4815
Sök

Katten åt hellvette?

584 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Tjenare.
Skulle montera mitt 3" rör idag och upptäckte då att ena "väggen" av 3 i katalysatorn var helt trasig. men de andra 2 var fina. Spelar detta mycket stor roll? Jag plockade ur de smådelarna i katten som fanns kvar så det inte slulle ligga där och skrammla.. de 2 andra väggarna är ju hela så..

Saab 4 Life!

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
9 augusti 2007
Aaaaaaalm skrev:
Tjenare.
Skulle montera mitt 3" rör idag och upptäckte då att ena "väggen" av 3 i katalysatorn var helt trasig. men de andra 2 var fina. Spelar detta mycket stor roll? Jag plockade ur de smådelarna i katten som fanns kvar så det inte slulle ligga där och skrammla.. de 2 andra väggarna är ju hela så..

är det en turbo bil vi pratar om så skulle jag säga grattis wink spelar ingen roll bara den går igenom besiktningen med bra värden så går det bra och så fick du lite extra häst på köpet

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Fartsyndare/Musik-narkoman
199 Inlägg
9 augusti 2007
problemet du kan få är om det fastnar fler delar i katten och täpper till.... brukar märkas ganska duktigt...

(om katten sedan funkar dåligt kan du ju få dåliga avgasvärden på besiktningen)

annars bör det inte vara några större problem... byt den när du får problem med den...

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?

376 Inlägg
9 augusti 2007
Ska du ha bilen igenom besiktningen så måste du byta katten. Om ena väggen är dålig så strömmar orenade avgaser ut och avgasvärdena blir åt skogen. Men ska ska du inte besika på ett tag så kör tills dess. Bättre gasgenomströmning desto bättre smile

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

584 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Okej, Men den kommer inte gå igenom besiktningen med den katten elr? Har ju orginalsystemet kvar så..

Saab 4 Life!

Sök