Någon mer som sökt till polishögskolan?

Braather (none)
14 september 2007 · 1 725 Inlägg

Då sa man vara klar med det mesta i dag då smile Jag fick tillslut ihop mitt personliga brev..Blev riktigt nöjd faktiskt smile
Så ycka till alla nu som söker!!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
blacken
14 september 2007 ·

Vem f""n vill bli snut, som det är idag?. Man får sina händer bundna av korkade lagar, man blir tvungen att försvara ett lag och rättsystem som suger fett. Och som grädde på moset så blir man bespottad av allmänheten.

Phaetoon
14 september 2007 · 8 156 Inlägg

Jag är faktiskt lite avundsjuk på er.
Jag får inte söka in eftersom jag har diabetes. Man kanske kan få dispens?
Jag skulle nog klara testerna ganska så bra, speciellt de fysiska.
Som längst har jag simmat 5 km i sträck. (först 1km klädsim, sen 1km ryggsim och sist 3km bröst.
Plus att jag tog 12min vattentramp och 12min flytning på det.
För att ytterligare skryta lite så var det i sjövatten.
Att dyka är heller inget problem.

Polluxe, har dom sänkt kravet på löpning till 2km på 9m 30s?
Innan var det 3km på 14 min har jag för mig.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
vitafaran
14 september 2007 · 142 Inlägg

blacken skrev:
Vem f""n vill bli snut, som det är idag?. Man får sina händer bundna av korkade lagar, man blir tvungen att försvara ett lag och rättsystem som suger fett. Och som grädde på moset så blir man bespottad av allmänheten.

Det är nog inte alla som har samma åsikter om polisen som du har tongue Jag tror nog att dom flesta invånarna i vårat land tycker att det är bra att polisen finns.

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.
bosing
14 september 2007 · 106 Inlägg

Synd att du tycker så! Men nu e de så att i Sverige har vi demokrati, grundlagarna ger varje människa rätt till mycket, tex yttrandefriheten.
Men det verkar som om du hellre bor i en polisstat med allt vad det innebär, kan lova att det inte skulle vara så kul, det finns och har funnits många exempel i världen på polisstater!
Sen kan jag berätta för dig att de personer som spottar på poliser är så få procent av Sveriges befolkning att de inte ens e värt att räkna, och de som spottar på polisen är inte vanliga "Svensson" utan det är personer som har något otalt med polisen, vilka kan det vara????wink

blacken skrev:
Vem f""n vill bli snut, som det är idag?. Man får sina händer bundna av korkade lagar, man blir tvungen att försvara ett lag och rättsystem som suger fett. Och som grädde på moset så blir man bespottad av allmänheten.

Polluxe
14 september 2007 · 303 Inlägg

Phaetoon skrev:
Jag är faktiskt lite avundsjuk på er.
Jag får inte söka in eftersom jag har diabetes. Man kanske kan få dispens?
Jag skulle nog klara testerna ganska så bra, speciellt de fysiska.
Som längst har jag simmat 5 km i sträck. (först 1km klädsim, sen 1km ryggsim och sist 3km bröst.
Plus att jag tog 12min vattentramp och 12min flytning på det.
För att ytterligare skryta lite så var det i sjövatten.
Att dyka är heller inget problem.

Polluxe, har dom sänkt kravet på löpning till 2km på 9m 30s?
Innan var det 3km på 14 min har jag för mig.

Vet ej hur det var tidigare men nu är det 2km på 9.30 för killar. Tjejerna flr en minut extra..  BahummbuggmummelJÄRNET

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
blacken
14 september 2007 ·

bosing skrev:
Synd att du tycker så! Men nu e de så att i Sverige har vi demokrati, grundlagarna ger varje människa rätt till mycket, tex yttrandefriheten.
Men det verkar som om du hellre bor i en polisstat med allt vad det innebär, kan lova att det inte skulle vara så kul, det finns och har funnits många exempel i världen på polisstater!
Sen kan jag berätta för dig att de personer som spottar på poliser är så få procent av Sveriges befolkning att de inte ens e värt att räkna, och de som spottar på polisen är inte vanliga "Svensson" utan det är personer som har något otalt med polisen, vilka kan det vara????wink

blacken skrev:
Vem f""n vill bli snut, som det är idag?. Man får sina händer bundna av korkade lagar, man blir tvungen att försvara ett lag och rättsystem som suger fett. Och som grädde på moset så blir man bespottad av allmänheten.

Jag märker att det är lite si och så med läs och förstå kunskaper för en del. Men det förändrar inte dom faktum att polisens händer är bakbundna av korkade lagar för att dom ska kunna utföra sitt jobb på ett tillfredställande sätt. Att vi har ett har ett rätts och lagsystem som suger FETT. Och allmänhetens förtroende för polisens förmåga att klara upp brott är lägre än Glocalnet. Ovanstående tre faktum behöver "per default" inte vara min egen åsikt i det hela, eller hur?

Polluxe
14 september 2007 · 303 Inlägg

blacken skrev:
Vem f""n vill bli snut, som det är idag?. Man får sina händer bundna av korkade lagar, man blir tvungen att försvara ett lag och rättsystem som suger fett. Och som grädde på moset så blir man bespottad av allmänheten.

Upplever du inte händerna bundna idag då som "Icke polis" ?  Vart är din känsla för dina medmänniskor? Skulle inte Du vilja hjälpa andra och lösa vardagliga problem? Långt ifrån alla som spottar. Så lite att man kan inte säga att hela allmänheten är den som spottar.

Om vi inte försvarar de "fetsugna" lagarna och rättsystem vi har.. How the HELL! skulle det se ut??

"Jå nä men Agda, 80år..  Dig ska jag dräpa!"

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
bosing
15 september 2007 · 106 Inlägg

blacken skrev:

bosing skrev:
Synd att du tycker så! Men nu e de så att i Sverige har vi demokrati, grundlagarna ger varje människa rätt till mycket, tex yttrandefriheten.
Men det verkar som om du hellre bor i en polisstat med allt vad det innebär, kan lova att det inte skulle vara så kul, det finns och har funnits många exempel i världen på polisstater!
Sen kan jag berätta för dig att de personer som spottar på poliser är så få procent av Sveriges befolkning att de inte ens e värt att räkna, och de som spottar på polisen är inte vanliga "Svensson" utan det är personer som har något otalt med polisen, vilka kan det vara????wink

blacken skrev:
Vem f""n vill bli snut, som det är idag?. Man får sina händer bundna av korkade lagar, man blir tvungen att försvara ett lag och rättsystem som suger fett. Och som grädde på moset så blir man bespottad av allmänheten.

Jag märker att det är lite si och så med läs och förstå kunskaper för en del. Men det förändrar inte dom faktum att polisens händer är bakbundna av korkade lagar för att dom ska kunna utföra sitt jobb på ett tillfredställande sätt. Att vi har ett har ett rätts och lagsystem som suger FETT. Och allmänhetens förtroende för polisens förmåga att klara upp brott är lägre än Glocalnet. Ovanstående tre faktum behöver "per default" inte vara min egen åsikt i det hela, eller hur?

Jag tycker det låter som om du är en rättshaverist av någon form, som försöker att skylla dina egna misslyckanden eller livsituation på samhället, ska hela samhället ändra sig så det passar dig?

Vad jag vet så är allmänhetens förtroende för polisen högt men om du umgås i kretsar som har lågt förtroende för polisen så låt det vara så, man väljer vänner själv och bra vänner ska man vara rädd om, de växer inte på träd.wink

De lagar vi har kan verka ganska lama ibland, men används de rätt så är de väldigt effektiva, men det är något som kallas rättssäkerhet, ingen oskyldig ska kunna bli dömd, domstolarna jobbar efter att "hellre fria än fälla", rättsäkerhet innebär mycket mer än detta.
Skulle polisen eller personer ta lagen i egna händer så skulle det spåra ur, vi skulle hamna på 1300-talet igen.
Undrar var du hittade att allmänhetens förtroende för polisen förmåga att klara upp brott är lågt, vilken undersökning hänvisar du till då?
Hittade dessa artiklar om förtroendet för polisen:

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15150942.asp
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? … p;a=631238

Jag tror på det svenska rättssystemet som det är nu, men allt går att förbättra och lagar behöver ändras med jämna mellanrum för att kunna stå emot nya former av brottslighet och samhällsstrukturer.
Sen skulle i alla fall jag bara skriva inlägg som jag själv står för, inte andras värderingar och åsikter.

Burken Utanlem
15 september 2007 · 895 Inlägg

säg att du bor i ghettot och behärskar invandrarslang... behöver du hjälp så kan du gå in på: www.burken.biz ...

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
blacken
15 september 2007 ·

bosing skrev:

blacken skrev:

bosing skrev:
Synd att du tycker så! Men nu e de så att i Sverige har vi demokrati, grundlagarna ger varje människa rätt till mycket, tex yttrandefriheten.
Men det verkar som om du hellre bor i en polisstat med allt vad det innebär, kan lova att det inte skulle vara så kul, det finns och har funnits många exempel i världen på polisstater!
Sen kan jag berätta för dig att de personer som spottar på poliser är så få procent av Sveriges befolkning att de inte ens e värt att räkna, och de som spottar på polisen är inte vanliga "Svensson" utan det är personer som har något otalt med polisen, vilka kan det vara????wink

Jag märker att det är lite si och så med läs och förstå kunskaper för en del. Men det förändrar inte dom faktum att polisens händer är bakbundna av korkade lagar för att dom ska kunna utföra sitt jobb på ett tillfredställande sätt. Att vi har ett har ett rätts och lagsystem som suger FETT. Och allmänhetens förtroende för polisens förmåga att klara upp brott är lägre än Glocalnet. Ovanstående tre faktum behöver "per default" inte vara min egen åsikt i det hela, eller hur?

Jag tycker det låter som om du är en rättshaverist av någon form, som försöker att skylla dina egna misslyckanden eller livsituation på samhället, ska hela samhället ändra sig så det passar dig?

Vad jag vet så är allmänhetens förtroende för polisen högt men om du umgås i kretsar som har lågt förtroende för polisen så låt det vara så, man väljer vänner själv och bra vänner ska man vara rädd om, de växer inte på träd.wink

De lagar vi har kan verka ganska lama ibland, men används de rätt så är de väldigt effektiva, men det är något som kallas rättssäkerhet, ingen oskyldig ska kunna bli dömd, domstolarna jobbar efter att "hellre fria än fälla", rättsäkerhet innebär mycket mer än detta.
Skulle polisen eller personer ta lagen i egna händer så skulle det spåra ur, vi skulle hamna på 1300-talet igen.
Undrar var du hittade att allmänhetens förtroende för polisen förmåga att klara upp brott är lågt, vilken undersökning hänvisar du till då?
Hittade dessa artiklar om förtroendet för polisen:

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15150942.asp
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? … p;a=631238

Jag tror på det svenska rättssystemet som det är nu, men allt går att förbättra och lagar behöver ändras med jämna mellanrum för att kunna stå emot nya former av brottslighet och samhällsstrukturer.
Sen skulle i alla fall jag bara skriva inlägg som jag själv står för, inte andras värderingar och åsikter.

Du läser in och tolkar vad du själv vill, inte vad jag skriver

"Jag tycker det låter som om du är en rättshaverist av någon form, som försöker att skylla dina egna misslyckanden eller livsituation på samhället, ska hela samhället ändra sig så det passar dig?". Det sägs att det krävs en, för att känna igen en:)

Senast redigerat av blacken (15 september 2007)

Woogensea Volvoturbo For Life
15 september 2007 · 366 Inlägg

Braather skrev:
Tja!

Hopp, då är det bara två dagar kvar tills ansökningen ska in ..

Som tur är så skickar man den via internet på en sekund... Men sitter fast vid det sista momentet: Att skriva om sig själv och VARFÖR man vill bli polis?? hmm

Det är ingen annan som har sökt som har några goa ideér vad man ska skriva om VARFÖR?
Fan, det är skit svårt ju... Man kan ju inte skriva det klassika liksom "Jag älskar att hjälpa människor och bla bla bla..!" big_smile

Visst ska man vara egen, men lite tips skadar inte smile

För det det personliga brevet som är det mest avgörande om man bli antagen eller ej..

Ideér?!

//Jonas

Tjena! funderar också på att söka in, inte nu men om nåt år eller så kanske... Undrar nu, var vill du helst in? Sthlm? Växsjö? Hur gammal är du? Har du jobbat med många olika saker innan? dom gillar väl folk som har lite "erfarenhet"?

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
fegge_89
15 september 2007 · 1 302 Inlägg

Varför bli polis för ?
Fins ju så betydligt mycket bättre arbeten.
Till exempel väktare.

Tega Yrkesförare
15 september 2007 · 1 073 Inlägg

fegge_89 skrev:
Varför bli polis för ?
Fins ju så betydligt mycket bättre arbeten.
Till exempel väktare.

Hoppas du var ironisk nu? hmm

Bostrom RS
15 september 2007 · 886 Inlägg

Braather skrev:
Tja!

Hopp, då är det bara två dagar kvar tills ansökningen ska in ..

Som tur är så skickar man den via internet på en sekund... Men sitter fast vid det sista momentet: Att skriva om sig själv och VARFÖR man vill bli polis?? hmm

Det är ingen annan som har sökt som har några goa ideér vad man ska skriva om VARFÖR?
Fan, det är skit svårt ju... Man kan ju inte skriva det klassika liksom "Jag älskar att hjälpa människor och bla bla bla..!" big_smile

Visst ska man vara egen, men lite tips skadar inte smile

För det det personliga brevet som är det mest avgörande om man bli antagen eller ej..

Ideér?!

//Jonas

Håller med dig. Skriv inte det klassiska som alla verkar köra på..det är så jävla genomskinligt. Fundera på varför du vill bli det istället? Nån anledning måste det ju finnas eftersom du ska skicka in en ansökan. Ska kanske söka nästa vår...får se smile

Focus RS
Braather (none)
11 oktober 2007 · 1 725 Inlägg

Tjo!

Lyfter tråden igen och frågar till dom som vet... För nu ska man ju göra svenska provet den 18:e okt och ett litet muntligt samtal efteråt.. Någon som vet hur provet är gjort, vad är för prov?
Och vad det är för samtal efteråt?

Tacksam för svar!

//Jonas

Senast redigerat av Braather (11 oktober 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--
fritzo
11 oktober 2007 · 123 Inlägg

Jag skulle tro att du får alla frågor här:
http://www.polisman.se

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också
chrno RE-雨宮
11 oktober 2007 · 481 Inlägg

Inte för att det rör ämnet.. men.. http://www.polisman.se/forum/album_thum … ?pic_id=54  HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

RE-Amemiya Kitted FD3S
wimhed
11 oktober 2007 · 510 Inlägg

Braather skrev:
Tjo!

Lyffter tråden igen och frågar till dom som vet... För nu ska man ju göra svenska provet den 18:e okt och ett litet muntligt samtal efteråt.. Någon som vet hur provet är gjort, vad är för prov?
Och vad det är för samtal efteråt?

Tacksam för svar!

//Jonas

tyvärr inte en aning .. Men angående varför du vill bli polis .. Kan du inte säga något om "alla ungdommar verkar hata polisen för att det enda man får höra är polisvåld hit o dit .. Jag tycker att polisens framsida måste förändras, och jag som person kommer göra allt för att detta ska ske" ? smile

Mvh Johan, en som också SKA bli polis en dag

Ford F100 (1953)
Opel Vivaro (2011)
kaptenpadda Spawn of Satan
11 oktober 2007 · 56 Inlägg

"Någon mer som sökt till polishögskolan?" skulle aldrig komma på tanken! tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang