändå att även om kanske bilfirman inte är ansvarig,  så för att behålla sina kunder, kunde dom ialla fall erbjudit sig att betala en del av omlackeringen.

Det är ju små summor för dom, när det bara gäller en kofångare.....det är ju inte hela bilen som skall lackeras.

Hade det varit min firma, så hade jag varit rädd om mina kunder och inte velat ha en massa snack om att inte köpa sin bil där.

Men det är bara min åsikt.

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
13 juli 2007 · 1 290 Inlägg

mstoltz skrev:
Jag vet inte vem som skall stå för kostnaderna....om det är bilfirman eller om du kan hitta han som lackerat den.

Men man tycker ju ändå att även om kanske bilfirman inte är ansvarig,  så för att behålla sina kunder, kunde dom ialla fall erbjudit sig att betala en del av omlackeringen.

Det är ju små summor för dom, när det bara gäller en kofångare.....det är ju inte hela bilen som skall lackeras.

Hade det varit min firma, så hade jag varit rädd om mina kunder och inte velat ha en massa snack om att inte köpa sin bil där.

Men det är bara min åsikt.

MVH

Jo dom har ju ett rykte att tänka på så halva priset skulle jag gå med på iallafall..... Dom är medlemmar i MRF också... Ringde dom i Sthlm och frågade lite... Han sa att om dom kommer fram till att de är orginalfärg blir de reklamation till Saab och är de inte orginal blir de mera tryck på att Kvalitetsbilar ska betala allt...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang