Kan Man Va Nöjd? Jag Tror Inte Det!

D-No Avstängd
29 augusti 2007 · 658 Inlägg

Det här med bilstyling har väl gått för långt i min mening, tex vi tar en toyota celica som ex,
kan man verkligen va nöjd med sin toyota celica om man byter ut allt utvändigt nästan allt invändigt slänger på eftermarkands stötfångare runt om några kjolar som släpar i marken, en jättevinge bak som inte följer några linjer alls så man tillslut inte ens ser va det är för bil ? Till och med byter lampor fram, det tycker jag inte är styling det är att försöka få sin bil att se ut som något annat och då e man helt enkelt inte nöjd med bilens utseende i mina ögon. Varför inte köpa en bil som redan ser bad ass ut från början för alla pengar som all plast kostar ?
Undra hur MÅNGA som vet att slänga på en enorm vinge bak på bilen kan dra ner prestandan, och det rejält.

Att slänga på en liten diskret spoiler fram tex som följer bilens linjer e en sak och helt okej i mina ögon.

Men alla dessa bilar som man knappt längre ser va det är för nått hmm

Har man en fet bil från grunden så räcker det bara med ett par fälgar å en grym sänkning.


Men iallafal ja tro inte folk e nöjda med sina bilar som " förstör" dom.
Vissa bilar hade kunnat va "feta" med bara en sänkning och e par fina fälgar.

Nu kommer alla som har "stylade" bilar hoppa på mig å rösta ner min bil för att ja själv inte har en stylad bil och skrev detta, men jag bryr mig inte om rösterna på dennna sidan så.. go ahead big_smile


OCH jag tycker verkligen det borde finnas en klass för dom som vill tävla för "cleana" bilar.

Senast redigerat av BEATNIK (29 augusti 2007)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
ESTRANDBERG88 Hojmek
29 augusti 2007 · 748 Inlägg

Men så är det ju också så att man vill vara annorlunda å sticka ut från mängden, om man nu köper en ferrari eller slänger på en massa plast styling på sin toyta är ju upp till var och en. smile

D-No Avstängd
29 augusti 2007 · 658 Inlägg

Sa bara min mening.....My opinion.

^^^ sen en ferrari går inte att jämnföra men en plastad bil big_smile STOOOOOR klasskillnad:cool:

Senast redigerat av BEATNIK (29 augusti 2007)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
vaughn
29 augusti 2007 · 674 Inlägg

kan bara hålla med... tycker absolut inte om mr funs bilar tex fiskar och skit i bilen det är ju lite överdrivet iaf

Senast redigerat av vaughn (29 augusti 2007)

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
D-No Avstängd
29 augusti 2007 · 658 Inlägg

vaughn skrev:
kan bara hålla med... tycker absolut inte om mr funs bilar tex fiskar och skit i bilen är överdrivet

HAHAHAHAH fiskar..va fan har han det ??? Han måste ju va helt bäng lol

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
henkebenke
29 augusti 2007 · 1 703 Inlägg

BEATNIK skrev:

vaughn skrev:
kan bara hålla med... tycker absolut inte om mr funs bilar tex fiskar och skit i bilen är överdrivet

HAHAHAHAH fiskar..va fan har han det ??? Han måste ju va helt bäng lol

Det är vad jag sagt änna sedan han förstörde dendär 300zxan lol

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
aenfors
29 augusti 2007 · 375 Inlägg

Jag håller med dig till en del, vi delar samma uppfattning om hur en bil ska se ut låter det som. Har också väldigt svårt för bilar som gått över gränsen med plast man slänger på. Men jag kunde inte bry mig mindre om alla dessa byggen. Dom som vill förstöra sina bilar med sånt kan få hålla på med det. Alla har inte samma smak som tur är.
Snygg S2000 föresten tongue

peter_1976 JDM
29 augusti 2007 · 2 201 Inlägg

vissa gillar vrålstyla, vissa gillar cleant stylade o vissa helt original. )själv vet jag inte var min platsar, nånstans i mitten antar jag). så kommer det alltid att vara

sen tex mrfuns som många klagar på, jag är inget större fan själv av hans 350, men det är en showbil. ingen gatbil. kooz celica är skitsnygg, men den är på gränsen.
men visst jag tycker oxå att en bil ska inte byggas/ stylas för att enbart stå på utställning.

min mening är att ska en bil stylas, så ska den ha kjolpaket som följer bilens linjer. finns flera sånna ute på marknaden, men det finns oxå kjlopaket som inte ser klokt ut.
styling ska passa in på bilen, o samtidigt byggd för att kunna gå på gatan.

D-No Avstängd
29 augusti 2007 · 658 Inlägg

aenfors skrev:
Jag håller med dig till en del, vi delar samma uppfattning om hur en bil ska se ut låter det som. Har också väldigt svårt för bilar som gått över gränsen med plast man slänger på. Men jag kunde inte bry mig mindre om alla dessa byggen. Dom som vill förstöra sina bilar med sånt kan få hålla på med det. Alla har inte samma smak som tur är.
Snygg S2000 föresten tongue

Nej tur e väl det att olika smak finns, men tycker att man borde se va det är för bil iallafall och det gör man fan inte ibland, har slutat gå på bilträffar för antal årsen då det inte finns nått ja tycker är värt att se.


Tack big_smile


Får säga att ja gillar din US car med mustangfunkar alltid cool

Senast redigerat av BEATNIK (29 augusti 2007)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
terazzi
29 augusti 2007 ·

peter_1976 skrev:
vissa gillar vrålstyla, vissa gillar cleant stylade o vissa helt original. )själv vet jag inte var min platsar, nånstans i mitten antar jag). så kommer det alltid att vara

sen tex mrfuns som många klagar på, jag är inget större fan själv av hans 350, men det är en showbil. ingen gatbil. kooz celica är skitsnygg, men den är på gränsen.
men visst jag tycker oxå att en bil ska inte byggas/ stylas för att enbart stå på utställning.

min mening är att ska en bil stylas, så ska den ha kjolpaket som följer bilens linjer. finns flera sånna ute på marknaden, men det finns oxå kjlopaket som inte ser klokt ut.
styling ska passa in på bilen, o samtidigt byggd för att kunna gå på gatan.

håller med dig helt där smile
det ska va en kombination..

D-No Avstängd
29 augusti 2007 · 658 Inlägg

peter_1976 skrev:
vissa gillar vrålstyla, vissa gillar cleant stylade o vissa helt original. )själv vet jag inte var min platsar, nånstans i mitten antar jag). så kommer det alltid att vara

sen tex mrfuns som många klagar på, jag är inget större fan själv av hans 350, men det är en showbil. ingen gatbil. kooz celica är skitsnygg, men den är på gränsen.
men visst jag tycker oxå att en bil ska inte byggas/ stylas för att enbart stå på utställning.

min mening är att ska en bil stylas, så ska den ha kjolpaket som följer bilens linjer. finns flera sånna ute på marknaden, men det finns oxå kjlopaket som inte ser klokt ut.
styling ska passa in på bilen, o samtidigt byggd för att kunna gå på gatan.

din bil e ju på det cleana har ju inget utöver en läpp som ja kan se.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
vaughn
29 augusti 2007 · 674 Inlägg

visst finns de bilar som är byggda som showbilar endast men varför förstöra en bil för 300000:- för?

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
D-No Avstängd
29 augusti 2007 · 658 Inlägg

peter_1976 skrev:
vissa gillar vrålstyla, vissa gillar cleant stylade o vissa helt original. )själv vet jag inte var min platsar, nånstans i mitten antar jag). så kommer det alltid att vara

sen tex mrfuns som många klagar på, jag är inget större fan själv av hans 350, men det är en showbil. ingen gatbil. kooz celica är skitsnygg, men den är på gränsen.
men visst jag tycker oxå att en bil ska inte byggas/ stylas för att enbart stå på utställning.

min mening är att ska en bil stylas, så ska den ha kjolpaket som följer bilens linjer. finns flera sånna ute på marknaden, men det finns oxå kjlopaket som inte ser klokt ut.
styling ska passa in på bilen, o samtidigt byggd för att kunna gå på gatan.

Man stylar ju bilen och byter ut saker för att få den "häftigare" "snyggare" lr hur ??

Och då e man ju inte nöjd med hur den ser ut i org utförande.

Man byter ju inte stötfångare på en Ferrari F 430 tex, varför ?? För bilen talar för sig själv.

Det e så det ska va bilen ska tala för sig själv. Styler extremt gör sånna som inte har en bil som talar för sig säljv och bara är en i mängden, så vill dom få den att sticka ut, så förstör dom bilen istället, tycker jag.


Nä bättre va det för 10+ årsen då fanns inte alla dessa groteska saker att slänga på.
Då såg bilar fortf ut som bilar.

Senast redigerat av BEATNIK (29 augusti 2007)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
Aerodynamik ...
29 augusti 2007 · 7 120 Inlägg

Håller inte med dig, har du en bil du tycker är snygg. Men du kanske sett ett kjolpaket som ser bättre ut, köper du det inte då? roll

Sluskk
29 augusti 2007 · 778 Inlägg

du ¨måste bara hata alla fast and the f..... filmerna

240boy
29 augusti 2007 · 471 Inlägg

nog har ni ju jeffla betalt hela gänget ffs man får väl styla sin bil hur man vill de e ju upp till var å en.

Skiiit du nedde ! ;)
joel_h Väghyvel
29 augusti 2007 · 252 Inlägg

BEATNIK skrev:

peter_1976 skrev:
vissa gillar vrålstyla, vissa gillar cleant stylade o vissa helt original. )själv vet jag inte var min platsar, nånstans i mitten antar jag). så kommer det alltid att vara

sen tex mrfuns som många klagar på, jag är inget större fan själv av hans 350, men det är en showbil. ingen gatbil. kooz celica är skitsnygg, men den är på gränsen.
men visst jag tycker oxå att en bil ska inte byggas/ stylas för att enbart stå på utställning.

min mening är att ska en bil stylas, så ska den ha kjolpaket som följer bilens linjer. finns flera sånna ute på marknaden, men det finns oxå kjlopaket som inte ser klokt ut.
styling ska passa in på bilen, o samtidigt byggd för att kunna gå på gatan.

Man stylar ju bilen och byter ut saker för att få den "häftigare" "snyggare" lr hur ??

Och då e man ju inte nöjd med hur den ser ut i org utförande.

Man byter ju inte stötfångare på en Ferrari F 430 tex, varför ?? För bilen talar för sig själv.

Det e så det ska va bilen ska tala för sig själv. Styler extremt gör sånna som inte har en bil som talar för sig säljv och bara är en i mängden, så vill dom få den att sticka ut, så förstör dom bilen istället, tycker jag.


Nä bättre va det för 10+ årsen då fanns inte alla dessa groteska saker att slänga på.
Då såg bilar fortf ut som bilar.

Vad kostar då en ferarri att köpa?   spelar nog ingen roll vad man äger för bil så kan jag nästan lova att det finns något som man är mindre nöjd med som man kanske skulle vilja ändra på??

D-No Avstängd
29 augusti 2007 · 658 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Håller inte med dig, har du en bil du tycker är snygg. Men du kanske sett ett kjolpaket som ser bättre ut, köper du det inte då? roll

'


Nej skulle aldrig tycka att ett kjolpaket skulla va snyggt. Jag köper en bil ja redan tycker e snygg som den e.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
D-No Avstängd
29 augusti 2007 · 658 Inlägg

joel_h skrev:

BEATNIK skrev:

peter_1976 skrev:
vissa gillar vrålstyla, vissa gillar cleant stylade o vissa helt original. )själv vet jag inte var min platsar, nånstans i mitten antar jag). så kommer det alltid att vara

sen tex mrfuns som många klagar på, jag är inget större fan själv av hans 350, men det är en showbil. ingen gatbil. kooz celica är skitsnygg, men den är på gränsen.
men visst jag tycker oxå att en bil ska inte byggas/ stylas för att enbart stå på utställning.

min mening är att ska en bil stylas, så ska den ha kjolpaket som följer bilens linjer. finns flera sånna ute på marknaden, men det finns oxå kjlopaket som inte ser klokt ut.
styling ska passa in på bilen, o samtidigt byggd för att kunna gå på gatan.

Man stylar ju bilen och byter ut saker för att få den "häftigare" "snyggare" lr hur ??

Och då e man ju inte nöjd med hur den ser ut i org utförande.

Man byter ju inte stötfångare på en Ferrari F 430 tex, varför ?? För bilen talar för sig själv.

Det e så det ska va bilen ska tala för sig själv. Styler extremt gör sånna som inte har en bil som talar för sig säljv och bara är en i mängden, så vill dom få den att sticka ut, så förstör dom bilen istället, tycker jag.


Nä bättre va det för 10+ årsen då fanns inte alla dessa groteska saker att slänga på.
Då såg bilar fortf ut som bilar.

Vad kostar då en ferarri att köpa?   spelar nog ingen roll vad man äger för bil så kan jag nästan lova att det finns något som man är mindre nöjd med som man kanske skulle vilja ändra på??

Håller inte med dig, jag är mer än nöjd med allt på min nuvarande bil när det gäller karosseri ,och invändigt, det enda ja inte e nöjd med det är att ja ska sänka lite till wink

sen tycker ja det ser billigt ut med all plast som folk slänger på så det ser groteskt ut.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
D-No Avstängd
29 augusti 2007 · 658 Inlägg

240boy skrev:
nog har ni ju jeffla betalt hela gänget ffs man får väl styla sin bil hur man vill de e ju upp till var å en.

Klart man får....lika mkt som man får säga sin åsikt wink

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang