7194
Sök

Ang: Stolsfäste m.m

508 Inlägg
21 september 2007
Trådstartare
Hej !

Jag har en Vw golf 2 gti och har en elektrisk sportstol av märket BBS och undrar vart jag kan få tag på stolsfäste så jag kan sätta in den i bilen .

Sedan har jag en fråga till angående rostskydd om det finns något på min Golf 2 gti årsmodell 86 för på volvo så galvade dom ju karosserna 88 och uppåt men hur är det på golf 2 gti ? För min bil är nämligen inte vinterkörd på över 10 år och undrar hur mycket den skulle rosta om man körde med den i vinter men jag tror inte det är värt det då dom rostar rätt friskt och jag vill ju ha en fin bil så vad säger ni ställaav under vintern eller köra med den ? Och om jag ställer av den ska man ha kall eller varmgarage och ställa den i och vad gör det för skillnad ?

En fråga till det är så att jag har en Mocka sportratt märke lusie och i bilen sitter det en annan sportratt och jag undrar om det ratt nav till en Volvo 740 88 passar. Vart kan jag få tag på ett fäste och vad kostar det ? 

// Fredrik

16 197 Inlägg
21 september 2007
fästet till stolen får du nog allt bygga själv.. de lättaste e ju om du tar en orginal golf 2 stol å kapar sönder den så du har själva ramen kvar för glidskenrna å spärren fram å sen utgår du från de.. smile   ja har gjort så på 4 st olika golfar å de funkar skit bra å besiktningen godkänner de me så. smile

sen e golf från 86 inte galvade va ja vet..  skrota en 86 för bara nån veckan sen å me tanke på hur rutten den va så fanns de nog inte galv på den plåten..*S*

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök