Jag kom över en orginalgrill i helgen till ett väldigt bra pris och hade då planer för min gamla grill! Nu var dom likadana men den jag köpte var i betydligt bättre skick!
Har haft funderingar på att lacka ribborna i grillen svarta och sagt o gjort så började jag fixa med det. Ville vänta tills jag hade en orginalgrill ifall om att nått hade gått fel eller att det inte blev bra och så.
Började med att maskera och det var ett litet jobb med det, hehe. Tyvärr inga bilder på bara maskeringen.
Jag kom över en orginalgrill i helgen till ett väldigt bra pris och hade då planer för min gamla grill! Nu var dom likadana men den jag köpte var i betydligt bättre skick!
Har haft funderingar på att lacka ribborna i grillen svarta och sagt o gjort så började jag fixa med det. Ville vänta tills jag hade en orginalgrill ifall om att nått hade gått fel eller att det inte blev bra och så.
Började med att maskera och det var ett litet jobb med det, hehe. Tyvärr inga bilder på bara maskeringen.
Joo jag har funderingar på det. Vet du vad ett sådant kostar? Mvh/Fredrik
nej inte på rak arm tror ja kollat upp de kanske kring 5-600?
En polare köpte ett emblem av den nya modellen till sin 940, vet inte riktigt till vilken bilmodell han köpte med jag har för mig att det inte kostade mer än 212 kr
Okej, får kolla upp det mer noga. Sist jag var på Volvo oxh skulle kolla de så strejkade datorn för dom (va stängningsdags) så jag fick inte reda på det.
dj_aggwa skrev:
ReApEr__88 skrev:
isak90 skrev:
En polare köpte ett emblem av den nya modellen till sin 940, vet inte riktigt till vilken bilmodell han köpte med jag har för mig att det inte kostade mer än 212 kr
Mvh
Det lät ju väldigt billigt och bra! Jag får som sagt ta o kolla upp det mer. Kostar det inte mer än ett par hundralappar kan de ju vara värt det. Mvh/Fredrik
Högtalarlådorna blev ju väldigt snygga Ja tror nog svart passare bättre med resten av inredningen. Vinkeljärnen blir väl små, diskreta och svarta kan jag tänka mig?
Högtalarlådorna blev ju väldigt snygga Ja tror nog svart passare bättre med resten av inredningen. Vinkeljärnen blir väl små, diskreta och svarta kan jag tänka mig?
Tackar! Joo jag tror nog det eftersom inredningen e svart. Vinkeljärnen kommer att bli små, men jag tror inte att jag kommer att lacka dom. Ska ju ändå ha dom på insidan så dom kommer inte att synas;) Mvh/Fredrik
Blev bra detta Snyggt de kommer bli med trä inslaget och svarta plåten Bara att montera snart då mvh kimpa
Tackar! Hoppas på att det passar bra ihop med övriga inredningen. Joo, de e nog snart dax:) Ska som sagt lackas minst en gång till och sedan ska fästen tillverkas. Mvh/Fredrik
Hej, Lackade idag ytterligare ett lager och nu börjar det bli en fin hinna/yta på träet. Får se om jag lackar ännu ett lager imorrn, det beror på hur det ser ut när det har torkat.
Tyvärr så fick jag inte gjort några fästen idag men tror att jag ska våga mig på det imorgon. Lådan behöver vara någorlunda torr för att jag ska provmontera i bilen så jag vet hur stora dom behöver vara. Kommer ta lite aluminium-plåt och bocka dom lite lätt till 90 graders vinklar och sedan skruva i plåten och i trälådan.
Lackat en gång till, totalt 2 lager
Andra lådan. Där kan man se skillnaden på insidan och utsidan. Insidan är lackad en gång och utsidan två gånger.
Båda två lackade två gånger
Och sedan den senaste investeringen till bilen. Fick bli en ny Wunderbaum, New Car, vi får se vad/hur den luktar. Luktade ganska bra när jag provluktade iallafall.
Wunderbaum
Det var allt för mig idag.
Kan för övrigt säga att jag ska ha min första teorilektion till körkortet imorgon:D
Det blir riktigt najs med lådorna å allt. blev riktigt bra i färgen så de kommer passa bra in till övrig inredning Åhh "new car" en sån kommer införskaffas
Det blir riktigt najs med lådorna å allt. blev riktigt bra i färgen så de kommer passa bra in till övrig inredning Åhh "new car" en sån kommer införskaffas
Tack! hoppas på de iaf. Hehe, bara till o köpa;) Mvh/Fredrik