Såg galen mopedist

jesseboy
19 juli 2007 · 67 Inlägg

Hej skulle åka hem efter ett möte från årby i eskilstuna, och gissa vad. Vi accelerade lugnt från rödljusen och då kör en moppe om oss inann vi hunnit korsa korsningen.
Sedan åker nucklet framför oss och byter till vänster körfält, han kör mot den mötande trafiken och det kommer bilar mot honom. Vi väntar förskräckt på vad som kommer att hända, Dom mötande bilarna svängde in på vägrenen, och sedan kommer vi till en korsning och det är rött, han kör om dom väntande bilisterna och kör mot rött, vi tänkte att nu händer någonting, men han svängde in på en annan väg efter detta. Tror aldrig att vi garvat så mycket före vi såg det här.

Xarion
19 juli 2007 · 76 Inlägg

haha... Något har hänt iaff, antigen ett deathwish, eller vill bara drämma på för äventyrets skull, ja.. något i den stilen. Glad att ingen kom till skada... Mvh

KG
19 juli 2007 · 385 Inlägg

hehe, kanske var nån av dem som rånade den där värdetransporten innan idag? tongue

Frippe08 Galen
19 juli 2007 · 849 Inlägg

Idiot? själv var jag nära på att köra på en moppedist idag tongue

Körde lungt på vägen när plötsligt en kille kommer ut ur sin avfart till huset utan att ens se sig för?? vafan? hur dum får man va?

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
Azteriks
19 juli 2007 · 47 Inlägg

För någon vecka sedan gick jag på en gata som är avspärrad för bilar, när en crossmoppe kör om mig och kör rakt igenom korsningen som denna gata leder fram till i kanske 20 km/h. Huskanterna går helt ut till gathörnen så han skulle inte haft mycket chans att stanna om det kom en bil precis då.

En gång när jag cyklade kom den en kille på kanske 12 år utcyklandes från samma avstängda gata i full fart, rakt in i mitt bakhjul så att han ramlade omkull, men inte jag. Hoppas han insåg vilket tur han hade att det inte var en bil är mer försiktig.

Frippe08 Galen
19 juli 2007 · 849 Inlägg

Haha satan vilken fin teckning:lol: vilken idiot

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
Enjoii Språkfascist
19 juli 2007 · 109 Inlägg

ja det finns F*n folk till allt där ute.
våran största "moppeleverantör", eller vad man ska kalla det, här i stan har till och med slutat sälja mopder på grund utav alla olyckor och trimning..

Syns man inte, så finns man inte.
baen
20 juli 2007 · 220 Inlägg

riktigt farligt med dom vanliga 30 mopparna. gå från att cykla till att åka moped på en dag. vet själv hur osäker jag kände mig i trafiken i början när jag fick moppe.. hade ju noll koll på skyltar och sånt.

FreddeK
20 juli 2007 ·

Jo men eskilstuna dräller ju av dom...Var från Årby kom ni ifrån`?

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
20 juli 2007 · 1 781 Inlägg

baen skrev:
riktigt farligt med dom vanliga 30 mopparna. gå från att cykla till att åka moped på en dag. vet själv hur osäker jag kände mig i trafiken i början när jag fick moppe.. hade ju noll koll på skyltar och sånt.

Gick faktiskt en moppedkurs för att lära mig lite om skyltar å tjafs:P sen blev man ju rätt grym på att köra den där leksaken:P

Team Insane Racing
Beaverus
20 juli 2007 · 257 Inlägg

Tjipp!
måste bara erkänna at jag har en söndertrimmad krossmoppe. men inte f*n kör man som en idiot med den. man får väl ha lite förstånd innanför pannbenet. jag blir så förbannad på dom som inte kan tänka sig för innan dom sätter sig på sin lilla leksak. är det verkligen värt att förlora livet, eller ännu värre, körkort. då kan man väl lika gärna sno en motorcykel och braka in i en husvägg. dessutom så borde man ta det lungt här i stan för ingen verkar veta vad högerregel är.

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.
Opelmadness German cars, quality and beyond
20 juli 2007 · 8 197 Inlägg

Man kan förlora nåt värre än kökortet.. Livet!

Beaverus skrev:
Tjipp!
måste bara erkänna at jag har en söndertrimmad krossmoppe. men inte f*n kör man som en idiot med den. man får väl ha lite förstånd innanför pannbenet. jag blir så förbannad på dom som inte kan tänka sig för innan dom sätter sig på sin lilla leksak. är det verkligen värt att förlora livet, eller ännu värre, körkort. då kan man väl lika gärna sno en motorcykel och braka in i en husvägg. dessutom så borde man ta det lungt här i stan för ingen verkar veta vad högerregel är.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Opelmadness German cars, quality and beyond
20 juli 2007 · 8 197 Inlägg

Jag brukar ge dom galnaste mopedisterna ett helvete om dom inte sköter sig. Förra helgen var det en idiot som låg och sniffade min stötfångare med hjämen uppknäppt och upphasad på skallen. Jag trycker en snabb gång för att tvätta vindrutna. Det kommer bara ett par droppar, men däremot blåser det av framljusen två gånger med högtryck. Det räcker gott och väl. Kollar i backspegeln och får se ungen på moppen spotta och fräsa, för att sen dra ner både hjälm och visir. Han höll fanimej avståndet sen också.
Är så förbannad att det inte är mer krav på mopedkörkort, att dom inte ens kan lära sig trafikreglerna! Än mindre trafikvett... Och alla dessa som skjutsar två stycken på en vinglig EU-moppe... Säger bara, IQ=0!

Jag röstar gärna ja till hårdare regler mot mopedister. Även strängare krav på körkort med både teori och uppkörning.
DÅ kanske ungdomarna inte hamnar i så många dödsolyckor. Min kusin förlorade sin bästa vän i en mopedolycka för några år sen. Tre på moppen givetvis, men dom smällde med en full crossåkare på midsommar. sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Trozzo Oekonomisk, ja visst
20 juli 2007 · 966 Inlägg

Min polare håller på att ta kort för tung mc, när han var ute med körskolan kommer det ett gäng mopedister i fel riktning på en enkelriktad gatan, en av kör intruktörerna får tag på en av  mopedisterna, och frågar vad f.n dom håller på med, enda svaret han får är att det går snabbare den vägen.

Jag säger bara inför samma typ av krav på uppkörning och teori som för lätt mc.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Brink88 President över Brinkland
20 juli 2007 · 465 Inlägg

Mopeder borde ha en riktigt körkortsutbildning, ingen har något som kallas för trafikvett. Ett bra exempel är en kompis till mig som hade hafft körkort i 8 dagar, kommer upp på 90väg och påväg att accelerera upp från 70 till 90. då kommer en moped rakt ut i vägen från en stickväg till höger rakt in i bilen. Han hade inte ens tanken på att kolla efter bilar utan kastade sig rakt ut i vägen. Han hade tur som kom undan med ett brutet ben kan jag säga.

Så inför rikigt utbildning för att få köra moped!

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
lelleal
20 juli 2007 · 1 150 Inlägg

Tror inte ni hadde velat ta körkort ni va 15 smiletänk till baka lite själva

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Flinder
20 juli 2007 · 133 Inlägg

lelleal skrev:
Tror inte ni hadde velat ta körkort ni va 15 smiletänk till baka lite själva

Herregud, ville inte ta körkort när jag va 18 heller jag ville bara ha en bil och få köra men så funkar de inte. Mopedister har verkligen 0 trafikvett inför körprov och teori så dom kan samspela med resten av trafiken

skarne
21 juli 2007 · 41 Inlägg

lelleal skrev:
Tror inte ni hadde velat ta körkort ni va 15 smiletänk till baka lite själva

Det handlar ju faktiskt inte om vad en snorig 15åring vill utan om trafiksäkerhet.....
JAg är förvånad över att inget  har gjorts mot mopeder framfart på gator & torg, menar staten slår sig på bröstet & vill komma närmare noll visionen........ kanske man ska ta skärpa lite regler om moppeder. men det löser väll inte alla problem, men kanske en del...

c0nne
21 juli 2007 · 401 Inlägg

skarne skrev:

lelleal skrev:
Tror inte ni hadde velat ta körkort ni va 15 smiletänk till baka lite själva

Det handlar ju faktiskt inte om vad en snorig 15åring vill utan om trafiksäkerhet.....
JAg är förvånad över att inget  har gjorts mot mopeder framfart på gator & torg, menar staten slår sig på bröstet & vill komma närmare noll visionen........ kanske man ska ta skärpa lite regler om moppeder. men det löser väll inte alla problem, men kanske en del...

ja jag håller med, hur ska dom klara noll visionen när dom släpper ut flera hundra icke tänkande 15åringar, tur inte alla är sånna dock men de finns ju en o annan här o var!

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
twin_cam Smålänning
21 juli 2007 · 7 877 Inlägg

Men det är ju teoriprov på EU-moped, och dom kör ju lik förbannat som idioter.

Tror att föräldrarna måste ta mer ansvar för att lära sina ungar trafikvett med.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang