Lite mysko bensinmätare i 740:n!

dannnej
26 november 2009 · 761 Inlägg

Jag har bytt tankarmatur på min vinterbil och det är samma sak.
Men det är förmodligen fel någon annan stans för mätaren rör sig när jag slår av och på lyset på knappen till vänster om ratten.

Någon som vet var felet sitter?

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
_Limpan MulleRacing
26 november 2009 · 499 Inlägg

Byt allt! För att vara säker:) Men jag tror på en variant jag läste uppe där, att det oxiderar på den där som mäter i tanken:P för min krånglade förr (gör såklart fortfarande det) men sen har jag börjat tanka fullt jämt och nu funkar det:) ganska bra iaf. Men jag litar ändå inte på tankmätaren:P plus att den är grymt känslig, känner av tutan och om då slår av å på lyset:P iaf på min:)

Mvh

Volvo 242 (1975)
Bjornn
15 december 2009 · 749 Inlägg

Turbo_xxx skrev:
hallå där jag har hålt på med en del 740s å de som brukar vara fel är tankarmaturen å den armatur som är den bästa är å sätta i den från en 940 för dom är i plast å dom går inte gjorden sönder på som dom brukar göra på dom som sitter orginal på 740 för som brukar kabelen sosna med andra ord ärja sönder så sätt ditt en från en 940 i ställe å funkar inte de så byt mätarhus till de mätarhuset som heter (YAZAKI) för dom andra (VDO) mätar husen dom sitter de en lite bygel bakom som man kan välja om man har 80l eller 60l tank dom mätarhusen brukar inte va så bra för lödnigarna brukar släppa å vara massa krångel med man ska ha de andra mätarhuset med fyra skruvar på för de brukar hålla å är de inte de så är de en eller två jord kablar vid databoxsen som brukar kunna krångla om de någon som undrar något mer om tankarmaturer så skriv ett in lägg till Turbo_xxx så ska jag försöka svara på era frågor om dom

Om man väljer att köpa en ny tankamatur till sin Volvo 700 så är den också i plast.
Volvo uppdaterar med modernare delar och kommer på nya och bättre lösningar även till äldre bilmodellerna.

Tänkte det kunde va roligt att veta.

te_wik Forummoderator
15 december 2009 · 12 813 Inlägg

Polarens 740 fick dess bränslemätare att fungera som en varvräknare/eco-mätare.
Full gas = full tank
Motorbroms = tom tank

Lär ju vara något fel på kretskortet i detta fall?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang