Nästa fälgtrend??

Medelsvensson Hangaround
28 augusti 2007 · 28 Inlägg

Go kväll.

Undrade bara vad ni andra gorger tror kommer att bli nästa stora fälgtrend. Vi har sett stora o kromade fälgar( snyggt men knappast nån nyhet). I år känns det som att svart centrum med polerad kant varit minst sagt populärt (snyggt? JA, nytt? ja, Ovanligt? nej)

Vad blir nästa steg för att skilja sig från mängden? Större? Mindre? Extrema mönster/designer? Vad tror ni? Själv har jag ingen aning om vart det pekar , vi får väl se till våren vad våra älsklingar har på sig.

Ha're bra.smile

I'd rather push a RALLIART than drive a WRX :D
Mack Forum- och sitemoderator
28 augusti 2007 · 26 183 Inlägg

Fränaste jag sett hitills var genomskinliga..var på nån motormässa.
Dyra som stryk men..rätt eget om man säger så smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mortalis VW-nörd?
29 augusti 2007 · 4 332 Inlägg

Jag hoppas att små plåtfälgar kommer tillbaka med trasiga hjulsidor. Då skulle jag vara kung wink Dock tror jag väl iaf att chromets dagar är räknade för den här gången, så förhoppningsvis slipper vi dom.

Ashra
29 augusti 2007 · 346 Inlägg

Hoppas att chromets dagar är räknade.  Kanske mer motivlackade fälgar?

hedley Saaboholic
29 augusti 2007 · 3 129 Inlägg

jag tror att design kommer lyftas fram mer än chrome effekt.. man kommer välja olika stilar osv som man ex kör motivlack i eller mönster osv..stora fälgar kommer finnas kvar men jag tror 18-19" marknaden kommer vara störst.

svarta med polerad kant kommer hålla i sig ett tag till men inte allt för länge.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Jimm
29 augusti 2007 · 1 661 Inlägg

split fälgar e ju snyggast, kan väl inte bli omodernt?

xorox_88 Smack that ass!!
29 augusti 2007 · 2 953 Inlägg

de kommer säkert bli att alla fälgar ska minns ha 20cm fälgkant å rosa däcksidor med fluff tyg på fälg navet

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
twin_cam Smålänning
29 augusti 2007 · 7 877 Inlägg

Jag tror att det svarta centrumet kommer ersättas med ett lackat i bilens färg.
Gärna med enkel design.

Annars så hoppas jag att Breddade plåtfälgar komer tillbaka. Finns inget manligare.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
beemern .......
29 augusti 2007 · 2 655 Inlägg

twin_cam skrev:
Jag tror att det svarta centrumet kommer ersättas med ett lackat i bilens färg.
Gärna med enkel design.

Annars så hoppas jag att Breddade plåtfälgar komer tillbaka. Finns inget manligare.

tror ja me:D. funderar ju själv på fett breddade plåtisar för de ser jävligt tufft ut smile...

N_W V8 de bästa som finns!
29 augusti 2007 · 1 092 Inlägg

Hoppas på de klassiska, 5 ekrar bred kant och inget lackerat centrum. Fast kromat är ju snyggast och de har jag tyckt i 20år oavsett hur trendigt de är big_smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Hunda
29 augusti 2007 · 147 Inlägg

Niklasw skrev:
Hoppas på de klassiska, 5 ekrar bred kant och inget lackerat centrum. Fast kromat är ju snyggast och de har jag tyckt i 20år oavsett hur trendigt de är big_smile

Skulle vara väldigt snyggt.

mazdalover
29 augusti 2007 · 542 Inlägg

twin_cam skrev:
Jag tror att det svarta centrumet kommer ersättas med ett lackat i bilens färg.

hehe då är mina fälgar redan trendiga då?

Medelsvensson Hangaround
4 september 2007 · 28 Inlägg

twin_cam skrev:
Jag tror att det svarta centrumet kommer ersättas med ett lackat i bilens färg.
Gärna med enkel design.

Annars så hoppas jag att Breddade plåtfälgar komer tillbaka. Finns inget manligare.

http://www.garaget.org/gallery/archive/52488/146488_zpwku2.jpg

Hmmm...stora fälgar, lackerat center, så rätt men ändå så fel

I'd rather push a RALLIART than drive a WRX :D
Tengu1969
4 september 2007 · 1 396 Inlägg

Slimmade 5-ekrade inget krimskrams bara lent och fint... Annars är ju fälgar som Ace Spike inte helt fel smile

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
4 september 2007 · 1 781 Inlägg

Hardjim skrev:
split fälgar e ju snyggast, kan väl inte bli omodernt?

varför splitfälgar? visst är dem snygga men dem är bara jobbiga att handskas med om man ska "splitta" dem.. man måste veta vart just den bulten satt och hur mycket den var dragen osv osv för att fälgen inte ska läcka luft och vara ostabil när man kör.. och sen är dem dyra:P

Team Insane Racing
JonasPLind
5 september 2007 · 820 Inlägg

Jag ser vissa likheter mellan er med fälgar och Ebba Von Sydow med sin blogg... smile

Charles_ Är nog fan bara bitter..
5 september 2007 · 365 Inlägg

wh0re skrev:
Jag ser vissa likheter mellan er med fälgar och Ebba Von Sydow med sin blogg... smile

Nej, usch.. hon förstör allt annat låt oss få hållas utan att dra in henne! tongue


Nästa trend i USA är ju iallafall genomskinligt centrum! Riktigt tungt..

Pain is temporary, Glory last forever.
red daddy
5 september 2007 ·

Nåt som inte har slått igenom här än måste ju vara fälg-stuket som sitter på jap-drift bilar tex...
Har ju vart på modet ett tag i asien och aus+NZ...

Länk : http://www.pythons.com.au/TW_1513Y_150.jpg

KANSKE? roll

Senast redigerat av red daddy (5 september 2007)

Deathcore Master
5 september 2007 · 179 Inlägg

red daddy skrev:
Nåt som inte har slått igenom här än måste ju vara fälg-stuket som sitter på jap-drift bilar tex...
Har ju vart på modet ett tag i asien och aus+NZ...

Länk : http://www.pythons.com.au/TW_1513Y_150.jpg

Ser bra ut somfan, just kromade kanter är ju snyggt.. smile Men helkromat ser förjävligt ut..
Men jag tror som sagt på fälgar med samma färg som bilen eller blir det mer och mer med sånna grejer man sätter i däcket så blinkar snabba dioder så det bildas bokstäver.. You know what i mean.. Vettefan vad dom heter.. En annan sak som lär komma mer och mer snart är väl färgade däck.. Fanns gott om sånt till BMXarna på 90talet så vafan.. Undraur mycket dyrare sånna är.. Vore rätt snyggt att lägga en brun lakritsrem.. Eller heter det kolarem då ? ;D

Edman Busdriver
5 september 2007 · 389 Inlägg

http://www.slashgear.com/gallery/data_files/7/4/Clear_Polycarbonite_Wheels_1.jpg


http://videos.streetfire.net/video/be0f … 3197c3.htm

Senast redigerat av Edman (5 september 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang