Hur kopplar man in en turbotrycksmätare?

AeroT
27 september 2007 · 32 Inlägg

Hej alla!

Tänkte höra ifall någon vet hur man installerar en turbotrycksmätare, liksom vart man ska dra kablar å grejjer.?
Själv så har jag absolut ingen erfarenhet av detta, så de skulle va gött med en liten kort beskrivning. smile

Bilen jag har är en Saab 9-5 Vector 2.2 TiD -02

Tack på förhand!

Mvh

Saab 9-5 Aero 2.3T "A60" (2007)
Squadron
27 september 2007 · 1 833 Inlägg

Från vakumslangen, mot hålet i torpedväggen, genom hålet, upp under Instrumentbräden till platsen där mätaren skall sitta. typ.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
AeroT
27 september 2007 · 32 Inlägg

Ok tack, men hur fäster man slangen från mätaren i vaccumslangen tongue.. följs det med nån installations sats kanske?

Urkass när det gäller motorer, Men de är alltid kul å pilla lite. smile

Saab 9-5 Aero 2.3T "A60" (2007)
Braather (none)
27 september 2007 · 1 725 Inlägg

Vect0R skrev:
Ok tack, men hur fäster man slangen från mätaren i vaccumslangen tongue.. följs det med nån installations sats kanske?

Urkass när det gäller motorer, Men de är alltid kul å pilla lite. smile

Det brukar för det mesta följa med kanon bra intruktioner med de saker du behöver.. De du tänker på för att fästa slangen i vakunslangen blir att fästa med ett T-kors..och de följer med det också..

Lycka tilL!"

//J

--Lev i går som det vore i morgon--
AeroT
28 september 2007 · 32 Inlägg

Schyst.. tack för hjälpen.

Saab 9-5 Aero 2.3T "A60" (2007)
street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
28 september 2007 · 426 Inlägg

du ska ta det från slangen till BTR :en läs på http://forum.saabturboclub.com för mer/bättre info

/Street
Garfield
28 september 2007 · 1 019 Inlägg

street skrev:
du ska ta det från slangen till BTR :en läs på http://forum.saabturboclub.com för mer/bättre info

Den är nog svår att hitta på en diesel. wink

Germax
29 september 2007 · 12 086 Inlägg

Du kör upp den i rumpan, på så vis kan du i god tid förvarna dina medresenärer innan du tänker frigör demonerna.

Lr så kopplar du den i insuget efter spjället, beroende på vad du ska mäta för tryck? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang