Köpa Baslåda

trollfar1
26 augusti 2007 · 107 Inlägg

Har tänkt lägga 3000-4000 på låda och steg.. men som tidigare sagt, vilken spelar bäst av de GAS och de steget jag länkade i första inlägget... och det Kicker paketet som någon länkade?

Ni får gärna komma med andra alternativ också smile Det ska alltså sitta i en POLO där kupén inte är så stor

Rillan
26 augusti 2007 · 14 Inlägg

Jag skulle hälre köra på kicker paketet smile Men kika runt lite innan du bestämmer dig finns säkert flera bra erbjudanden på andra sidor också wink

Lycka till!

Snatch
26 augusti 2007 · 18 Inlägg

trollfar1 skrev:
Har tänkt lägga 3000-4000 på låda och steg.. men som tidigare sagt, vilken spelar bäst av de GAS och de steget jag länkade i första inlägget... och det Kicker paketet som någon länkade?

Ni får gärna komma med andra alternativ också smile Det ska alltså sitta i en POLO där kupén inte är så stor

jag har det kicker paketet å det spelar jävligt bra å då sitter det i en sedan smile jag är grymt nöjd!

trollfar1
26 augusti 2007 · 107 Inlägg

Okej, och det dunkar så du känner det i bröstet ? tongue det är ju de man är ute efter lite wink

ZNICE
26 augusti 2007 · 67 Inlägg

trollfar1 skrev:
Okej, och det dunkar så du känner det i bröstet ? tongue det är ju de man är ute efter lite wink

Klart som fan du känner tryck med det paketet! cool

busfabror www.ljudbyggaren.se
26 augusti 2007 · 504 Inlägg

DU ska nog titta på andra alternativ än den därade GAS lådan....GAS är väl inte direkt kännda för "sitt fina ljud"...

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
trollfar1
26 augusti 2007 · 107 Inlägg

Okej, nej det blir nog inte GAS, verkar inte vara så bra efter vad som skrivits i denna tråden.. så jag skulle gärna uppskatta andra alternativ, Baslåda + steg på mellan 3000-4000!

Någon föreslog kicker-paketet på DBakuten, men skulle gärna vilja se lite fler altenativ som ni vet är bra smile

Snatch
27 augusti 2007 · 18 Inlägg

trollfar1 skrev:
Okej, och det dunkar så du känner det i bröstet ? tongue det är ju de man är ute efter lite wink

dunkar i bröstet gör det inte men sätet vibrerar, bilen de sitter i är en merca 190E å dom är ju inte direkt optimala när tanken är bakom baksätet i skuffen.


Ärligt talat så tror ja du inte kan få mycket mer ljud för pengarna om du köper nytt smile

Rillan
27 augusti 2007 · 14 Inlägg

Tror itne jag hlr hmm

bumpe Lastbilsmekaniker
27 augusti 2007 · 3 878 Inlägg

twin_cam skrev:
Nu var inte slutsteget på 2200W, utan på 1000 RMS Watt, så det du behöver för installationen är:
Kabel, åtminstånde 10 mm³
Säkring till kabeln, brukar ta 5A mer än steget är säkrat med. För att kunna mata ut 1000W så måste steget vara säkrat med MINST 85A på kabeln.

Såja nu får ta ta det lugnt här...

10mm2 är INTE tillräckligt, möjligtvis om du har batteriet 30 cm från steget.

Normalt sett så ska vi ha MINST 21mm2, egentligen borde vi nog upp på 35MM2 om det ska vara bra.

Sen har ju inte jag kollar på specarna mer ingående utan litar på twincams kalkylering om 80A förbrukning...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang