2829
Sök

Han anmäler alla som kör för fort!!!

Muttley
14 juli 2007
Trådstartare
darkwizard skrev:
tkd_rille skrev:
faktiskt så kan jag hålla med om att när folk ligger för nära och trycker en i röven att de är jobbigt. för när jag vet nu kommer den här kurvan där polisen gillar att stå eller där kommer den där kameran då vill man inte gasa på över hastigheten heller.

Ett tips till detta, nudda till på bromspedalen, så bromsljusen tänds, jag kan lova att dom håller avstånd sen. Och om nån kommer upp snabbt upp bakifrån, gör samma sak, får dom möte ska ni se hur sura dom blir.

jo sådant gör jag faktiskt. men vissa bananer fattar ju inte de ändå. men de värsta jag varit med om pga legat för nära är ju en lastbil, jag skjutsa på mitt brorsbarn som var 2 år då, han tryckte mig och tryckte mig jag såg inte ens regnr på lastbilen genom backspegeln längre. sen gör han omkörning och hinner inte utan jag blir tvungen att tvärnita, de var en tysk..

Muttley
14 juli 2007
Trådstartare
Fuckface skrev:
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:
Äsch, även om han är överåklagare så kan ju inte anmälningarna gå nånstans.
Han kan ju inte bevisa hastigheterna eller avstånden för fem öre.

citat från aftonbladet
– Ibland när jag ringt polisen har de tackat och sagt att vi ska plocka bilen och ett par mil senare så har jag sett att fartsyndaren står i vägrenen, stoppad av polis.

då står ju polis med kontroll antagligen eller nått ju

Sjuk stalker, han följer verkligen efter och ser till att man till sist står i vägrenen tillsammans med polisen!

Aldrig en gång att man kommer upp i en mil om man bara korsar Malmö, så då måste han ha följt efter "syndaren" ett bra tag!

jo om han följer efter bilarna är de sjukt, om han bara ringer och inte följer efter är de väl sin sak.

Civic_TypeR2007
14 juli 2007
Trådstartare
Kristian_V skrev:
"Överåklagare", då kommer de svansandes.
Undrar om de kommer om vanliga svenson ringer?

Tror du får vänta i tel kö 45min innan du kommer fram och ska anmäla.  Han har säkert ett direktnr...

401 Inlägg
14 juli 2007
hur jävla trafiksäker är den idioten då när han ska fibbla runt med sin telefon medans han kör.

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

Civic_TypeR2007
14 juli 2007
Trådstartare
c0nne skrev:
hur jävla trafiksäker är den idioten då när han ska fibbla runt med sin telefon medans han kör.

lol och sätta på glasögon samt skriva ner reg nr på papper och uppskattad hastighet
Senast redigerat av Civic_TypeR2007 (14 juli 2007)

Muttley
14 juli 2007
Trådstartare
Civic_TypeR2007 skrev:
c0nne skrev:

lol och sätta på glasögon samt skriva ner reg nr på papper och uppskattad hastighet

han kanske har inbyggd mobil i bilen ?? med röstuppringning ?? wink tänkt på de eller =

401 Inlägg
14 juli 2007
Civic_TypeR2007 skrev:
c0nne skrev:

haha ja precis... gubben borde tänka om på vem som är farligast..

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

380 Inlägg
14 juli 2007
Tragiskt med mini poliser som inte har nått liv,ja säger bara sköt dig själv å skit i andra.

Civic_TypeR2007
14 juli 2007
Trådstartare
Inlägget bryter mot PUL och har raderats /Admin
Senast redigerat av chrizz (14 juli 2007)

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
14 juli 2007
man blir ju vansinnig på folk som inte kan sköta sina egna liv utan verkligen måste hålla efter alla andra också

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
14 juli 2007
även att han snart blir pensionär så ringer han nog in ändå.. då har han dessutom ännu mer tid för det

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
14 juli 2007
Undra hur trafikfarlig han själv är då? Sitter o tänker på hur alla andra kör hela tiden och pratar i telefon... Kanske skulle börja tänka på hur han själv kör...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

173 Inlägg
14 juli 2007
För att man ska kunna bli tagen för fortkörning måste ju antingen en polis eller en kamera se det.

Känns lite vilse att det fungerar så att polisen tar folk för fortkörning för att "en" säger så.

Då är det bara säga, nej jag körde lagligt, så blir det mun mot mun.

Men visst han kan ju upplysa polisen vart föraren finns så de kan ta honom på bar gärning.

820 Inlägg
14 juli 2007
tkd_rille skrev:
darkwizard skrev:
tkd_rille skrev:
faktiskt så kan jag hålla med om att när folk ligger för nära och trycker en i röven att de är jobbigt. för när jag vet nu kommer den här kurvan där polisen gillar att stå eller där kommer den där kameran då vill man inte gasa på över hastigheten heller.

Ett tips till detta, nudda till på bromspedalen, så bromsljusen tänds, jag kan lova att dom håller avstånd sen. Och om nån kommer upp snabbt upp bakifrån, gör samma sak, får dom möte ska ni se hur sura dom blir.

jo sådant gör jag faktiskt. men vissa bananer fattar ju inte de ändå. men de värsta jag varit med om pga legat för nära är ju en lastbil, jag skjutsa på mitt brorsbarn som var 2 år då, han tryckte mig och tryckte mig jag såg inte ens regnr på lastbilen genom backspegeln längre. sen gör han omkörning och hinner inte utan jag blir tvungen att tvärnita, de var en tysk..

Fascinerande att du blir omkörd av en lastbil tycker jag lol

Han måste ju ringa in och säga att det är en "extrem fartdåre" eller något liknande?
Eller att han tror att föraren är full?
Hade jag ringt till polisen och sagt att det är någon som kör för fort på väg 40 in till göteborg hade ju fan inte polisen kört dit för att kontrollera om det jag sa var sant?
Om det är det ska jag ställa mig vid diverse telefonkiosker och ringa om fyllon på diverse avsides vägar smile
Senast redigerat av wh0re (14 juli 2007)

172 Inlägg
14 juli 2007
kom igen ... kan ngn ta reda på vart han bor och när åker han till jobbet ? ...bvi kan samlas utanför hans hus ... en morgon och så fort han kommer ut så ska vi köra förbi hans hus så fort vi bara kan ... skulle vilja se honom försöka anteckna alla regnummer big_smile

Kör du först så väntar jag där framme

172 Inlägg
14 juli 2007
kör efter honom en gång ... och ring att du misstänker rattfylla :d kommer å bli skit roligt big_smile

Kör du först så väntar jag där framme

Civic_TypeR2007
14 juli 2007
Trådstartare
Diabel skrev:
kör efter honom en gång ... och ring att du misstänker rattfylla :d kommer å bli skit roligt big_smile

Har hans namn och vart han bor lol  men admin raderade hans info från mitt inlägg sad

60 Inlägg
14 juli 2007
hahaha silken jävla idiot !! fyfan vilken tråkig människa....

Colaberoende
1 219 Inlägg
14 juli 2007
Hade en sådan här hemma också för många år sedan.

Han jagade oss i ganska hög hastighet på en mindre väg och när han fick tag på oss började han hota med polisanmälningar hit och dit och att han hade bevis på att vi hade kört så fort. Hans tant hade visst videofilmat oss från deras bil och filmat deras hastighetsmätare.

Naturligtvis så skrattade vi åt detta. Dom bevisade ju igentligen bara hur fort dom själva körde så vi välkomnade en polisanmälan men det kom aldrig någon.

/Ena

Samma gubbe polisanmälde 8 st bilar för att vi hade förföljt honom.
Blev inget av det heller.

hater
656 Inlägg
14 juli 2007
Äh! Ta inte för hårt på artikeln, Aftonbladet lär ju ha förvrängt historien en liiiiten smula, som vanligt.

Tror inte polisen tar itu med alla hans samtal, och ifall han ringer hela tiden så lär de nog ha tröttnat på han. Polisen själva vet nog att det finns folk som kör för fort ständigt, därför de har fartkontroller då och då. De behöver ingen senil gubbe som håller vägarna säkra åt de.

Sen måste Polisen själva se händelsen innan de kan stoppa fartsyndaren, kvittar hur många samtal Polisen får in om fartsyndaren, tar de inte honom/henne när denne åker för fort så kan de inget göra!

Därför saktar jag ner ibland till lite över det lagliga tongue

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

Sök