940 isbil på asfalts landsväg 1,6 lit / mil hur kan era bilar dra så lite ?
den där 940in har ju stora brister eller så kör du inte snällt :p
1,6 liter är väldigt fel om du kör snällt
Jo det måste blitt någe fel
Slog ihop motorn i höstas och den gick hyfsat på isen men den får för lite soppa enligt bredbandaren. Så rätt inställd så skulle den dra lite mer soppa....
Men Xuri du vet väl att man bara kan köra snällt med en Volvo annars så rasar den. Försöker man svänga så halkar man av vägen. Så vad jag vill säga med det: Det måste bero på att Volvon är en felkonstruerad bil som trots att man kör lugnt bara dricker mängder med soppa.
För soppa det drar inte andra bilar, som vid tillfället då jag körde en 90hk Focus Tdci så den drog 1,3xx liter per mil på färddatorn under minst en timmas körning på motorväg. Fick senare skäll av chefen då mina hyrbilar drog minst det dubbla mot de andras hyrbilar. Jag måst vara otursförföljd
Slog ihop motorn i höstas och den gick hyfsat på isen men den får för lite soppa enligt bredbandaren. Så rätt inställd så skulle den dra lite mer soppa....
Men Xuri du vet väl att man bara kan köra snällt med en Volvo annars så rasar den. Försöker man svänga så halkar man av vägen. Så vad jag vill säga med det: Det måste bero på att Volvon är en felkonstruerad bil som trots att man kör lugnt bara dricker mängder med soppa.
För soppa det drar inte andra bilar, som vid tillfället då jag körde en 90hk Focus Tdci så den drog 1,3xx liter per mil på färddatorn under minst en timmas körning på motorväg. Fick senare skäll av chefen då mina hyrbilar drog minst det dubbla mot de andras hyrbilar. Jag måst vara otursförföljd
Du får gå till doktorn o kolla(väga) högerfoten??!
har en bekant som lär ut eco driving. Fick ner min fabia i 0.68 liter milen. Normalt drar den mellan 07-0.8 när jag kör. 0.5 landsväg och 0.6 blandat enligt fabrik. <- skitsnack.
0.62 deklarerad förbrukning enligt fabrik. Har haft nere den i 0.55 med R-däck och motorvägskörning Svenljunga - Göteborg. Rekordet kom mellan Göteborg - Kungsbacka där jag var nere i otroliga 0.39 liter milen. 0.39 däremot är inte uppmätt på pumpen utan via datorn, den har däremot stämt väldigt bra med övriga gånger som jag mätt på pumpen!
mercedes e320 cdi kört 50mil och testade på full tank.. och fick det till 0,62.. motorväg.. och det va ej slökörning enl fabrik ska den dra 0,54 blandad: mellan 0,8-1,0 beror på hur man kör
Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Polon drar hutlösa 0.8! Nu fick den förvisso ny service idag. Hoppas det gör lite. 1.4 och automat... Bilfan får jobba som en gris för att hålla farten.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Snittar mellan 0.6-0.65 med Polo TDI Finns inte en tillstymmelse till snålkörning i dom siffrorna.
Provade köra väldigt lugnt till jobbet hamnade på 0.46. Personligen ser jag ingen anledning att ligga o fisköra för att spara 1-2 dl milen. Den dricker lite nog.
Polon drar hutlösa 0.8! Nu fick den förvisso ny service idag. Hoppas det gör lite. 1.4 och automat... Bilfan får jobba som en gris för att hålla farten.
Fick dock ner mersadieseln på 0.74 sist. Alltså drar den stora dinosaurien mindre än leksaksbilen :-) (Skatten, jag vet) Men vi åker alltid Merca vid längre resor. Eller 300c...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!