6271
Sök

min bmw 320ik -88 läcker in vatten..

350 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
haj jag har en bmw 320ik -88 den läcker in vatten nånstans, d va blött under alla mattor, just nu står den i garaget o torkar.. jag mistänker att den läcker in vatten fram, kanske från torped väggen men vet ej, någon som haft samma problem på sin bmw?

kan d kanske läcka in från fläckten, för d sitter en liten vägg där men tänker ifall d regnar kraftigt så kanske d svämmar över osv... ?

mvh kovamies

Långtradarchaufför
282 Inlägg
23 september 2007
lyft bort golvmattan och kolla fram i hörnet för det är nog troligtvis där för har samma sak på min, har hål lika stort som 2 flata händer så det är lite blött men detta är ett ganska typiskt e30-sjuka

BMW - Det stavas som det låter:)

.......
2 655 Inlägg
23 september 2007
samma som de va på min då. rost vid hörnen ovanför domkraftsfästena...

350 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
okay hur kommer man lättast åt att fixa där nere? hur fixa ni problemet ? d kan inte bero på att d kanske läcker in ifrån fläktesystemet som sitter på utsidan?

mvh kovamies

.......
2 655 Inlägg
23 september 2007
kolla min projekt tråd som e länkad på min press, och här under, kommer inte ihåg vilken sida men de finns bilder på golvet åså...

Långtradarchaufför
282 Inlägg
23 september 2007
lättast är att riva ur golvmattan och slipa rent runt det ev rosthålet och sen svetsa(tunn plåt duger) och grunda lite om man inte är så himla petnoga. det kan knappast vara fläkten för den sitter långt in bakom mittkonsolen om det inte också kan vara värmeelementet som läcker för det problemet hade jag på min e21a men det är i prencip samma konstruktion som på e30 men är det det, så är det ilika med mkt jobb.

BMW - Det stavas som det låter:)

Sök