Råd för kombiköp!

Netzki
22 juli 2007 · 165 Inlägg

Tänkte jag skulle slå till och köpa en kombi och ha som extrabil när Hondan känns trång och till att använda på vintern.

Mina krav:
-Drag
-Välvårdad och servad
-Ej mer än 20000 mil
-Manuell
-Fina vinterdäck
-Skattad och besiktad
-Pris: max 40-50000:-
Motorvärmare behöver jag kanske inte ens ta upp tongue

Sitter och kikar lite på blocket, finns några fina exemplar. Borde kanske sätta ut en annons där istället för att skriva detta här tongue

Men iallafall, någon som kan ge tips på bra kombibilar? smile

Senast redigerat av Lynette (22 juli 2007)

THEBADGUY Gorgilus addictus
22 juli 2007 · 4 738 Inlägg

Volvo 855 kanske hade varit något?

EDIT: Du får en FIN 855 för det priset. Och dom bilarna är inte fy skam enligt mig smile

Senast redigerat av THEBADGUY (22 juli 2007)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Netzki
22 juli 2007 · 165 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Volvo 855 kanske hade varit något?

EDIT: Du får en FIN 855 för det priset. Och dom bilarna är inte fy skam enligt mig smile

Ja, fick la lov att kika lite smile Men de är ju så stora, drar de inte skapligt med soppa också? Kanske mindre än gamla vinterbilen, en 360 som drar 1,5 liter/milen tongue Men något gammal också.

sebbe666 No Shame Racing Crew
22 juli 2007 · 680 Inlägg

tittat på min tyvärr har den inget dra,,,men den har drag i motorn istället   (he he )

No Shame Racing Crew
BMW 520d (2012)
Lardi SQ
22 juli 2007 · 1 343 Inlägg

ja har ford focus kombi.. -99, 10000mil, fullservad, gav 28 för min, drag har ja dock inte, men de kostar väll en tusing att stta på knappt :smile  just ja, 1,6 100hk så de är ingen bas racer!  wink

drar 0,56 landsväg, stads 0,8 med lite buskörning smile

Senast redigerat av Lardi (22 juli 2007)

Ljudnörd!
hanning81 Greve
22 juli 2007 · 135 Inlägg

Om du inte köper turbomotor så ligger de strax under litern.. Min turbo drar runt litern lugn körning...

Netzki
22 juli 2007 · 165 Inlägg

Lardi skrev:
ja har ford focus kombi.. -99, 10000mil, fullservad, gav 28 för min, drag har ja dock inte, men de kostar väll en tusing att stta på knappt :smile  just ja, 1,6 100hk så de är ingen bas racer!  wink

drar 0,56 landsväg, stads 0,8 med lite buskörning smile

Det var inte mycket, man får se till att hitta de där pärlorna smile
Vill ha drag både bak och fram tongue
Fast då får jag väl betala litrarna därefter också wink

Lardi SQ
22 juli 2007 · 1 343 Inlägg

om du vill halite piggare så finns de även 2.0, då den ligger på 130.. inge mkt mer, men de går 0-100 på en eftermiddag iaf smile

Ljudnörd!
Netzki
22 juli 2007 · 165 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/12354362.htm?ca=6_s

Här hittade jag en 855 som jag tycker verkar fin. Vad har ni att säga om den? Jag är tyst för kan inget om volvo. Vad betyder GLT tex? tongue

Lardi SQ
22 juli 2007 · 1 343 Inlägg

tror de står för Gran lux touring, om ja inte minns fel, nån annan får gärna rätta mig..
dvs de är inte turbo..

Senast redigerat av Lardi (22 juli 2007)

Ljudnörd!
Netzki
22 juli 2007 · 165 Inlägg

Lardi skrev:
tror de står för Gran lux touring, om ja inte minns fel, nån annan får gärna rätta mig..
dvs de är inte turbo..

Touring lät bra smile Turbo vill jag nog inte ha, behövs inte på vintern tongue

Slim_Kim Arbetssökande lokförare
22 juli 2007 · 170 Inlägg

annars kan du ju få en audi a4 lr vw passat me 1,8t motorn för dom pengarna, då får du en pigg bil, som inte drar så mkt soppa

To get old and wise, you have to be young and stupid!!
Lardi SQ
22 juli 2007 · 1 343 Inlägg

min ingifta moster har en sådan, fast inte kombin så, den va riktigt trevlig att köra,ganska pigg och en ganska stabil spis i den, en 2,5 liters 5:a...

Ljudnörd!
Netzki
22 juli 2007 · 165 Inlägg

Ja jag har kikat lite på audisarna också, gillar deras former. Nån ni verkligen inte råder en att köpa? Som kanske inte värmer så bra till vintern? tongue

rille_ Koenigsegg Automotive
22 juli 2007 · 481 Inlägg

Fård focus är inge att rekommendera` de Rostar i dörrar o bagage lucka...har fått in säkert hela stans fårdar på jobbet...annars äre vell ingen dålig bil tongue

Netzki
22 juli 2007 · 165 Inlägg

rille_ skrev:
Fård focus är inge att rekommendera` de Rostar i dörrar o bagage lucka...har fått in säkert hela stans fårdar på jobbet...annars äre vell ingen dålig bil tongue

Ja, kan tänka mig det, var en som skrek rätt ut när jag sa att jag skulle köpa ford. tongue Men rost kommer så småningom på alla bilar smile

pukan2
22 juli 2007 · 3 182 Inlägg

köp en volvo 965a från år 1995.går väldigt bra ok rätt biligt beroende på hur tung höger fot u har.

RichardC Fartdåre
22 juli 2007 · 378 Inlägg

Ford rostar sönder snabbare än du hinner blinka.
Volvo e byggda för våra vintrar med allt för mycket salt på vägarna istället för snö sad
855 har du en bra bil med gott om reservdelar och klös i motorn utan alldeles för hög bensinräkning :p

TICen är till salu säljs billigt.
M155E Högerstolsrallyåkare
22 juli 2007 · 114 Inlägg

Lardi skrev:
drag har ja dock inte, men de kostar väll en tusing att stta på knappt :smile

Vart hittar du en dragkrok med montering för en knapp tusing? Berätta gärna för mig i så fall tongue Har bara hittat för runt 5tkr....


Lynette: Du ska ju ha en BMW E34 TDS såklart wink

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*
Netzki
22 juli 2007 · 165 Inlägg

RichardC skrev:
Ford rostar sönder snabbare än du hinner blinka.
Volvo e byggda för våra vintrar med allt för mycket salt på vägarna istället för snö sad
855 har du en bra bil med gott om reservdelar och klös i motorn utan alldeles för hög bensinräkning :p

Tyckte den jag länkade till längre upp i tråden verkar som ett klipp smile Audi har jag ju funderat på, men det var någon som sa att det var dyra delar. Ledig några dagar i veckan, kanske blir att åka runt och kika lite då smile Usch, korta jag i en stor volvo. Ska kolla upp lite med försäkringar också, så man vet att man har råd med två påställda bilar tills sommaren tagit slut smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang