Balansering av däck och svarvning av skivor

lmoberg
20 september 2007 · 542 Inlägg

Har en Rover 216 -99 som vibrerar mellan 70-90km/h. Har balanserat däcken en gång men det blev bara mariginellt bättre.

Vad kan vara fel? Ska jag behöva byta skivor  eller räcker det att svarva dom? Nån som vet vad det kan kosta? Ska man behöva ställa in framvagnen oxå?

Tacksam för alla svar.

Amazon_123GT Driifter;)
20 september 2007 · 1 630 Inlägg

framvagnsinställning kan väl bara nyttigt de skadar aldrig..

är du säker på att de obalans i dem fälgerna eller e de lika med samma?.. kanske fattas centreringsringar lr nåt?

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
lmoberg
20 september 2007 · 542 Inlägg

Har ju bara vanliga plåtfälgar på den nu, behövs det centreringsringar då?

chrille_P924
20 september 2007 · 67 Inlägg

behövs skivor bytas så ger det ju sig när man lägger foten på bromsen!!!! om det vibrerar då i ratten så behövs skivor bytas. Obalans mellan 70-90 låter helt klar som obalans i däck. säker på att de blev helt 100 balanserade vissa gånger man balnaserat har man behövt görat igen !!

Porsche
lmoberg
20 september 2007 · 542 Inlägg

Bromsar jag slutar det att vibrera, så då är skivorna lugna. Då är det bara att åka och balansera igen och kanske ställa in framvagnen.

chrille_P924
20 september 2007 · 67 Inlägg

lmoberg skrev:
Bromsar jag slutar det att vibrera, så då är skivorna lugna. Då är det bara att åka och balansera igen och kanske ställa in framvagnen.

troligtvis. de skulle jag gjort:cool:

Porsche
gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
20 september 2007 · 444 Inlägg

Kör du med regummerade däck kan det vara problemet, ganska värdelöst koncept.

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
lmoberg
20 september 2007 · 542 Inlägg

Just nu har jag odubbade vinterdäck som inte är reggummerade.

lmoberg
18 oktober 2007 · 542 Inlägg

Var upp på däckfirman med bilen. Fick frågan av verkstadskillarna om jag hade tagit en genväg över ett kalhygge. Varför bilen har vibrerat tidigare var att fälgarna var skeva och gick inte att balansera. Så det var bara att köpa en uppsättning nya fälgar....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang