5907
Sök

Luftburk på sugmotorer?

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Är det så att sugmotorer inte har ngn luftburk? kan en sugmotor ha ett öppet luftfilter eller är det bara till för turbo motorerna?

MVH En som inte kan smile

Rattryckarn

409 Inlägg
14 september 2007
ja en sugmotor kan ha öppet filter!

EDIT: på dina bilder är det boxen till vänster om motorn!
Senast redigerat av h0lle (14 september 2007)

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Tack för svar, jag hjade aningar om det, men eftersom att en förvirrad saab fantast sade att DET INTE gick så. Har du / ni några tips på vad man ska köpa för luftfilter? Inte för dyrt bara, är det några tillbehör jag behöver, isf vad? Hur går jag till väga? Är det bara att ta bort burken och koppla på filtret med klamslänga eller liknande? eller är jag vilse?

MVH

Rattryckarn

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
BilvårdsTekniker
281 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
svetsa och grejor, äh jag tar björntråd, de lär ju fungera?  smile smile smile smile haha

Rattryckarn

FreddeK
14 september 2007
bara slänga dit som du beskrev där. men se tillat det är tätt och köp ett hyffsat kvalitefilter som renar bra...blir nog et roligt ljud i sugisen=)

Smålänning
7 887 Inlägg
14 september 2007
Funkar skitbra! Har du Bosch LH2.4 Jetronic så passar ett konformat filter rätt på LMM tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
Tänte köpa Micros sportluftfilter. Är det för 299 värt eller blir det bara skit av det tro?

Om man tittar på min motor där så sitter det en adapter på "röret" men jag ska ta av allt efter det silvriga röret om jag fattat det rätt? smile

tacksam för hjälp
Senast redigerat av Audisport_ (15 september 2007)

Rattryckarn

Sök