Vad tankar ni, 95 eller 98? Ni med Diesel får tyvärr inte vara med:)

Krucial VW-driver
9 oktober 2005 · 291 Inlägg

Jag tankar alltid 95 i min Golf III

Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
9 oktober 2005 · 441 Inlägg

MysdressLarry skrev:
ok, nu är jag helt förvirrad.. drar bilen mindre med 98 eller inte?

vad ska jag ha i min bil som är chippad??  det billigaste alternativet

En bil som är chippad ska "alltid köras" på 98Oktan eller mer. Det finns säkert dom som påstår att detta är helt onödigt. De flesta mappar på 98Oktan för att man ska kunna ställa upp tändningen ytterligare.

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
Izual
9 oktober 2005 · 4 571 Inlägg

själv kör jag 98

bubbalito
9 oktober 2005 · 5 Inlägg

Självklart 98.

vikingpower King Of The Road
9 oktober 2005 · 154 Inlägg

jag kör på både 95 och 98...det är humörberoende

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
MrLila
9 oktober 2005 · 355 Inlägg

98


Mvh Jonas

Mvh Jonas
-PINNEN-
9 oktober 2005 · 409 Inlägg

mest 95

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
FugitivE BMW Power
9 oktober 2005 · 2 362 Inlägg

bara jag och Turbo_A4 som 98 och V-Power ? av oss som har skrivit förstås.

BMW, bogsering med wire :/
_bystrom_
9 oktober 2005 · 20 Inlägg

NIzmO skrev:
Körde 98 oktan innan men nu kör jag 55% 95 oktan och 45% E85 pga de dyra bensinpriserna, men även om priserna skulle gå ner överger jag inte E85 i första taget då bilen går bra mkt bättre med det wink

Provade att köra med endast 95 oktan i vintras för att se om bilen drog mer lr mindre med det men märkte ingen skillnad förutom att bilen spikade mkt mer.

pallar dina grejor E85?? vet att man ska vara försiktig med E85 om man inte konverterat med allt vad som behövs, då E85 fräter mycket på packningar, slangar och ventilsäten mm. mm.

har även hört om E85 som självantänt vid t.ex tankning pga statisk elektricitet mm. sanningshalten i dte kan jag dock inte säga nåt om.

själv kör jag på 98 i alla väder, motorn verkar trivas bättre med den soppan.

Subaru Forester "2.0S Turbo" (1998)
Krucial VW-driver
30 juli 2006 · 291 Inlägg

callemannen skrev:
95 för den är billigast;)

Knappast om man har en motor som tål etanol. Literpriset på etanol på st1 ligger på ca 7.99 kr/l, vilket jag kanske skulle prova men vågar inte om motorn skulle rasa eller dylikt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang