2711
Sök

Kan Man Va Nöjd? Jag Tror Inte Det!

Avstängd
658 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Freddeponken skrev:
jo jag håller med.....gillar själv gamla bemeers..hade en 635csi förut och jag älskade formerna på den och skall jag ha en till bil blir det en sån igen. ne jag tror att plaststylingen kommer försvinna och orginal med effekt tar över. jag menar en fin amazon somär sänkt med feta fälgar och mycket effekt piskar ju dom flesta plastraketer enligt min mening.

Yes det kommmer försvinna, hänger lite på utländska forum om S2000 och där kan jag lova är det inte mkt plast utan så nära orginal och fälgar å sänkning, sen finns det många som byter huv och bagagelucka till lättare , slänger på bur å sådant men dom kör ju bana och vill få bilen lättare, det e en annan femma.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

RE-雨宮
481 Inlägg
29 augusti 2007
Beatnik: Är inte att sänka och byta fälgar att "styla bilen" enligt din princip om att ändra bilens utseende?

Är det fult att välja till ett fabriksmonterat bodykit från tex Mugen till Honda eller Mazdaspeed till nissan eller att köpa Gemballas Mirage GT?

Att dra all styling över en kant och säga att alla kjolpaket är fula är att ta i. Jag håller med om att Sverige börjar likna USA alltför mkt i sitt sätt att styla och verkligen förstöra bilar, men det finns många bra exempel också. Tex Micke å Ulle's S2000. Att sätta lambodörrar och liknande på en bil som inte är en lambo är som att sätta volvo 740 inredning i en porsche..  Sen har vi otur i sverige som har världens fulaste standardbilar att välja på. Hade vi bott i Japan tex, hade vi haft tusen snygga bilar att välja på som kostar ingenting men nu får vi nog välja att blunda eller sticka ut ögonen på oss själva när alla horibla skapelser rullar förbi. 

Bara mina 2 cent.

RE-Amemiya Kitted FD3S

Administratör
11 962 Inlägg
29 augusti 2007
BEATNIK skrev:
chrizz skrev:
BEATNIK skrev:

LÄS DÅ FÖR FAN INTE !!!!!

Det är ett forum, folk diskuterar, passar det inte så get the fuck out !

Hetsa ned ett par steg är mitt tips. Du är väldigt nära permanent avstängning pga ditt humör. Du är inte ett dugg trevlig så som du beter dig, och jag accepterar det inte särskilt länge till.

Jag har ju rätt...forum = diskusioner...passa det inte den killen så behöver han inte läsa tråden.

Jag ställer mig inte emot sakfrågan, jag ställer mig emot hur du framför din åsikt och hur du uttrycker dig. Du uppfattas som oerhört arg och otrevlig i många av dina inlägg och det är inte den stämningen vi vill ha här.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Avstängd
658 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
chrizz skrev:
BEATNIK skrev:
chrizz skrev:

Hetsa ned ett par steg är mitt tips. Du är väldigt nära permanent avstängning pga ditt humör. Du är inte ett dugg trevlig så som du beter dig, och jag accepterar det inte särskilt länge till.

Jag har ju rätt...forum = diskusioner...passa det inte den killen så behöver han inte läsa tråden.

Jag ställer mig inte emot sakfrågan, jag ställer mig emot hur du framför din åsikt och hur du uttrycker dig. Du uppfattas som oerhört arg och otrevlig i många av dina inlägg och det är inte den stämningen vi vill ha här.

Verkligen inte..försökte bara få pers i fråga att fatta va som gäller om man inte vill va på en tråd.

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

FreddeK
29 augusti 2007
BEATNIK skrev:
Freddeponken skrev:
Aerodynamik skrev:
Varför inte ge bilen lite mer attityd? cool

varför ge bilen en fjortisstämpel?

AAAAHAHAHAHAHAHA righ on lol

Dock är jag ju inte 20 år längre och det märks för jag behöver inte sticka ut längre och få uppmärksamhet. visst finns det fina stylade bilar absolut men då är det ett helhetsbygge som följer former och linjer och inte bara ett påhängt kjolpaket som sitter sådär och kostar 10 000kr osv. Kommer säkert bli hatat för det här men det är ju bara min åsikt.

men alla har ju sin syn på saker och jag har min.

220 Inlägg
29 augusti 2007
chrno skrev:
Beatnik: Är inte att sänka och byta fälgar att "styla bilen" enligt din princip om att ändra bilens utseende?

Är det fult att välja till ett fabriksmonterat bodykit från tex Mugen till Honda eller Mazdaspeed till nissan eller att köpa Gemballas Mirage GT?

Att dra all styling över en kant och säga att alla kjolpaket är fula är att ta i. Jag håller med om att Sverige börjar likna USA alltför mkt i sitt sätt att styla och verkligen förstöra bilar, men det finns många bra exempel också. Tex Micke å Ulle's S2000. Att sätta lambodörrar och liknande på en bil som inte är en lambo är som att sätta volvo 740 inredning i en porsche..  Sen har vi otur i sverige som har världens fulaste standardbilar att välja på. Hade vi bott i Japan tex, hade vi haft tusen snygga bilar att välja på som kostar ingenting men nu får vi nog välja att blunda eller sticka ut ögonen på oss själva när alla horibla skapelser rullar förbi. 

Bara mina 2 cent.

Rent allmänt, får man igen nånting av stålarna man plöjt ner i dessa omdiskuterade byggen jämfört med om man inte byggt om med ex plast kit, vingar, lambodörrar och så vidare? neutral

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

Avstängd
658 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
chrno skrev:

Bara mina 2 cent.

Du kan inte dra in en CGT från gemballa i detta....den bilen lirar i en klass för sig oavsett om det är gemballa lr helt orginal CGT, å peronligen tycker jag att gemballa CGT:n är lite för mkt, en CGT i standard utförande är precis som det ska se ut big_smile

Tycker inte det är samma sak att sänka en bil som att sätta på så mkt plast så man knappt ser va det är för nått..nej

Sen tycker håller ja inte med om USA..på ett S2000 forum som e amerikanskt är alla näst intill org förutom väghållning och hjulen.

sen Lambo dörrar som foolk slänger på fattar ja inte ens varför d kallas lambo dörrar.....lambo dörrar går 90 grader rätt upp, dessa "lambo" dörrar går ju snett uppåt utåt ser inte ut som lambo dörrar för mig .
Senast redigerat av BEATNIK (29 augusti 2007)

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

53 Inlägg
29 augusti 2007
Men är det inte upp till var o en vad man gör med sin bil, skulle ju bli jäkligt tråkigt annars.

Kan ekänna att jag set bilar som ser ut som f,,n  som är stylade  men det är ju inge jag blir arg över  o vill få bort dom för det..

Förstår inte riktigt grejen med tråden.

Är det avundsjuka elle blir ni arga   förklara

---PB-Performance--- Sponsorer 2011 Däckcity-Bestparts.se-streetperformance.se-Dekaltrim.nu-www.camflow.se-www.twsdack.se-www.spacer.se-www.aigloowdesign.com-

Avstängd
658 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
SupraXtreme skrev:
Men är det inte upp till var o en vad man gör med sin bil, skulle ju bli jäkligt tråkigt annars.

Kan ekänna att jag set bilar som ser ut som f,,n  som är stylade  men det är ju inge jag blir arg över  o vill få bort dom för det..

Förstår inte riktigt grejen med tråden.

Är det avundsjuka elle blir ni arga   förklara

Många med mig tycker det är fult, många med mig är verkligne inte avundsjuka då hade vi gjort samma sak, grejen är att diskutera sin åsikt om bilar...för vi är väl på ett bilforum ?!? Lr hmmroll

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Avstängd
658 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
http://i61.photobucket.com/albums/h44/papamangas/vc-1.jpg
stylad på 2 min

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

220 Inlägg
29 augusti 2007
Jag personligen skulle inte vilja ha en bil som ser ut som Fast & Furious bilarna och sen acca som en Trabant.. roll
Skulle förmodligen trampa gaspedalen genom golvet och slå sönder instrumentbrädan i ren frustration! mad
Hellre då en underdog som tex en gammal rostig SAAB -99:a med vässad 900 turbo motor, för att skoja med de förstnämnda! hehe big_smile

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

4 571 Inlägg
29 augusti 2007
Tycker det är förbannat tråkigt att läsa om alla med "riktig smak" som ni gärna vill se er själva som. Bara för det är plåt behöver det inte vara snyggt, jag ser mer på formerna är materialet när jag synar en bil gör inte alla det?

Det är löjligt att stereotypa alla som har satt på ett kjolpaket eller en vinge på det viset ni gör. 

Själv skulle jag aldrig kunna åka runt i en bil som ser exakt likadan ut som alla andras.
Hur kul är det att ha en bil som ser exakt likadan ut som när den lämnade fabriken?

Nu sak jag dra en liknelse det är inget illa menat, men seriöst varför piercar man sig och och tatuerar sig?
Jo för att sticka ut från mängden, samma sak gäller även bilar, heminredning, klädsel osv osv.

Till trådskaparen: Du är medveten att din bil består till ganska stor del "plast" med, förstår inte skillnaden med ett bodykit från fabriken och ett som gjorts i efterhand?
Båda kan faktiskt se bra ut, förstår inte detta riktigt men du kanske kan förklara...

Toker
491 Inlägg
29 augusti 2007
Styla = göra om...
Så när dom byter till annat kjolpaket så gör man om = stylar..

