6197
Sök

med lite våld...kan det funka ?? ;) karva i fälgen?

guffe_L
6 september 2007
Trådstartare
tjena allihoppa...

är på g att skaffa hem ett sett med 18 tums fälgar till min amazon...

problemet är att färlgarna tidigare har suttet på en cheva transport med ett bultmönster av
5x115..
själv på amazonen är bultmönstret 5/114,3 ...asso har någon försökt sig på något

linande...det kommer juv skilja en 1,4 mm på varge bult..tänkte då..går det inte att borra

sog lite i kanten eller typ...på något sätt bara karva sig lite in i mettallen...det är en

uppsättning 18 tums lättmettalfälgar med bultkopa i mitten så det gör inget om det ser lite

taskigt ur runt bultfästerna... men vad tror ni? 

hare..tjoo
/GuRaN

ps: fastsätts med hjul muttrar
Senast redigerat av guffe_L (6 september 2007)

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
6 september 2007
Känns som att hjulbultar/muttrar med flytande kona är en bättre idé wink

guffe_L
6 september 2007
Trådstartare
insane_1 skrev:
Känns som att hjulbultar/muttrar med flytande kona är en bättre idé wink

oki...får man känna sig lite oproffessionell och fråga vad flytande kona innebär? smile

658 Inlägg
6 september 2007
Flytande bult är när konan sitter löst på bulten och kan snurra. Det insane_1 syftar på heter egentligen asymetrisk kona, vilket innebär att konan kan flytta sig lite på bulten. Används för att ändra bultmönstret några millimeter.
Tycker du ska köpa sådana istället för att karva i fälgen. Ett dyrare alternativ är att lämna de till en firma som borrar om fälgen så du får helt rätt bultmönster.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

guffe_L
6 september 2007
Trådstartare
JoQe skrev:
Flytande bult är när konan sitter löst på bulten och kan snurra. Det insane_1 syftar på heter egentligen asymetrisk kona, vilket innebär att konan kan flytta sig lite på bulten. Används för att ändra bultmönstret några millimeter.
Tycker du ska köpa sådana istället för att karva i fälgen. Ett dyrare alternativ är att lämna de till en firma som borrar om fälgen så du får helt rätt bultmönster.

okej..men altså är denna kona någonting som sätts innanför fälgen asso mellan bultfästningen och fälgen?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
6 september 2007
Nej, istället för konan som är på muttern (för den ser ju inte ut som en vanlig mutter) så sitter en kona som kan rör sig lite...

guffe_L
6 september 2007
Trådstartare
jahaja..å fasen...jahaja...men den gör alltså så att jag kan få på fälgarna på bultmönstret...menar asso fälgmönstret är juv fortfarande detsamma och bultarna likaså...så...byta muttrarna kan vell inte ge skillnadstorlekssätt
...som 740 däcken som jag försökte p den för ett tag sedan och det ville sig inte just för att det fasta bultmönstret är för stort...på detta är det iof för litet men endå samma problem..har någon någon bild på dessa konmuttrar så kan man orjentera sig lite efter det så slipper jag irritera er med min (förhoppningsvis tillfälligt konstiga hjärnkapacitet..smile
Senast redigerat av guffe_L (6 september 2007)

12 086 Inlägg
7 september 2007
guffe_L skrev:
tjena allihoppa...

problemet är att färlgarna tidigare har suttet på en cheva transport med ett bultmönster av
5x115..
själv på amazonen är bultmönstret 5/114,3 ...asso har någon försökt sig på något

linande...det kommer juv skilja en 1,4 mm på varge bult..tänkte då..går det inte att borra

sog lite i kanten eller typ...på något sätt bara karva sig lite in i mettallen...det är en

uppsättning 18 tums lättmettalfälgar med bultkopa i mitten så det gör inget om det ser lite

hare..tjoo
/GuRaN

Är de inte 114.3x5 på en Transport? Trodde jag..

guffe_L
7 september 2007
Trådstartare
JapMax skrev:
guffe_L skrev:
tjena allihoppa...

5x115..

hare..tjoo
/GuRaN

Är de inte 114.3x5 på en Transport? Trodde jag..

¨
Det skulle inte vara helt fel om det vart det...kollade iof bara upp det på 1 hemsida som sålde fälgar till transport...det fanns information av en 97 års modell...med bultmönster på 115x5 men i många fall brukar juv alla chevafälgar passa de äldre volvo bilarna så det är någonting som är knas... vad jag hittat så är det överväldigande med cheva transport från 97...killen i annonsen skriver att han haft det på en cheva transport....vet inte hur många modeller till det finns men att bultmönstret skulle ändrat sig från alla de fälgar som är på 114,3 skulle vara lite mystiskt..hmm

Sök