15 oktober 2012
Trådstartare
Update!
121015
Då var besiktningen avklarad, och ja jag kan ju meddela för dem som undrar, att gamlingen skötte sig galant!
Mannen som jag fick som besiktningsman var väldigt trevlig och artig, och hade en stor dos med humor medans han skötte sitt jobb.
Framlyktorna stod lite galet, men dom ställde han snabbt in.
Diskussionerna pendlade mellan hur få gånger man ser dessa vagnar på vägarna - jag berättade även om hur få det faktiskt finns kvar idag - och att han först inte kunde tro att det var originalfärgen, men väl undersökt under huven så blev han mäkta, men positivt förvånad.
Vi diskuterade dessutom rost, vilket inte verkar förekomma i alla fall på min bil..om man bortser från reservframskärmen då, haha.
Dessutom så, tal om humor, så svängde han ut högra framhjulet och knackade på framvagnen med en hammare, och sa sedan konstaterande; "solid plåt..som det ska vara..", och sedan flinade han.
Resultatet då?
Jo, perfekta bromsvärden. Handbromsen funkade som den skulle. Inget att anmärka på, förutom att ett avgasband hade gått sönder bak till avgassystemet, så att detta slog mot tanken när det exempelvis guppade.
Fick en liten bra att veta på det.
Jag är toknöjd!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.