Byta tändstift

opelfan
1 september 2007 · 20 Inlägg

Köpte dyra tändstift till min opel astra -97 (328:-) sad men när jag skulle byta dom så visade det sej att dom sitter ca 1 dm ner i motorn och min vanliga tändstiftsnyckel var ett par mm för tjock så jag kunde inte få ner den i hålen. Har aldrig sett en sådan placering förut, någon som vet var man kan få tag i en nyckel som passar? Känns korkat att behöva fråga om en sån här sak:D

Nizze_
1 september 2007 · 56 Inlägg

Du kan ju slipaner den du har så den inte är så tjock ..

Zoom Zoom
ProfiileN
1 september 2007 · 297 Inlägg

skaffa en annan stift nyckel eller spärrskaft  wink

Lexus IS200 "Rocket Bunny" (1999)
Android
1 september 2007 · 892 Inlägg

Känner igen detta problemet. Bilar från tyskland (Open, Ford) tycker om att göra tändstiften oåtkomliga. wink

Men köp en hylsa med rätt passform och stick ner, dra på en förlängning och koppla på hylsnyckeln. Alltid framgång. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Blida
1 september 2007 · 654 Inlägg

Finns speciela hylsor och stift nycklar för T-stift som sitter monterade på detta viset.

opelfan
1 september 2007 · 20 Inlägg

Jag provade med en hylsa och spärrskaft med förlängare, men det är hopplöst då hålen inte rymmer , det fattas ett par milimeter för att själva hylsan ska gå ner. Fattar inte varför det ska vara decimeter djupa hål för att nå tändstiften, skulle ett stift hamna på sidan så finns det heller ingen chans att få tag i det om man inte skaffar någon form av magnet för att lyfta upp det. Hade jag vetat att det skulle vara så komplicerat att byta tändstift så kanske man hade köpt en gammal hederlig volvo istället....suck....sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang