Jahopp var i väg en sväng till Håårds Bildemontering i Linköping idag. Vet sedan tidigare att en Evo som rullat i trakterna plötsligt kört av vägen och därför hamnat på skroten.
Väl där fick jag prata med någon schysst snubbe som visade mig bilen som förövrigt varit en av de snyggaste Evo 3:orna jag sett..
Fastnade direkt för baklyktorna som jag bokade upp för köp. Dessa kommer sedan att lackas svarta och användas efter reg. besiktningen. Mina originallyktor kommer jag att använda vid framtida besiktningar.
Kikade lite innutibilen men hittade inget som jag var i behov av där. Gick vidare till motorrummet, trälade lite innan vi fick upp huven dock (Ganska ihoptryckt

) Väl under huven hittade jag några schyssta blå vakuumslangar liksom diverse silikonslangar som jag bokade upp för köp, dessutom ett schysst fjäderbensstag som kommer göra sig bra under huven i min bil

Kanske även blir att plocka tändkablarna, dock inget jag beslutat mig för ännu..
Plockade även bort några av de så kallade SARD Shek-Fensen som satt på bilen, alltså hajfenor. Har lite bilder på dem. De behövde nämligen tvättas av efter att bilen hamnade på taket
SARD Hajfenor
De behövde ett bad för att bli av med en del lera. Badet bestod av varmt vatten och Yes diskmedel 
Rengjorda och fina, eller hur? 
Dock lite klister och dubbelhäftande tape under varje fena. Fick bli att ta fram ett rakblad och en kniv, samt att använda arbetarklass fingrarna för att gnugga bort resterna!
Blev ju bra det här. Lite T-röd på det så blir de som nya! 
Ska väl tillägga att jag varit i kontakt med killen som ägde bilen tidigare och han klarade sig undan med lite nacksmärtor som tur var. Skönt att konsekvenserna inte blev värre för honom!
Men men! Ha de!