Sluta snusa!

Digital_Kicker
25 september 2007 · 3 721 Inlägg

Håller på och slutar med snusningen, har gått utan snus nu i 2 dagar och jag håller på att bli tokig!!! Har någon några tips på vad man kan göra???????????? Inte Onico!

Aerodynamik ...
25 september 2007 · 7 120 Inlägg

Duktigt! smile

Har själv aldrig snusat eller rökt så vet inte vad du ska göra. Men bra att du tar intiativ till att sluta. big_smile

Mirano
25 september 2007 · 263 Inlägg

Mins de som igår big_smile De e inte lätt precis, jag va kraftigt förkyld när jag slutade så det underlättade lite tongue Tuggumi under läppen tyckte jag fungerade rätt bra i början iaf. Man måste vara envis å fastbesluten tongue Vet inte riktigt vad jag mer kan ge för tips.. Det är svårast i början iaf, de blir bättre med tiden smile

chrizz Administratör
25 september 2007 · 11 790 Inlägg

Börja röka. En kompis gjorde så. Smart? mja wink

Postit under läppen var populärt hos en annan kompis. Han snusar igen dock... smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Aerodynamik ...
25 september 2007 · 7 120 Inlägg

chrizz skrev:
Börja röka. En kompis gjorde så. Smart? mja wink

Röka är ju det värsta som finns. Nä, då kan han lika gärna fortsätta snusa. roll

ReinarT Svetsrobotprogrammerare
25 september 2007 · 364 Inlägg

vet en på jobbet som slutade snusa, han sa att han drack en massa vatten hela tiden, för han hjälpte de tydligen för han klarade av att sluta smile

Steelmeg Renaultägare
25 september 2007 · 108 Inlägg

Inge direkta tips men jag slutade för snart 4 år sedan, körde med nikotin-tabletter i ett par veckor för att sedan sluta tvärt.
Stå på dig och lycka till !

Renault Mégane 1.6 16v Sedan
Digital_Kicker
25 september 2007 · 3 721 Inlägg

Ska klara detta! Tungt som tusan! Ska prova med att dricka mycket vatten. Det som är värst är när man nu skulle festa en kväll!, Alkoholen ökar suget ännu mer ju! smile. hehe, får nog göra ett uppehåll med spriten också då.

Sir_x
25 september 2007 · 945 Inlägg

Jag tröttnade på att snusa. Tyckte inte det var gott längre helt enkelt. Men var fortfarande beroende. Jag var som en tidsinställd bomb de första dagarna. Köpte en dosa rapé som jag hade med mig bara för att ha den med mig. Ibland luktade jag på den. efter ett tag så hade jag lyckats sluta. Dock så har jag börjat igen efter ca 6månader ifrån det...

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
Izual
25 september 2007 · 4 571 Inlägg

En polare drack vatten konstant, men nu är han "fast" i det istället på gott och ont.

Annars kan man ta färsk hel ingefära under läppen, det funkade för en annan kompis

Racso Dr Snuggles
25 september 2007 · 956 Inlägg

Precis. Beroendet sitter lika mycket under läppen som i hjärnan. Det underlättar väldigt bara man har någonting under läppen.
Men jag själv skulle nog inte kunna sluta, har inte viljan.

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Digital_Kicker
25 september 2007 · 3 721 Inlägg

Izual skrev:
En polare drack vatten konstant, men nu är han "fast" i det istället på gott och ont.

Annars kan man ta färsk hel ingefära under läppen, det funkade för en annan kompis

ja det är en sak jag också märkt att vatten suget har ökat!. hehe

stollen Blev inte som jag borde blivit
25 september 2007 · 418 Inlägg

en polare till mig körde med tuggummin istället.. fast som med allt annat så blev han beroende av det istället:P

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.
gemini78 Jägermeister
25 september 2007 · 909 Inlägg

Funderar just på att göra samma sak, sluta snusa alltså.

Provade för ett tag sen men efter en en dag utan höll jag på att bli galen precis som du skriver.

En sak jag funderat över är om man köper tuggimmi istället, sånt där starkt så kan man tugga på det när man känner sig nervös/galen eller varför inte ha det i läppen som nått sorts substitut.smile

Har 6 dosor kvar i stocken sen ska jag med göra ett försök, får se hur det går efter 15 års snusande och så har jag rökt oxå av och till i flera år.

Får abstinens bara jag tänker på att vara utan snus... sad

En gång är ingen gång...
JesperGustafsson CNC operatör
25 september 2007 · 31 Inlägg

du måste ha nått annat i munnen hela tiden ialla fall.

Köp 100 klubbor. när ena är slut så tar du nästa.

så tänker du på den smaken istället för de andra.

Kanske inte är så billigt i längden men en polare provade och de funkade för han haha.

Kan ju funka smile

Volvo s70 2.5t "Sleepern" (1998)
Sushikocken Sleeper
25 september 2007 · 3 084 Inlägg

Nästan så man vill börja snusa för att känna hur svårt det är att sluta tongue fast.. kanske bättre att inte börja.

hehe grannen har snusat så länge jag kan minnas (han är typ 54) och nu har han börjat röka helt plötsligt XD

Senast redigerat av Sushikocken (25 september 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
John87 Stolt Volvoägare
25 september 2007 · 4 913 Inlägg

Jag slutade snusa för nåt år sen. Höll iofs bara på i strax över ett år, men beroendet fanns där iaf.

Slutade bara en dag. Inga hjälpmedel, inga "tricks" utan bara ren vilja. Vill man så kan man.
Men jag vet, det är riktigt svårt. Man klättrar på väggarna första tiden..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Mirano
25 september 2007 · 263 Inlägg

gemini78 skrev:
Funderar just på att göra samma sak, sluta snusa alltså.

Provade för ett tag sen men efter en en dag utan höll jag på att bli galen precis som du skriver.

En sak jag funderat över är om man köper tuggimmi istället, sånt där starkt så kan man tugga på det när man känner sig nervös/galen eller varför inte ha det i läppen som nått sorts substitut.smile

Har 6 dosor kvar i stocken sen ska jag med göra ett försök, får se hur det går efter 15 års snusande och så har jag rökt oxå av och till i flera år.

Får abstinens bara jag tänker på att vara utan snus... sad

Haha sådär tänkte jag många gånger, har bara två dosor kvar sen försöker jag sluta tongue Tog 1 år innan jag försökte sluta tongue Men lycka till, de första dagarna är nästan värst att vara utan..

Mirano
25 september 2007 · 263 Inlägg

John87 skrev:
Jag slutade snusa för nåt år sen. Höll iofs bara på i strax över ett år, men beroendet fanns där iaf.

Slutade bara en dag. Inga hjälpmedel, inga "tricks" utan bara ren vilja. Vill man så kan man.
Men jag vet, det är riktigt svårt. Man klättrar på väggarna första tiden..

Absolut, viljan är det viktigaste, finns bara viljan så går det

__Marcus Whitetrash
25 september 2007 · 589 Inlägg

Som alltid har allas polare provat allt, och det har funkat.
Bättre att lyssna på dom som slutat själv.
Jag tar en snus istället.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang