2863
Sök

Jävla amatörer (inbrott i bil)

379 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Nattugglan skrev:
maximal_boost skrev:
För ungefär 5 veckor sedan försökte några amatörer göra inbrott i en av min morsas två bilar (Opel Astra -97).

Dom pillar sönder låsen= Lyckas inte med det, pajar en ruta hmm
Sliter av all plast runt ratten = rattlåset gå i hmm
Sedan försöker dom bända ut stereon med en skifnyckel = Dom tar med sig en bit av fronten på stereon, resten sitter i hmm

Och nu e det så att vi är beroende av två bilar i familjen (två vuxna jobbar) och att min övningskörning inte har blivit av med ännu som jag väntat på i två långa år. Bilen kommer kanske tillbaxs om två veckor från verkstaden.

Så jävla sur blir man va!!! madmadmad

Någon mer som råkat ut för detta djävulskap?

Spelar väll ingen roll ifall rattlåset hoppar i?.
Gräver dom sig inte fram till rosen så måste dom ändå knäcka rattlåset.

Ja, det var lite konstigt skrivet, var as trött. Saken var att låset gick i, dom kom inte iväg. Sedan när dom kom och skulle bogsera bilen till verkstaden så försökte dom knäcka rattlåset för att kunna få ut bilen ur carporten. Men det gick inte.

Tokig
83 Inlägg
16 augusti 2007
Urkas Det var för sent de hade redan gjort inbrottet medans jag var på jobbet.

Corrado G60
BMW E34 535
BMW E28 (535)

Saaboholic
3 129 Inlägg
16 augusti 2007
tyvärr är det en hel del ligor som håller på runt 4-stad...förra året plocka dom massa og 900 och iår så är dom på aero spoilers till og 9-3..sjukt störande att man inte ska kunna ha sin bil ifred..

sen finns ju rykten om att man kan starta og 900 med en femma..att 9000 av samma årsmdl funkar med samma nyckel i varje bil av dessa etc..

"Liberty of thought is the life of the soul"

168 Inlägg
16 augusti 2007
hedley skrev:
tyvärr är det en hel del ligor som håller på runt 4-stad...förra året plocka dom massa og 900 och iår så är dom på aero spoilers till og 9-3..sjukt störande att man inte ska kunna ha sin bil ifred..

sen finns ju rykten om att man kan starta og 900 med en femma..att 9000 av samma årsmdl funkar med samma nyckel i varje bil av dessa etc..

gamla Saab 900 aka Paddan/Grodan är ju fan så

Var på släktfest många år sen då en kille som ej hade körkort men övningskörde tog en fasters nyckel till hennes 900 och gick ut satte sig i sin mammas 900 och startade bilen. och dem undrade vad fan gör han nycklen ligger ju här big_smile

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

blacken
16 augusti 2007
P-G skrev:
jag har haft vandalisering 2 gånger på en vecka på min bil, första natten (upptäckte det när jag kom ut på morgonen och skulle åka till jobbet så hade de bara böjtnummerplåten bak, morgonen efter när jag kom ut så låg nummerplåten på motorhuven (samma plåt, den bakre) och då blev jag förbannad och kastade in den i bilen och åkte till jobbet utan plåt. Sen på kvällen/natten satte vi oss, jag och en kompis) ute, en bit från parkering för att se om idioterna kom tillbaka. Rät som det va dök det upp en EU-scooter med 2 idioter på och parkerar en bit från parkeringen. Vi hör dem skratta och säga att de kan ta något annat än plåten idag, typ sterion. De går fram till bilen och vi går efter, men håller oss på avstånd för att se om de gör något. de tar upp någonting och börjar fippla med låset och då låser jag upp bilen med fjärren och de blir förvånade, de vart ännu mer förvånade när de märkte att vi kom springandes med laddade nävar. big_smile  resultat, 2 blåtiror och bortsleten nummerplåt från deras moped.

Jag har väldigt långstubin och har svårt att bli arg, men när någon är på min bil då tvärtänder det.
men sen dess har bilen fått stå orörd...

Ni ska ha förtjänstmedalj av största ordningen. bra gjort!

BMW it is
32 Inlägg
16 augusti 2007
FYFAN såå skjukt orka med såna människor

corradoanna skrev:
Jag har haft inbrott ett flertal gånger i mina bilar, oftast har de tatt stereon utan front dumma jävlar. Sen små saker typ skivor, en gång tog de till och med min maskot haha. Men det värsta var för ett år sedan när fick jag inbrott i bilen så tog de mina hemnycklar som jag dumt nog hade glömt i bilen, de låg inte synliga men iaf det var ett bra byte för den som gjorde inbrott iaf. De letade sig hem till mig och tog ett flertal saker i mitt hem sad mycket minnen som aldrig att köpa för pengar. Det värsta är att jag tror det var nån som kände mig de visste precis vart jag hade mina prylar. Jag hoppas verkligen jag kan få reda på vem det är nån gång för då skall jag göra livet jobbigt för den personen...

Jag blir så arg på alla tjuvar och ligister, det som man kämpat ihop kommer de och stjäl/förstör.

FTP... Power Is Nothing Without Control

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
16 augusti 2007
Jag blev bestulen på tändaren i bilen här om dagen när jag hade caben nere i Halmstad på en parkering.

16 augusti 2007
det var tre ungdomar som stal familjens astra för några år sen. den äldsta personen var 16 o han körde bilen. det slutade med att dom krocka rejält, förarn vart invalid o dom en av de två pasagerarna vart också invalid, men från midjan ner, o den tredje personen klara sig undan lindrigt. bilen gick absolut inte å fixa sen då den var helt sönder o sne.
Senast redigerat av mickinho (16 augusti 2007)

blacken
16 augusti 2007
Det är fördj"""ligt att man inte ska få ha sin bil ifred. Så här såg en av mina bilar ut efter att en "missförstådd"stackare ville köra ett "demolition darby" med den. http://www.garaget.org/gallery/archive/47676/134436_v68mfy.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/47676/134438_3tq2nw.jpg
Senast redigerat av blacken (16 augusti 2007)

113 Inlägg
16 augusti 2007
mickinho skrev:
det var tre ungdomar som stal familjens astra för några år sen. den äldsta personen var 16 o han körde bilen. det slutade med att dom krocka rejält, förarn vart invalid o dom en av de två pasagerarna vart också invalid, men från midjan ner, o den tredje personen klara sig undan lindrigt. bilen gick absolut inte å fixa sen då den var helt sönder o sne.

Jaaa! Det finns rättvisa i världen! cool
Min dag blev så väldigt mycket bättre precis! lol

379 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Tur att vissa får vad dom förtjänar ibland neutral

956 Inlägg
16 augusti 2007
maximal_boost skrev:
nej, jag har väntat i två år på att bli 16 big_smile och blev det för en månad sedan. Hade planerat att övningsköra då. Men så ska allt skjutas fram p.g.a.en sådan här meningslös sak!

åfan det var inte dåligt att bara vänta i 2 år på att bli 16..själv fick jag vänta i ungefär 16 år

eldus veldus

1 997 Inlägg
16 augusti 2007
golf88 skrev:
maximal_boost skrev:
nej, jag har väntat i två år på att bli 16 big_smile och blev det för en månad sedan. Hade planerat att övningsköra då. Men så ska allt skjutas fram p.g.a.en sådan här meningslös sak!

åfan det var inte dåligt att bara vänta i 2 år på att bli 16..själv fick jag vänta i ungefär 16 år

Hahahaha !!  lol samma här ^^

379 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Jaja, det var väl lite konstigt skrivet men ni förstår og vad jag vill komma fram till big_smile

1 997 Inlägg
17 augusti 2007
maximal_boost skrev:
Jaja, det var väl lite konstigt skrivet men ni förstår og vad jag vill komma fram till big_smile

Jodå lät bara lite kul tongue

956 Inlägg
17 augusti 2007
maximal_boost skrev:

jorå nog förstog vi allt...

eldus veldus

379 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
Galad8 skrev:
maximal_boost skrev:

Jodå lät bara lite kul tongue

Får väl bju på den då big_smile

The weirdo with a beardo
54 Inlägg
18 augusti 2007
Morsan fick sin bil stulen i Vendelsö, var på besök hos brorsan och några jävla ungdomar snodde den och körde sönder den, rätt rejält.

Roliga var att dom hade visst stått i en grupp och snackat om att dom skulle sno den så vi gick bara ner till resten av gruppen och frågade om dom visste nått. Vi fick adress samt namn på han som körde smile

Växellådan var helt paj så det var ju bara till skroten för den bilen (kommer ej ihåg märke / modell dock) eftersom det var billigare att skrota än att fixa den..

Aja, allt slutade i rätten och han var minderårig så han fick lite sköna böter iaf big_smile
Senast redigerat av znyder (18 augusti 2007)

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.

21 Inlägg
18 augusti 2007
jag fick min bil stulen för 1 år sedan. vit 200sx. hörde bilen startade, gick ut på balkongen och såg dem köra bort bilen. ringde 112. dagen efter hade någon sett bilen 7.00 på morgonen i en stad låååångt borta. 16.00 såg polisen bilen i samma stad vid ett rödljus. och jakten började. efter 7mils vansinnesfärd. 3 polisbilar inblandade så fick dem stopp på dem.

bara jag som tycker det va ruskigt korkat att köra runt med bilen? hehe... tongue

åkte och hämta bilen. inge direkta yttre skador. en bula på ett däck, fronten hängde lite. har väl slagit i en trottoar el nått. en fågel hade pressats mellan fronten och iccen. fjädraröverallt och en död fågel hängde under.

i bilen fanns ett sprillans nytt extraktorgrenrör, detta låg bakom passagerarstolen när jag lämna bilen på min parkering. hittade det i bakluckan när jag hämta bilen. satt dvd och skärm och dvd i bilen. ingen skiva satt i när jag lämna bilen, och när jag hitta bilen va skärmen utvikt och en film "canonball" satt i och spelaren, hade också stått på så batteriet va slut i bilen.

det som saknades i bilen va 4 mjuka bälteskuddar 4st kondomhattar sånna där nallar. en jacka som kosta mig 400:-.

vad är det för fel?? INGENTING av värde saknades.

hitta kofötter verktyg rånarluva gasmask, olika typer av vapen, askar med amunition till typ luftpistol och grejer i bilen. polisen såg förvånad ut när jag sa att inget av detta är mitt... tongue

polisen sa också... "du! jävlar vad bilen din går bra" och så skratta han... tongue

bilen gick som en påse nötter när jag skulle köra hem den. stannade, öppna huven och såg att wastegate stången hade hoppat av.. pilla dit den. jävlar vad fint den gick. gick precis som innan. motorn va helrenoverad 900mil innan dem stal den. nu står dock bilen och sammlar damm. dem slet ju sönder en del inrdning i brist på annat att göra.

379 Inlägg
18 augusti 2007
Trådstartare
Totalt onödigt från deras sida. Att lämna saker som e värt mer än vad dom stal hmm Smarta människor det finns här i världen lollol

Sök