gregolt skrev:
Precis, har ju långspak i min bil. Locket passar även på nyare modeller av m40, så man kan plocka en låda från 73/74 eller 240 och skifta lockena. Men shanghaia inte min projekttråd nu va
Volvo1968 antingen det eller så högglanspolerar du allt

eller så skickar du det på kromning!
Har varit och fyndat lite på skroten; köpte en trasig blinkerspak som jag måste löda, lite lampor till instrumenteringen och en fräsig växelspaksknopp. Måste göra lite modifikations bara, sen kommer bilder.
Förövrigt har hjärnan gått på högvarv med balkberäkning och motorfundering.
Behöver minst en I100-profil, men löpkatten jag har köpt kan vara lite för bred så jag får kanske gå på en HEA100-profil istället

Har kommit på att jag måste göra en specialare också men..
http://www1.garaget.org/gallery/archive … j1mihl.jpg..om nån vet vad jag pysslar med så kanske ni kan höra av er?

Behöver ha tag i ett
insug till s
tående weber dcd/dgav. Vill inte söndra det jag har till min.
Hör av er om ni har nå som ligger och skräpar.
http://www1.garaget.org/gallery/archive … n308e0.jpgHittade förresten nyss en schwinig pryl nere i förrådet som jag glömt att hade
http://www1.garaget.org/gallery/archive … bapr45.jpg[/url]
Tryckplatta från Borg&Beck, med andra ord Laplander (Volvo Valp)-koppling, en klassisk uppgraderingspryl till B20. Ska även ha ett urtrampningslager till denna som är lite längre än det vanliga.
Ska ragga upp en fin lamell till den på polarens begäran, tror han är less på att putta bilen sen förra gången då jag utplånade kopplingen. Har en känsla av att växellådan kommer ge upp när man väl fått ordning på kopplingen ;/
Ska även sätta en annan polare på att köpa en oljekylare från 740 turbo åt mig
