7441
Sök

kluckande ljud när kopplingen är nedtryckt?

820 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Märkte det när jag åkte från örebro idag att min bil låter "kluck kluck kluck" typ, ungefär som en långsam båt, någonstans under bilen när jag antingen bara rullar eller när jag trycker ner kopplingen. När jag bromsar eller Gasar finns ljudet inte alls.
Det känns som om det slår till lite i golvet på bilen när det kluckar...
Visserligen är mina däck rätt ordentligt felbalanserade tror jag, men så jäkla brutalt fel kan dom väl inte vara så det låter så?
någon som haft något liknande fel? neutral

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
9 september 2007
Om det är koppling så är det nog lammelerna som kluckar.

C H E V R O L E T <3

414 Inlägg
10 september 2007
Tryckplattan kanske? Eller så är jag ute o yrar maybe, borde väl vara lamellerna? smile

hej

Smålänning
7 887 Inlägg
10 september 2007
Nån drivknut. Antagligen en inre drivknut om det inte kluckar mer när du svänger kraftigt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

820 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Nej det kluckar inte mera om jag svänger kraftigt.
däremot kluckar det snabbare ju fortare jag kör så det där med drivknut låter inte helt galet smile
Lameller vet jag inte ens vad det är :$ Tur den ändå ska in på verkstan snart.

Om det nu är Lamellerna eller Någon drivknut.
Är det då väldigt skadligt att köra med den när det kluckar så jag borde ha den stillastående tills den ska på verkstan. för det är liksom 17 dagar tills den ska dit... hmm
Senast redigerat av wh0re (10 september 2007)

Sök