Hur ska man trimma en b20?

TTR Jompa Chef
6 november 2005 · 12 Inlägg

Pimp

Vi pratar väl sugmotor i denna tråd?
Så fattade allafall jag det!!??

/Jompa

Jompa
070/7566516
pimp-in-rby
7 november 2005 ·

MarcusL skrev:

pimp-in-rby skrev:
du skulle haft en b23 istället! en ja känner har över 450 hästar i en Ascona -b...

anledning:han hade inget annat för sig på dagarna,,han är väldigt kunnig för väldigt billig peng

Finns den bilen i närheten av oss pimp ?

hehe jadu Marcus! den finns i Bräkne Hoby....trodde du inte om bönerna va? tongue

pimp-in-rby
7 november 2005 ·

TTR Jompa skrev:
Pimp

Vi pratar väl sugmotor i denna tråd?
Så fattade allafall jag det!!??

/Jompa

jo helt rätt Jompa ,ville bara skryta av mej lite roll

//Pimp

Sharky
7 november 2005 · 10 287 Inlägg

Skryta av sig för Jompa är helt meningslöst....

/Göran


pimp-in-rby skrev:

TTR Jompa skrev:
Pimp

Vi pratar väl sugmotor i denna tråd?
Så fattade allafall jag det!!??

/Jompa

jo helt rätt Jompa ,ville bara skryta av mej lite roll

//Pimp

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
pimp-in-rby
7 november 2005 ·

Sharky skrev:
Skryta av sig för Jompa är helt meningslöst....

/Göran


pimp-in-rby skrev:

TTR Jompa skrev:
Pimp

Vi pratar väl sugmotor i denna tråd?
Så fattade allafall jag det!!??

/Jompa

jo helt rätt Jompa ,ville bara skryta av mej lite roll

//Pimp

hehe ok sharky är det så det ligger till? tongue

stragti
4 maj 2006 · 7 Inlägg

Vad är det värsta någon hört om b20´n? Inge turbotjafs utan rent sug?

Jag vet om en på 230bänkade hästar. det är nog det värsta för mig..han kan få mera med värre topp, men blir väl inte en markant ökning tror jag?

jonns labil eller va det la bil
4 maj 2006 · 82 Inlägg

har för mig att killen som har det met gröna som det åker strippen är väll han som kommit längst mins inte riktigt hk antal men runt 250 har jag för mig...men o andra sida så har jag för mig så mycket

objekt 142 t
kör sierra cossy
åker bmw 318
dr_weber Senator
4 maj 2006 · 323 Inlägg

jonns skrev:
har för mig att killen som har det met gröna som det åker strippen är väll han som kommit längst mins inte riktigt hk antal men runt 250 har jag för mig...men o andra sida så har jag för mig så mycket

Är inte det en grön 140 med turbo? eller menar du nån annan! håller med Göran, en b20 med 300hkr är inte möjligt! iaf som sugis! fast det är klart endel tror ju på spöken så! men dina poolare (bmw750) har nog försökt spela dig ett spratt!

Senast redigerat av dr_weber (4 maj 2006)

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
stragti
4 maj 2006 · 7 Inlägg

JAa den där gröna rackaren, men utan turbo vill jag bara veta för kul skull!

Phaetoon
5 maj 2006 · 8 156 Inlägg

http://v-performance.com/products.html
Bolt-on Supercharger till B18/B20.
Med rätt trim och inställningar så får man över 200hk.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
chevy_61
2 december 2007 · 53 Inlägg

250 hk kostar mycke pengar i en b20 men det är möjligt, 300 vist men då får man nog jobba mycket bra,

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
air_denka Volvo turbo trimmare
9 januari 2008 · 195 Inlägg

300sugis på b20 vet jag ingen som gjort, Överladdning så hittar man några, Jens Gustavsson, Janne Lundin med Amazonen som hade både överladdning och lustgas. Dom är väl mest kända.. Har hört som mest 230hk på b20sugis men finns nog lite mer.. Varför inte montera en b23 eller 230 i båten? Den Är ju garanterat mer lättvässad och så finns de oändligt med trådar om hur man gör osv..

TWR
9 januari 2008 · 114 Inlägg

Det mesta jag vet som någon har fått ur en B20 utan överladdning är ca 250 hk.
Och med överladning 595hk och 667nm..

Jack Daniel
26 januari 2008 · 20 Inlägg

Hmm, den som jag vet har mest kusar i sin b20 sugis är ju http://www.amazonen.se/car.html ....
Sen vet jag att Micke Jernberg åkte en 3 liters b20 i sin rallycross pv under en kort tid i rallycross.. Den har jag inga effekt uppgifter på, tror ändå inte att den är nära några 300 smile..

Mvh
Uffe

"Den drucknes talan är den nyktres tankar"
volvo142rally
11 september 2008 · 1 Inlägg

min gamla timo motor är på 210hk..borrad 93 och strokad.83.9 i slag..300hk är nog inte omöjligt men dyrt som sagt..räknade på min motor och om man skulle köpa allt från KG idag så skulle det kosta ca 90000kr:O min far köpte vår motor för 12500 i slutet av 80-talet..tänk om priser kunde va det samma idag;)

luunggan
11 september 2008 · 956 Inlägg

volvo142rally skrev:
..tänk om priser kunde va det samma idag;)

Tänk om gamla trådar kunde låtas vara, än idag.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
26 januari 2009 · 444 Inlägg

varför öppna en sen länge död tråd genom att skriva det som redan blivit sagt några gånger om..?

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
Phaetoon
26 januari 2009 · 8 156 Inlägg

gregolt skrev:
varför öppna en sen länge död tråd genom att skriva det som redan blivit sagt några gånger om..?

Jo, det senaste inlägget var ju skrivet 4 månader sen wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
AMSJoel
16 april 2009 · 26 Inlägg

Jag har läst alla inlägg i detta forum och jag håller med Sharky. Jag vet en som trimma sin B20 på 2,2liter och han hade 196hk på svänghjulet, då var allt max bearbetat och fin justerat in i sista lilla mutter.

D_Carlsson Bonntrimmare
14 juli 2009 · 620 Inlägg

varför ställer man överhuvudtaget trim frågor på ett styling forum gå in på tex sävar-turbo om du funderar över trimmning ett gäng mycket duktiga norrlänningar

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang