Ford mondeo -93, Förslag på projekt????

Fredrik_ax
25 september 2007 · 161 Inlägg

Jag har it riktigt bestämt det än, men det blir nog lim eller båda:p...nya fälgar kommer, till sommaren...för snart kommer ju vinterdäcken påtongue

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
liquisole
29 september 2007 · 1 237 Inlägg

uppdatera gärna ofta ang. vingen , kul att se när vi har samma bil samt liknande projekt smile , hade själv tänkt skruva fast vingen först men eftersom det är stor risk att bakluckan rostar sönder om man gör det dåligt så limmar jag istället och ser hur det blir!

btw din ena sidoblink har visst fått lite blå färg på sig sad

Senast redigerat av liquisole (29 september 2007)

Fredrik_ax
30 september 2007 · 161 Inlägg

JAg uppdaterar så fort jag gör nå med bilen, har inte blivit så mkt på sistone, har it tagit mig stan för att köpa färg till vingen äntongue men jag ska fortsätta med den idag:) jo jag har hört att det kan bli lite rost om det it görs ordengtligt, så det blir nog bara lim, den går ju it allt för fort bilen:p

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
Fredrik_ax
1 oktober 2007 · 161 Inlägg

Då bär det snart av, in till stan och handla lite tbh till bilen. DEt som är planerat, ett luftfilter, luftintag, toning, grillnät, pedaler, vxlspaksknopp...ni får se sen:P

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
liquisole
1 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

shothandlarN big_smile , själv har jag nu lackat vingen ^^ ska bara klarlackas ännu.. lägger säkert in bild imorgon

Akka
1 oktober 2007 · 1 174 Inlägg

lite roligt med sånna hära budget stylingar! liksom alla har ju inte råd! wink

Fredrik_ax
1 oktober 2007 · 161 Inlägg

precis, men kul är det...som fan:P dock kommer det att komma fälgar och sänkning på den, men inte förrän barmarksäsongen är här...aka våren:Dtongue fram till dess så kommer det lite småtjafs...som det jag hämtade idag, ändrör, vxlspaksknopp, grillnät, pedaler, luftfilter, luftintag:

http://img208.imageshack.us/img208/3738/nytttillbilen006dg0.jpg

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
liquisole
1 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

Fredrik_ax skrev:
precis, men kul är det...som fan:P dock kommer det att komma fälgar och sänkning på den, men inte förrän barmarksäsongen är här...aka våren:Dtongue fram till dess så kommer det lite småtjafs...som det jag hämtade idag, ändrör, vxlspaksknopp, grillnät, pedaler, luftfilter, luftintag:

http://img208.imageshack.us/img208/3738 … 006dg0.jpg

vet inte om du tänkt på det, hoppas du har.. menar att passar växelspaksknoppen? det är ju backlås som standard på så

Senast redigerat av liquisole (1 oktober 2007)

JonasPLind
1 oktober 2007 · 820 Inlägg

Säg till hur luftfiltret funkar. jag funderar på det.

Fredrik_ax
1 oktober 2007 · 161 Inlägg

vet inte om du tänkt på det, hoppas du har.. menar att passar växelspaksknoppen? det är ju backlås som standard på så

Jag köpte en billig knopp, jag måste ha grejorna för att lösa problemen:D det ska gå!!tongue

Jag lovar att säga till...monterar det imorrn:P

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
liquisole
2 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

haha skickligt, blev de någo bättre med det nya luftfiltret?

AdamOpel DraMinBil.nu
2 oktober 2007 · 1 016 Inlägg

kul att du fått upp intresse för sånt här. mondeo är en trevlig bil o pyssla med faktiskt! smile

Kommer själv ihåg när man hade en exakt likadan, oftast såg uppfarten ut såhär då:
Verktygslåda, färger och diverse tongue
http://www.garaget.org/gallery/archive/4142/204/4142-22382.jpg

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Fredrik_ax
3 oktober 2007 · 161 Inlägg

HEHE...japp...mamma och pappa tkr väl det är lite för mycket "skrot" ivägen..haha...luftfiltret funkar bra...ger nog ing mer hästar men det ger ett lite annorlunda ljud iaf...bilder kommer ikväll tsm med vinge och luftintag...håll till godo gott folk!!!big_smile

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
nixon89 klabbarpan
3 oktober 2007 · 3 041 Inlägg

liquisole skrev:

Fredrik_ax skrev:
precis, men kul är det...som fan:P dock kommer det att komma fälgar och sänkning på den, men inte förrän barmarksäsongen är här...aka våren:Dtongue fram till dess så kommer det lite småtjafs...som det jag hämtade idag, ändrör, vxlspaksknopp, grillnät, pedaler, luftfilter, luftintag:

http://img208.imageshack.us/img208/3738 … 006dg0.jpg

vet inte om du tänkt på det, hoppas du har.. menar att passar växelspaksknoppen? det är ju backlås som standard på så

Jag har en viss erfarenhet av backlåsen och kan säga så här, om jag inte minns fel, så när du bänder av den gammla knoppen sitter det hen plast hylsa undertill som låser fast en fjäder som fungerar som en retur för själva spärren, denna kan man enkelt skrota med en kniv, men pass på fjädern har en tendens till att flyga sin kos. När du sedan passar in den nya knoppen så börr man använda någon av de medföljande plasthylsorna, dels för att få bra passform, sammt att få den förbannade fjädern att vara kvar, sen är det klart lite pill att få rätt spel och så men det löser du säkert. Har gjort lika dant på min opel och kan gärna lägga upp blder hur jag gick till väga om detta skulle intressera dig!

Lycka till med bygget!

Senast redigerat av nixon89 (3 oktober 2007)

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Fredrik_ax
3 oktober 2007 · 161 Inlägg

Lägg du upp bilder så jag får ett hum hur jag ska göra...just nu tänker jag iaf...men som sagts tidigare, allt går att lösa, sättenatt lösa sakerna på skiljer sig dock...oftast ganska mkt:P..haha

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
JonasPLind
3 oktober 2007 · 820 Inlägg

Så enkelt att inaktivera backlåset? soft.

liquisole
3 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

hmm nu blev jag sugen på ny växelspaksknopp big_smile

Fredrik_ax
3 oktober 2007 · 161 Inlägg

hehe...enkelt...blir att prova...

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
bokia
3 oktober 2007 · 172 Inlägg

fälgar är a å o i byggbranchen:D

Fredrik_ax
3 oktober 2007 · 161 Inlägg

som sagt det kommer till våren när det passar här uppe...

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang