Tjejförare...

Feffy
6 oktober 2005 · 231 Inlägg

Man börjar undra vad en del killar har för annan syn på tjejer när de har den syn att tjejer skulle vara sämre bilförare? Då kan man ju generelt dra slutsatsen att tjejer borde vara bättre på att laga mat m.m. men då kommer väll killarna och säger men kolla vilka som blir årets kock och bla bla bla...

Nu är det ju så att det länge var så att killar fick och gjorde saker som vi tjejer inte fick göra men har börjat göra nu så vakna upp ur era gammelmodiga tankar och se att saker och ting är på väg att ändras. Allt fler tjejer tar körkort och snart lär vi även se tjejer F1 också.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul
Janken Driver
6 oktober 2005 · 2 111 Inlägg

Black Knight skrev:

Janken skrev:

Black Knight skrev:
Inte en chans! Jag skulle krossa dem även om jag körde med ögonbindel!

Som jag nämnde tidigare, du börjar bli underhållande.

Mina små gossar tro inte på allt ni läser! Finns en sak som heter Ironi, men som jag nämnde det finns väldig mycket medlemmar från Kiss o bajs-Brigaden här som inte förstår sig riktig på vuxenironi!

Så innan du blir alltför arg och ska ge svar på tal på ett sätt så att tangentknapparna flyger åt alla håll, ta ett glas vatten, läs i genom de  inläggen rörande ämnet igen och försök och förstå det där med ironi!

big_smile

kan inte åstå att jag är spec förbannad, du är snarare ganska underhållande såhär efter jobbet. wink

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Black Knight
6 oktober 2005 · 711 Inlägg

Feffy skrev:
Man börjar undra vad en del killar har för annan syn på tjejer när de har den syn att tjejer skulle vara sämre bilförare? Då kan man ju generelt dra slutsatsen att tjejer borde vara bättre på att laga mat m.m. men då kommer väll killarna och säger men kolla vilka som blir årets kock och bla bla bla...

Nu är det ju så att det länge var så att killar fick och gjorde saker som vi tjejer inte fick göra men har börjat göra nu så vakna upp ur era gammelmodiga tankar och se att saker och ting är på väg att ändras. Allt fler tjejer tar körkort och snart lär vi även se tjejer F1 också.

Men för fan, vissa saker i livet är tjejer bättre och vissa andra är kilar bättre så enkelt är det.

Det här är bara exempel behöver inte vara så...
Tjejer är bättre på balett, killar är bättre på fotboll.
Tjejer är bättre på rida (YUMMI) killar är bättre på att skjuta. etc etc etc på samma sätt som killar är bättre på att köra bil! Nej, det finns ingen j*vla jämlikheter, vi är bättre på olika saker och vissa saker är vi lika bra, och det är inte att köra bil!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Black Knight
6 oktober 2005 · 711 Inlägg

Janken skrev:

Black Knight skrev:

Janken skrev:

Som jag nämnde tidigare, du börjar bli underhållande.

Mina små gossar tro inte på allt ni läser! Finns en sak som heter Ironi, men som jag nämnde det finns väldig mycket medlemmar från Kiss o bajs-Brigaden här som inte förstår sig riktig på vuxenironi!

Så innan du blir alltför arg och ska ge svar på tal på ett sätt så att tangentknapparna flyger åt alla håll, ta ett glas vatten, läs i genom de  inläggen rörande ämnet igen och försök och förstå det där med ironi!

big_smile

kan inte åstå att jag är spec förbannad, du är snarare ganska underhållande såhär efter jobbet. wink

Antaglien är du väldig lättroad eller så har du ett förbannat tråkigt jobb om du tycker att jag underhåller dig!

Nåväl, vilket av det är det? Tell me , i can't w8!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Black Knight
6 oktober 2005 · 711 Inlägg

bmw750 skrev:
skrev han inte "EFTER JOBBET??"... du är väldigt underhållande med ditt manschauvunistiska, överironiska, väldigt barnsliga uppträdande...

Men är du hans mun också nu (snarare fingrar). Kan inte han få svara själv? Herregud! big_smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Black Knight
6 oktober 2005 · 711 Inlägg

bmw750 skrev:
varför ropa på gud?? han lär inte hjälpa dig...
jag svara inte för han, hade min egen åsikt, vilket är ett helt adekvat sätt att agera..

Stor bokstav, hallå, förstår du inget eller? Det räcker även med ett ?! Vi förstår vad du menar!

Senast redigerat av Black Knight (6 oktober 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
corradoanna Tokig
6 oktober 2005 · 83 Inlägg

Hohoho fan vad underhållande det här börjar bli  wink

Corrado G60
BMW E34 535
BMW E28 (535)
Krucial VW-driver
6 oktober 2005 · 291 Inlägg

Unga killar överskattar oftast sin körförmåga genom att impa på tjejer och därefter kör dem in i en lyktstolpe. big_smile

Janken Driver
6 oktober 2005 · 2 111 Inlägg

Black Knight skrev:

bmw750 skrev:
skrev han inte "EFTER JOBBET??"... du är väldigt underhållande med ditt manschauvunistiska, överironiska, väldigt barnsliga uppträdande...

Men är du hans mun också nu (snarare fingrar). Kan inte han få svara själv? Herregud! big_smile

Eftersom han citerade mig så är han varken mina fingrar eller min mun.Punkt. Samt jag skrev mycket riktigt efter jobbet. När man precis kommit hem,tagit en dusch o sätter sig framför datorn en stund halvtrött o snart ska iväg igen,tro mig, då kan du vara underhållande. Du har även lyckats bli om möjligt ännu mer underhållande sedan jag åkte. Bra jobbat.
Tycker vi sätter punkt för denna meningslösa diskussion en gång för alla.

Som någon tidigare skrev är hur duktig man är på att köra bil väldigt individuellt o har nog trots allt inte så mycket att göra med vilket kön man är av. Sedan finns det ju olika åsikter om vad som klassas som duktig/bra körning och inte, det går nog inte att komma ifrån. Ungeför som vilken glass som är godast. Jordgubb eller vanilj?.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Johlsson "A Johlsson"
6 oktober 2005 · 302 Inlägg

Men herregud, ta en racebana som är neutral mot alla, en bil som är likaså, och kör sedan bästa varvtiderna på 3 varv. Så ser ni ju snabbt vilka som är bäst av alla inblandade i denna diskussionen för då är det enkelt: allt är neutral och nytt för vardera förare, och alla få visa upp sin reaktionsförmåga, hantering och lärande av en ny bil och obekant situation. Alla har samma förutsättning och kommer då att visa vem av dem som är bäst.

Och om det nu var som så att killar/tjejer var bäst inom sina områden gällande denna situationen, så skulle det ju självklart visa sig i det stora hela.

Skulle enbart kvinnor med sin reaktionsförmåga ta allt på strippen och vara bäst i det så skulle det ju snabbt visa sig i verkligheten. Skulle män enbart vara de som kan köra rallye så skulle det ju inte finnas kvinnor som körde och vann olika rallyn som tex Dacar.

Men guess what, det gör ju det, det finns lite av varje, vissa kvinnor är ju bra på att köra race och har en bra reaktionsförmånga och spöar killar medan vissa inte ens kan backa ut ur ett garage utan får be sin pojkvän parkera bilen på en parkering som har minst en tom ficka åt vardera håll.

Och vissa killar/män presterar inom motorsporten saker som kvinnliga förare inte är i närheten av eller ens tar del av medan det finns ett gäng snorungar ute på stan och orsakar olyckar pgs av att de tror sig vara de större som tex Schumi och Collin.

Det finns nån människa av och för varje, likaså i detta forumet, men något som alla borde tagit del av vid detta laget är väl verkligheten?

Ska det vara så förbannat svårt att sluta vara barnsliga och bara lägga ner diskussionen?

Senast redigerat av dasonyistozon (6 oktober 2005)

Humlan
6 oktober 2005 · 238 Inlägg

Vanilj är ganska god....wink

Är det inte så att övning ger färdighet, inom de flesta områden?
Har man som främsta syfte med bilkörning att ta sig från A till B och inte känner någon som helst körglädje kan det nog tolkas som om man kör sämre medans någon som verkligen njuter av att sitta bakom ratten på ett fordon är intresserad av att köra väl, säkert och flytande. Sen om personen är kille eller tjej tror jag är egalt. Finns ju tjejer som kör som om huvet ligger kvar hemma men det finns också killar som kör som krattor.

A B E C E D E
carnageman Rallyförare
7 oktober 2005 · 1 075 Inlägg

I regel så kör tjejer och killar som lär sig köra bil mellan 16-20årsåldern bättre än dom som lär sig när dom är 25+

Med bättre menar jag att dom efterföljer en mera aktiv körstil...
Ska man bli en bra bilförare så krävs det att man testar gränserna,
personligen tror jag att det är just det som gjort tjejerna till bättre förare i genomsnitt dom senaste åren.
Tjejer åker på streetrace, medverkar på olika sätt i rallytävlingar (oftast som kartläsare & funktionärer men även som förare)
Oooops, höll nästan på att glömma alla tjejer som kör folkrace!

Tjejer: Prova rally! Som vi som håller på med det säger: Det är det roligaste man kan göra med byxorna på!!
Skaffa licens nu: www.sbf.se
Sen köper ni en bil: www.resultatservice.com (Grupp E bil behöver inte kosta mer än 20.000:- STARTKLAR)
Rallybilder & Rallyfilmer (där ni ser hur roligt vi har) finns på: www.motorsport4sale.com

Om nån är intresserad så kan jag komma med tips
/ Johan

Senast redigerat av carnageman (7 oktober 2005)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
rennyboy
31 oktober 2005 · 25 Inlägg

Ålandsbruden skrev:
Är det så att tjejer är sämre förare, vad tycker ni?

nej d e dom inte ibland betre också

Sharky
31 oktober 2005 · 10 287 Inlägg

http://www.stcc.se/pages/resultat_2005. … =Superkart

Plats 4 resp Plats 3: Monica Stråth.

Henne jobbar jag med. Jag har inga planer på att försöka påstå att jag kör bil bättre än henne.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Nozare
31 oktober 2005 · 19 Inlägg

det här är inget forum där man bråkar om vem som kör bil bäst o vem som lagar mat bäst. Här inne snackar man bilar o inget annat.

Bmw M Power
Malinbabe
31 oktober 2005 · 35 Inlägg

Jag tycker det är fruktansvärt att läsa denna tråd!
Fattar inte vad det är för meningen med den. Finns ju lika många killar som kör illa...Vet inte vart ni vill komma med denna tråden...troligtvis genom att nedvärdera tjejer och speciellt Black night....De uttalanden du gör är fruktansvärda! Trodde du va en shysst kille men nu fattar man vad du är för en människa...Usch för sådana...


//Malin yikes

Kör snart lastbil!!! =)
corradoanna Tokig
31 oktober 2005 · 83 Inlägg

Bra skrivet Malin

Corrado G60
BMW E34 535
BMW E28 (535)
TeQuilla
31 oktober 2005 · 764 Inlägg

Bara för admin att blocka användare om det är rena påhopp.
Stå på er tjejer..... wink

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Turbopinglan
31 oktober 2005 · 161 Inlägg

Får nog instämma där... finns killar som kör som höns också smile

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!
Pepe Ölbryggare
31 oktober 2005 · 339 Inlägg

Ett kort men svidande inlägg:

Jag vågar i de flesta fallen låna ut bilen till tjejkompisar, men jag drar mig verkligen för det när det gäller att lämna nycklarna till en killkompis. Och jag tror att ni förstår varför. Mmm, ni har så rätt. 200 kusar får jobba mycket mer när en kille kör och då vill man inte att det händer ngt.
Men när tjejer kör så fattar dom faktumet att det inte deras bil och tar det lugnt, för dom vet att det kan gå illa. Är man själv med så är det grymt mycket skönare att åka med nån som kör lugnt än ngn som hela tiden vill testa bilen till dess gräns..

Men rent generellt så tycker jag inte man kan avgöra en fråga som denna. Och därför fårstår jag inte vissa som har så bestämda åsikter..

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang