5859
Sök

svettsa en turbo?

1 813 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
jo vet inte om sprickan e genom gående på min turbo men såg att det var en spricka på ca 3-4 cm.. bilen går som den ska bara att när man trycker fullt så hostar bilen till lite då å då men det e bara på fullgas annars går bilen som den ska så jag vet inte om det har med sprickan att göra lr om det bara e typ skit på lmmen lr bara dåliga tändstift..  !! 

men någon som vet om det går å svettsa turbon?? bara fylla igen det!!

Åk före du så väntar jag på dig där..!

772 Inlägg
17 september 2007
om det inte är gjutgods så går det nog att svetsa igen.. smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 september 2007
är de verkligen din turbon som har spruckit ?har aldrig hört talas om avgashus som spruckit men grenrör har man hör endel och kört sönder själv också

Smålänning
7 887 Inlägg
17 september 2007
Jodå. Det går om du kan svetsa gjutjärnspinne i tunnt material...

Xuri: Faktiskt vanligare än man tror att turbons avgashus spricker.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

153 Inlägg
17 september 2007
japp, svetsa med gjutjärnspinne.... har du däremot brått ut på fredax raggen kan du svetsa med rostfri pinne, förvärm lite först bara... big_smile

It´s Better to burn out than fade away

1 813 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
okay=) då ska jag bara leta upp någon som har svetts till detta:P= )

One Man Clan
4 287 Inlägg
18 september 2007
twin_cam skrev:
Jodå. Det går om du kan svetsa gjutjärnspinne i tunnt material...

Xuri: Faktiskt vanligare än man tror att turbons avgashus spricker.

har då aldrig varken sett eller hört talas om att på en volvo ...(eller ja mitsu/KKK aggregat)

Dr. Turbo
459 Inlägg
18 september 2007
väldigt vanligt att avgashus spricker men därimot brukar det nästan aldrig vara igenomgående och då är det inget att bry sig om smile

1 813 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
detta är genom gående då man ser att det e vit runt om kring just hålet och grenröret e med sprucket såg jag när jag kollade noga där.. så ska se om det går å få tag på någon som kan svettsa sånt för å byta dom grejerna samtidigt e nog inte så billigt:P

Sök