Själv gillar jag mer eget bygge som t.ex SupraXtreme där det är custom bygge, cleant och snyggt.

Men visst en Grym bil från fabrik som t.ex Honda NSX är ju tokdumt (idiotiskt) att styla, om man vill visa upp den bilen, dom är ju grymma orginal.

Men sen när folk vill vara extrema som Mr. Fun och sticka ut på utställningar kan jag förstå grejen med det. Och lite roligt är det att titta på, dom är ju underhållande och det är väl det som menas med show/utställning, nog för jag aldrig skulle vilja ha en sådan bil..

Sen finns det ju människor som tror att man kan impa på andra med en stor vinge och neon under bilen på en gammal rishög, det är fan absurt!
Men visst, gillar människan det själv så får han/hon ha det, inget jag går och säger till den att "du är ju helt slut  huvudet som har sådant där på bilen..."

Klart sånt här ska diskuteras, bara bra när folk säger sin mening..
Diskussioner är enbart nyttigt när dom används på rätt sätt.
Så länge det inte blir påhopp på andra människor för det dom tycker så är det bara bra detta !
Senast redigerat av Supratok (29 augusti 2007)

Toker Jr 081102

Avstängd
658 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Izual skrev:
Tycker det är förbannat tråkigt att läsa om alla med "riktig smak" som ni gärna vill se er själva som. Bara för det är plåt behöver det inte vara snyggt, jag ser mer på formerna är materialet när jag synar en bil gör inte alla det?

Det är löjligt att stereotypa alla som har satt på ett kjolpaket eller en vinge på det viset ni gör. 

Själv skulle jag aldrig kunna åka runt i en bil som ser exakt likadan ut som alla andras.
Hur kul är det att ha en bil som ser exakt likadan ut som när den lämnade fabriken?

Nu sak jag dra en liknelse det är inget illa menat, men seriöst varför piercar man sig och och tatuerar sig?
Jo för att sticka ut från mängden, samma sak gäller även bilar, heminredning, klädsel osv osv.

Till trådskaparen: Du är medveten att din bil består till ganska stor del "plast" med, förstår inte skillnaden med ett bodykit från fabriken och ett som gjorts i efterhand?
Båda kan faktiskt se bra ut, förstår inte detta riktigt men du kanske kan förklara...

Spelar inte någon roll om det är plast lr plåt så länge det är grejor som inte passar bilens linjer ochär på tok förstort så är det fel..sen att man säger plast är en annan femma för de flesta består av plast med dålig passform!!

Och nej att göra tattoos gör man inte för att stick ur mängden utan för man gillar konst bla, det ämnet kan du inte jämnföra med att "styla" en  bil så man knappt ser att det är en bil längre....

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Avstängd
658 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Izual skrev:

Ofta så de som göra från tex honda till honda har perfekt passform och ser inte groteskt ut.

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

1 072 Inlägg
29 augusti 2007
BEATNIK skrev:
sik skrev:
Kan det ha med att trådskaparen har tummen mitt i näven så han kastar ut sin illska ? tongue

Till ämnet. Har aldrig sett en helt orginal bil som är snygg. Impreza är nära men ändå inte i mitt tycke. Ferrari & div status bilar går göra snyggare och mer unik än va dom redan är.
Som s2000, den hade blivit snyggare med plåtkabbe i mitt tycke.. men men.. alla har ju olika smak!

Tummen mitt i näven ?!? Du jag har byggt mer än va du nånsin kommer bygga, både Chopper hojar och bilar, så jag har nog mer kunskap än många kan jag lova.

angående Plåtcabbe, Hardtopp antar jag att du menar, det funderar jag på.

Jahopp. Troligtvis är du rätt kille för att kunna avgöra den saken. lol

28 Inlägg
30 augusti 2007
HaHa wings by boeing det var skit kul wink Vissa öser ju på vingar på sina bilar så man tror de skall ut och flyga. Så den va klockren.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
30 augusti 2007
sik skrev:

Förstår du väl. Han är ju originalare och ser ner på andra. Dom kan mycket.   Det är åtminstone uppfattningen jag får, att ni ser ner på oss för att vi vill vara annorlunda, rätta mig ifall jag har fel.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Avstängd
658 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
Mäki skrev:
sik skrev:

Förstår du väl. Han är ju originalare och ser ner på andra. Dom kan mycket.   Det är åtminstone uppfattningen jag får, att ni ser ner på oss för att vi vill vara annorlunda, rätta mig ifall jag har fel.

Jaså är det så det visste jag inte att jag/vi orginalare ser ner på andra.

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

60 Inlägg
30 augusti 2007
sänkning + fälgar gör en bil till en diamant, vill man har mer skaffar man det men för mej stannar det där smile

V40 1.6 -00

Sök