2759
Sök

BLUFF ---> www.myspons.se

Totalljud.se
101 Inlägg
2 augusti 2007
KHRacing skrev:
deejaywasp skrev:
Så nu har jag lagt upp en lite notis på våran sida!.

Till myspons.se: Detta kommer ligger kvar på totalljud.se tills ni tar bort våran logga från eran sida.

Hur kan ni påstå att vi samarbetar med er när vi inte skrivit på nåt avtal?

Chrille.

Ett tips jag tror kan vara viktigt är att du ändrar bilden bakom texten till mysponsvarningen.

Inte så bra tror jag, att du/ni har lånat den bilden, bara för att de lånat er bild/företagsnan så tillåter lagen inte dig att använda deras som "hämnd"

Bara ett tips som sagt, jag kan ha fel, men jag tror inte det.

MVH/
.......Kristian

Tänkte inte på det.   Tack för tipset.
Vi skall ändra bilden.

/Chrille
Billjud och tillbehör från US Blaster, Autotek och Maxgear ---> Totalljud.se

252 Inlägg
2 augusti 2007
Kanske dax för en FAQ med samlad info om ärendet för de som blivit lurade?  Känns lite illa nu att be folk läsa ijenom en tråd med 33 sidor.

//Janne

2 Inlägg
2 augusti 2007
Är tacksam för denna tråd då jag funderade på att betala 699:- till Myspons.
Blir till att leta sponsorer på egen hand. smile

5 Inlägg
2 augusti 2007

FreddeK
2 augusti 2007
Men jösses vad många som gått på detta...jag är skärrad! Men hur tror ni man får spons egentligen? Inte genom att betala för det kan jag säga!

Olyckligt att det har hänt och var försiktiga med era pengar därute gott folk! Alla vill ha dom!

Men hur är det nu för dom som tackat ja och fått sponsring...om dom nu inte sätter dit dom där stora dekalerna etc bryter dom inte också mot någon lag då?

761 Inlägg
2 augusti 2007
Man ryser när man läser sånt:),, Om BI alltså:)
Senast redigerat av Markus_MR2 (2 augusti 2007)

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

8 156 Inlägg
3 augusti 2007
Jag diggar den här delen av användaravtalet:

§7 - Verka för

Du instämmer att verka för att hålla MySpons.se, och våra samarbetsföretag, anslutna, tjänstemän, andra partners och anställda, oskadliga från några anklagelser, krav eller skador, inklusive rimliga advokatskostnader, tack vare någon tredje part, som uppstått utav ditt användande utav MySpons tjänster eller erbjudanden. Du verkar för att hålla ett gått rykte och inga kränkningar.

Jag undrar hur man ska tolka detta?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 Inlägg
3 augusti 2007
Phaetoon skrev:
Jag diggar den här delen av användaravtalet:

§7 - Verka för

Du instämmer att verka för att hålla MySpons.se, och våra samarbetsföretag, anslutna, tjänstemän, andra partners och anställda, oskadliga från några anklagelser, krav eller skador, inklusive rimliga advokatskostnader, tack vare någon tredje part, som uppstått utav ditt användande utav MySpons tjänster eller erbjudanden. Du verkar för att hålla ett gått rykte och inga kränkningar.

Jag undrar hur man ska tolka detta?

Som att dom försöker skydda sin egen rygg?? men efterssom dom som jag förstår det efter att ha läst i denna tråd falskeligen har gått ut med felaktig information om något så basalt som att dom är ett AB i kontraktet, så tappar det sin bindning, att skriva på ett avtal för ett aktiebolag är det nog många som kan tänka sig, men att skriva på ett avtal till en privatperson med dessa premisser är nog färre, det är iaf något man kan hävda om det går till rättegång.

Mitt tips är polisanmälan, samt även att man kontaktar advokat för eventuell stämningsansökan.

Skyline.se Crew
Japmeet Crew

8 Inlägg
3 augusti 2007
mickecorrado skrev:
Ser mörkt ut att ni får tillbaka era pengar.

Nu säger jag inte att det är så. Men ridetech kan ha "köpt" tjänsten av myspons för låt oss säga 650 kr/ avtal dom skriver ut. 50kr / avtal blir då över till myspons som har massa utgifter med div reklam, firman går i kk och ni har inga pengar att hämta. Och ägarna bakom ridetech/myspons går fria.

Det faktum att dom kanske inte har pengar på kontot gör ju inte att dom inte blir skyldiga att betala tillbaka om domstol dömmer detta.

Myspons.se är inget aktiebolag, Altså, ägarna är juridiskt ansvariga. Hade det varit ett aktiebolag så hade företaget antagligen blivit återbetalningskyldiga, tills det går i konkurs om dom inte har tillräckligt med resurser.

Nu är ju inte MySpons ett AB, vilket som sagt sätter ägarna på pottkanten om det nu visar sig att dom begått kontraktsbrott, och andra brott mot lagen (vilket en duktig åklagare säkert kan gräva fram ett antal olika brott i denna affären, t.ex. det faktum att dom använt sig av företag som inte skrivit under avtalet, och gett ut "spons" från företag som varit ovetande, Detta borde dom kunna klassa som egenmäktigt förfarande). I dessa fall står ägarna som återbetalningsskyldiga och skadeståndskyldiga till företagen, tills dess att dessa går i personlig konkurs. Även i detta fallet så kanske inte alla får sina pengar tillbaka, men man kan ju åtminstånde glädja sig åt att personen som har blåst er inte kommer att leva ett speciellt underhållande liv under dom närmsta 5 åren iaf.
Senast redigerat av Runan (3 augusti 2007)

Skyline.se Crew
Japmeet Crew

2 911 Inlägg
3 augusti 2007
Finns ingenting i deras avtal eller kontrakt som är giltigt för fem öre.

Totalljud.se
101 Inlägg
3 augusti 2007
Nu är det ändrat på våran sida.
Varningen syns klart och tydligt.

Jag tycker andra företag borde göra samma sak eftersom det ger en bra varning till kunden.
Alla sitter ju inte o läser på forumen och kanske inte har någon aning om att MySpons.se är en bluff.

/Chrille
Billjud och tillbehör från US Blaster, Autotek och Maxgear ---> Totalljud.se

346 Inlägg
3 augusti 2007
Min fråga är om alla företag på deras banner vet om det.

367 Inlägg
3 augusti 2007
Försök få tag i Aftonbladet eller liknande, de brukar ju skriva och de kan ha stor effekt.

50 Inlägg
3 augusti 2007
de här är ett inlägg från x40klubben:

Denna sajt förmedlar något de kallar för sponsoravtal och tar ut en avgift för det. I själva verket handlar det om att de förmedlar rabatter du kan få utan avtal och dessutom står inte företagen som spons ges hos för dessa avtal.
Utredning av detta "företag" kommer att ske och innan dess bör du se upp med att vända dig till dem.

Hej FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt mail. Jag har ingenting att göra med FARC, al-Jihad eller PKK. Jag har aldrig gjort Sawm eller tillverkat biologiska vapen, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen

3 Inlägg
3 augusti 2007
Det tråkiga är ju att Garaget.org är med på bedrägeriet genom att låta dem annonsera.
I Princip kan formumet åtalas för medhjälp till bedrägeri.

Sista saken är säkert inte sagt om detta.

210 Inlägg
3 augusti 2007
O1C_Peter skrev:
Det tråkiga är ju att Garaget.org är med på bedrägeriet genom att låta dem annonsera.

garaget.org skall inte förknippas pga en annons då dom betalat för annonsplats som alla andra och att det verkar vara google som styr annonserna.
snarare så att garaget.org också blivigt lurad att tro att företaget aggerar seriöst

4 554 Inlägg
3 augusti 2007
hittade i en inte allt förgammal tråd
Redbull skrev:
Jag har inget med drift av garaget och dess annonser att göra men vill bara förtydliga att garaget.org INTE har valt dessa annonser utan det baseras på ord som finns på sidan, och det är google som styr vilka annonser som visas. Så ingen tror något annat smile

med andra ord så är de google ni får skälla på för garaget väljer inte sina annonser de gör tydligen google

vart tråden låg vet jag men inte mer:P

Administratör
11 967 Inlägg
3 augusti 2007
O1C_Peter skrev:

Det var det dummaste jag hört, och jag dementerar detta kraftigt!

Vi kastade ut deras annons från Garaget omedelbart när det blev tydligt att något inte stod rätt till! Allt annat är direkt felaktigt.

Jag och Garaget tar avstånd helt från allt som har att göra med myspons.se. Enligt ditt resonemang är även Bilsport inblandade i "bedrägeriet" då myspons.se annonserat hos dem också.

För övrigt vill jag inte kalla de bedrägeri fram tills dess att någon instans i vårt rättsystem anser det vara bedrägeri. Jag själv kan inte annat än tycka att något är skumt och olämpligt, varför jag också tog bort annonsen. Att döma dem är någon annans uppgift.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Administratör
11 967 Inlägg
3 augusti 2007
loudness skrev:
hittade i en inte allt förgammal tråd
Redbull skrev:
Jag har inget med drift av garaget och dess annonser att göra men vill bara förtydliga att garaget.org INTE har valt dessa annonser utan det baseras på ord som finns på sidan, och det är google som styr vilka annonser som visas. Så ingen tror något annat smile

med andra ord så är de google ni får skälla på för garaget väljer inte sina annonser de gör tydligen google

vart tråden låg vet jag men inte mer:P

Detta är taget ur sitt sammanhang och stämmer inte i detta fall.

VISSA annonser är från Google Adsense, men då framgår det tydligt i dem allra flesta fall. Annonserna i marginalen till höger är i dem allra flesta fall inte från Google Adsense (kan vara ibland, men då framgår det tydligt som sagt). Jag kan dock filtrera bort annonser via Google Adsense, vilket jag också gör med väldigt många sidor som jag anser vara olämpliga eller ointressanta för Garaget. Nu filtrerar jag bort även myspons.se ifall de skulle få för sig att börja annonsera den vägen.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

346 Inlägg
3 augusti 2007
O1C_Peter skrev:

Myspons.se har annonserat i flera biltidnignar och här på garaget. Garagets agerande var väldigt bra i mina ögon. Så fort bedreägeri updagades så slet garaget bort annonsen.   Felet ligger hos myspons.se och ridetech.se. Många har blivit lurade privat personer samt företag som står som sponsorer utan att veta om det.

Sök