Angel eyes och besiktningen

Opelnisse
17 juli 2007 · 2 Inlägg

Är angel eyes okey på besiktningen? Tycker det är jättefräckt men vill inte krångla med besiktningen.

Mäki Långsam Perfektionist
17 juli 2007 · 4 800 Inlägg

Köp E-märkta lysen. Sen kopplar du Ringarna tillsammans med parkeringsljuset, alltså ska du ha en lampa utöver ringarna som parkeringsljus.
Då ska det inte vara något problem smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Skrotis Ägare till en Volvo XC 70
17 juli 2007 · 62 Inlägg

Tja!

det var inga problem när jag bestiktade min bil med angelyes. det är ju som p-ljus och de sa inget om det. det ända de sa jag inte hade godkäntda halvljus då jag har xenon koverterat. smile

falloutboy
17 juli 2007 · 1 723 Inlägg

Mäki skrev:
Köp E-märkta lysen. Sen kopplar du Ringarna tillsammans med parkeringsljuset, alltså ska du ha en lampa utöver ringarna som parkeringsljus.
Då ska det inte vara något problem smile

men det finns då besiktningsmän som säger att man inte får ha dubbelt parkeringsljus (ringar + p-ljus) och ger nedslag på detta. Dessa angel eyes satt i dimljus men det borde inte spela nån roll tycker man om de sitter i strålkastaren eller i annan lampa. det blir ändå dubbelt p-ljus. de är luddiga, våra kära besiktningsmän.

Upnorth Bilälskare
17 juli 2007 · 46 Inlägg

Man får ha hur många parkeringsljus som helst så länge dom inte sitter längre än 25 cm från kanten (tror jag det är), så ska inte vara något problem. Jag besiktigade med mina angel eyes för nån månad sen och det gick utan problem. Men dom ska ju vara E-märka förstås

Kör före du så väntar jag där framme!
falloutboy
17 juli 2007 · 1 723 Inlägg

Sennheiser skrev:
Man får ha hur många parkeringsljus som helst så länge dom inte sitter längre än 25 cm från kanten (tror jag det är), så ska inte vara något problem.

inte enligt den här texten:

Främre positionslykta (parkeringslykta)


Övergripande krav


51 §   Bil skall ha två främre positionslyktor (parkeringslyktor) som avger vitt eller gult ljus framåt och utmärker fordonets bredd.

och de får sitta högst 400mm in från kanten. och minst 600mm ifrån varann.

Edge EVOLUTION GARAGE
17 juli 2007 · 1 837 Inlägg

Körde med E-märkta angel eyes av märket FK på min Golf III, inga problem hos besiktningen.
Körde igenom en eller två ggr. wink

//Edge
Mäki Långsam Perfektionist
17 juli 2007 · 4 800 Inlägg

falloutboy skrev:
men det finns då besiktningsmän som säger att man inte får ha dubbelt parkeringsljus (ringar + p-ljus) och ger nedslag på detta. Dessa angel eyes satt i dimljus men det borde inte spela nån roll tycker man om de sitter i strålkastaren eller i annan lampa. det blir ändå dubbelt p-ljus. de är luddiga, våra kära besiktningsmän.

Luddiga var väl i det snällaste laget smile Det ska inte vara några problem med tanke på att som lyser inte så starkt, så det syns knappt dagstid wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
civic Naturally Aspiranted
17 juli 2007 · 543 Inlägg

En brytare PÅ/AV? väldigt bekvämt smile

Upnorth Bilälskare
17 juli 2007 · 46 Inlägg

falloutboy skrev:

Sennheiser skrev:
Man får ha hur många parkeringsljus som helst så länge dom inte sitter längre än 25 cm från kanten (tror jag det är), så ska inte vara något problem.

inte enligt den här texten:

Främre positionslykta (parkeringslykta)


Övergripande krav


51 §   Bil skall ha två främre positionslyktor (parkeringslyktor) som avger vitt eller gult ljus framåt och utmärker fordonets bredd.

och de får sitta högst 400mm in från kanten. och minst 600mm ifrån varann.

Skumt, med tanke på att detta var den uppgift jag fick från polisen (avståndet från kanten kan jag ha fel på), samt att mina angel-eyes är E-märkta med dubbla ringar (parkeringsljus) och besiktigade för en dryg månad sen utan problem.

Kör före du så väntar jag där framme!
Schumi
18 juli 2007 · 401 Inlägg

om du köper hela strålkastare med angel eyes som är E-märkta då är det ingen problem hos SBP, men dom angel eyes rigar som lyser typ blåt och rött dom går inte genom...

BMW E61 "520d" (2007)
Upnorth Bilälskare
18 juli 2007 · 46 Inlägg

Schumi skrev:
om du köper hela strålkastare med angel eyes som är E-märkta då är det ingen problem hos SBP, men dom angel eyes rigar som lyser typ blåt och rött dom går inte genom...

Precis, men då är det färgen man pratar om, blått för att det kan förknippas med utryckningsfordon (ganska fjantigt, man ser ganska snabbt att det inte är sirener) och rött för att det kan förknippas med bakljus

Kör före du så väntar jag där framme!
Opelnisse
19 juli 2007 · 2 Inlägg

Mäki skrev:
Köp E-märkta lysen. Sen kopplar du Ringarna tillsammans med parkeringsljuset, alltså ska du ha en lampa utöver ringarna som parkeringsljus.
Då ska det inte vara något problem smile

Låter enkelt och bra. Var i kontakt med hova.com som rekommenderade en speciell brytare för ringarna.

iceman19
19 juli 2007 · 98 Inlägg

mina lyser ganska blått men de va inga problem...han tyckte bara de va snyggt=)

falloutboy
20 juli 2007 · 1 723 Inlägg

Schumi skrev:
om du köper hela strålkastare med angel eyes som är E-märkta då är det ingen problem hos SBP, men dom angel eyes rigar som lyser typ blåt och rött dom går inte genom...

exakt, då räknas en strålkastare som en lampa (borde det göra...). Har man även ett parkeringsljus någonstans på karossen bör man koppla ur det.

Men bilprovningen är ju alltid luddiga. på min senaste beskitning var han tveksam till att släppa igenom fastsättningen av batteriet. Jag pekade på hans kollega som stod bredvid och sa "din kollega godkände då det förra året". Beror helt på vem man får.

JonasPLind
20 juli 2007 · 820 Inlägg

falloutboy skrev:
och de får sitta högst 400mm in från kanten. och minst 600mm ifrån varann.

får dom verkligen sitta 40(!!!)cm från bilens sidor? yikes

Schumi
20 juli 2007 · 401 Inlägg

iceman19 skrev:
mina lyser ganska blått men de va inga problem...han tyckte bara de va snyggt=)

jo, jag menade dom universal angel eyes/ringar som lyser riktigt blåt/rött, men du har köpt dom så allså hela strålkastare typ xenon look...

BMW E61 "520d" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang