Förstbilen köper man med hjärtat, inte hjärnan

Såg att du var lite inne på 405 Mi16..
Då jag inte haft annat än 2 st Mi16 innan jag köpte T16:en så kan jag väl berätta lite om Mi16.
Snyggast av alla bilar som nämnts.. Väldigt sällsynt med allvarlig rost. Enda stället jag haft en fläck på någon av mina är vid skarven vid bakljusen, ofta lacksläpp eller rost just där.
Skoj motor, drar utan problem till 7k rpm.. håll motorn mellan 4-7k så går den riktigt bra.!
Klockade min med G-tech på ett snitt 0-100 på 7.8 ungefär..
Chippad, VAG-spjällhus från Audi 5-cylinder. Luftfilter och avgassystem.
Tro INTE på dom som säger att du får 160 hk om du plockar bort katalysatorn.. Stämmer inte! Den motor utan katt har högre komp, annan mappning av motorstyrningen mm.
Sköna säten, bra plats.. Underbart baksäte.!!!
Skitbra väghållning.!
Nackdelar. Småfel... dessa småfel.. Jordfel i baklysena är nästan standard.
K-lampan (varningslampa för motorstyrningen) kommer antagligen bli din vän i mörkret.
Taffligt hopsatta och alldelles för stora avgassystem av unge ägarwe utan koll..
Mi16 har 2.25" original.. Duger utmärkt.. Skaffa öppet filter om du vill ha mer motorljud. Insugsljud låter alltid bättre än avgasljud enligt mig.!
Diffen är inte den starkaste så ger lådan upp är det garanterat diffen..2ans synkring brukar också ofta va kass pga. tidigare ägare..
handbromsen är oftast skitkass.. Idiotkass konstruktion.! Smörj varje vecka!!! Annars blir de renovering eller nya ok = dyrt.
Kan skriva i timmar om hur mycket problem mm jag haft, men ångrar mig inte en sekund att jag ölpte inte bara en, utan två.!
Kör numer den lite värre versionen

Bild på min gamle
![http://golf666.mine.nu/foto/juli05/10.jpg]()