4613
Sök

240 eller 740,vad tycker ni?

Forummoderator
26 465 Inlägg
26 augusti 2007
#21
Minium skrev:
AirOne skrev:
ironhead skrev:
en 240 klart jag skulle satsa på en glt fast md en b230k i 160 hästar i dom

b230k är väl för fasen förgasarhistoriemotorn??
116 hästar eller mindre..säger bara sluuurk när man vrider på nyckeln.

Tror att han blandar ihop det nu...
Tänker väl förmodligen på 240 GLT -84 el -85 då dom toppade på 141 hkr.
Finns bara turbobilar med över 155 hkr före -92 (850 GLT).

Personligen gillar jag utseendet bättre på 240:n och den är nåt lättare så kör på det.

82:ornas och kanske 83:ornas glt hade 140 om jag inte tror helt fel. Men..tror gör man ju i kyrkan så egentligen ska jag nog låta det vara osagt.. smile
Tillbaka till topic hade jag nog personligen valt 240. Inte för att jag då har en själv utan
snarare därför att de är snyggare - smaken är som baken - och för att jag själv vet av
personliga skäl att dom går att sladda med.
Att de ska vara slöa och bångstyriga ska man inte lyssna på. Kanske tillägget att "i alla fall
de äldre", men min är i alla fall pigg och direkt.
Tack för ordet smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Bärs!
3 456 Inlägg
26 augusti 2007
#22
Minium skrev:
Tror att han blandar ihop det nu...
Tänker väl förmodligen på 240 GLT -84 el -85 då dom toppade på 141 hkr.
Finns bara turbobilar med över 155 hkr före -92 (850 GLT).

Räknas inte B234F då? (159hk)
Och -84 GLT hade 130hk (B23E)

Garaget.org peakade 2008.

Biltokig
870 Inlägg
27 augusti 2007
#23
Köp en Manta istället smile

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
28 augusti 2007
#24
ironhead skrev:
en 240 klart jag skulle satsa på en glt fast md en b230k i 160 hästar i dom

Ja, om du tankar nitrometan kanske... lol


Biltokig
870 Inlägg
28 augusti 2007
#25
turbotompa skrev:
ironhead skrev:
en 240 klart jag skulle satsa på en glt fast md en b230k i 160 hästar i dom

Ja, om du tankar nitrometan kanske... lol

tror han tänker B234F wink

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

375 Inlägg
28 augusti 2007
#26
Nån som såg den norska 244an i bilsport för några nr sen?? där har du svaret tongue 740 skulle gå fet bort för min del i alla fall. Bästa vore ju en 242 men det finns ju inte så många såna. Sen visst både 740 och 240 är tråkiga slöa och fula original men när du ska bygga så tror jag stenhårt på 240. Det är nog även helt rätt att satsa på volvo, som sagt, gamla 240 o 740 ligger ju på hög i var enda bakgård och bilskrot.


Smålänning
7 887 Inlägg
28 augusti 2007
#27
Skulle köra på 240, även om jag personligen gillar 740 bättre.
240 går att ta sig fram i halka utan att sladda med lite tur. Det går knappt med 740.

Volvo 245 (Bättre aerodynamik... Gör 5 km/h mer än sedanen i toppfart), B230FT eller FK med B234F-topp. Plockar ut 300 häst utan större bekymmer då.

Sen såklart en rörhög inuti wink

Sen är det altid trevligt med ett skåp på bredden...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 174 Inlägg
28 augusti 2007
#28
240 lätt!

414 Inlägg
28 augusti 2007
#29
En 240GLT årsmodell 87 det var väl då dom gjorde största motorn eller något? Fast jag kanske iofs är helt ute o cyklar roll

hej

2 230 Inlägg
28 augusti 2007
#30
lätt att du ska ta 240.. för den är ju mindre å då bör det vara lättare att hantera den på sladd med mera. sen så finns dom ju överallt, sen tycker jag dom är häftigare med:)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

391 Inlägg
28 augusti 2007
#31
240 n är så mycket roligare att leka med

1 436 Inlägg
28 augusti 2007
#32
En 242 -79 med
-76ans framljus
-81ans kofångare och backspeglar,
-86ans bakljus (fast med helvit övre rad)
-86ans inredning
sedan 50/60mm sänkning, sportavgas, vita blinkers, plocka emblem, putsa järnet och lacka.
I med turbofemman sedan.

Sedan har du en fet 240. Så fet går det aldrig att få en 740.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

2 953 Inlägg
28 augusti 2007
#33
svanstrom skrev:
En 240GLT årsmodell 87 det var väl då dom gjorde största motorn eller något? Fast jag kanske iofs är helt ute o cyklar roll

87 orna har ja den minsta glt motorn, den första 240 glt har störst för dom fick typ mindre hästar varje år

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

130 Inlägg
28 augusti 2007
#34
740... sällan nåra fel på och går som fan och e as roliga att leka me och lätta att hantera...
Då må se tråkiga ut men dom e roliga att köra...











Volvo (Vemfan behöver turbo???)
dom går ju som fan ändå big_smile


. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
28 augusti 2007
#35
760 turbo. det tycker jag lol

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

736 Inlägg
29 augusti 2007
#36
Köp en gammal 260 men B27E, sedan lite friare avgasvägar, så får du lite fränt ljud på ekipaget med samt 155 hk...


RM-operatör
667 Inlägg
31 augusti 2007
#37
Men då hänger jag på med en fråga, vilken har starkast låda av de två? Och med en lite lätt jättetuktad motor,är OD något att ha?


7 Inlägg
18 september 2007
#38
har forskat på det här med regbes
av/med 8punktsbur.

pratade med en tekniker på bilprovningen
ang riktmärken vid bur bygge
han sa att buren ska vara kläd med stötupptagande
material där man kan slå i huvudet och
det måste finnas en så kallad kil vid röret
som går åvanför vindrutan.
han sa även att det inte finns regler på hur buren ska vara fast
satt i golvet och man får lov att plocka bort
baksätet inkl bältet bak.

pris på regbesiktning:900kr

ringde också till svets o smide,dom tar 4000kr
för en 8punktsbur och även han sa att det inte
skulle vara några problem med regbes.

hade!!

207 Inlägg
8 december 2007
#39
gamlingen skrev:
bmx skrev:
ja tkr 240:i.mkt snyggare än 740:in,det är de enda,sorry tongue

ÄR nån av de snygg ?

1000 gånger snyggare än v40 iaf!

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
8 december 2007
#40
Aga_Diff skrev:
Minium skrev:
Tror att han blandar ihop det nu...
Tänker väl förmodligen på 240 GLT -84 el -85 då dom toppade på 141 hkr.
Finns bara turbobilar med över 155 hkr före -92 (850 GLT).

Räknas inte B234F då? (159hk)
Och -84 GLT hade 130hk (B23E)

B234F sitter i 740in de e 16 ventilarn wink

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!


Sök