6140
Sök

Drivaxeln Lossnar!!

863 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
#1
Hej alla människor!

Jag har ett problem som gör mig galen! yikes

Min vänstra (den korta) drivaxel hoppar ut från växellådan lite som den vill sad

Har bytt hela huset där drivaxlarna sitter i lådan men de hjälpte inte ändå sad

Karossen är en vanlig 1.6GL och motorn är en GSI 16v (c20xe) med en F20 låda.
Fjäderbenen är också från GSI:n, de ända som inte är flyttat är krängningshämmare
och länkarmar men de ska inte skilja sig mellan modellerna.

Kan också tillägga att varken GSI:n eller 1.6:an har gjort såhär förr

Är less att bli bogserad dag ut och dag in!

Alla tips och ideer är bra!

Tack på förhand! smile

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

863 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
#2
Ingen som varit med om det tidigare? roll

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

Reparatör
306 Inlägg
6 september 2007
#3
Det är inte som så att bärarmssinfästningen är så rostskadad att bärarmen rör sig för mycket .
Är ganska vanligt om jag inte är helt ute och cyklar.


863 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
#4
Fick ett tips om att de kunde vara bakre länkarmsinfästningen av en på opel sport club, ska kolla upp de i eftermiddag men rostskadad är den inte, eller va inte de för ungefär 2 måndader sen i alla fall. Ska krypa under å titta efter.

Tack för bra tips smile

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

782 Inlägg
8 september 2007
#5
vet några polare som hade samma problem med en kadett gt och dom fick höra att det var ett ganska vanligt problem förut när det kördes rally med dom där bilarna, tyvärr kommer jag inte riktigt ihåg vad problemet va men har för mej att det hade något med att motorn inte riktigt satt fast och att fjädringen åkte ut el in för långt. tror någon gammal rallyförare har ett bättre svar.



Sök