Volvo 850 t5 - svårsåld?

Tjuren
30 september 2007 · 142 Inlägg

tjena.
tänkt sälja min bil men den verka svårsåld e de nåt fel på den eller är de bara fel tid för försäljning?

här är annonsen.:
http://www.blocket.se/vi/13429598.htm?ca=22_s

vill ju sälja den nu eftersom jag inte har nån vinterförvaring i år och tänkt köpa mig nån ny bil till våren. smile

..,,Nilsson is over and out,,..
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay"
fredda_king Fotograf
30 september 2007 · 1 319 Inlägg

för dyr..

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
John87 Stolt Volvoägare
30 september 2007 · 4 913 Inlägg

fredda_king skrev:
för dyr..

Håller tyvärr med där.

Nackdelen med att sälja en sån bil som du gör är att det bara är en viss målgrupp som är intresserad.

Jag t.ex. jag köpte en 850 T5 för två veckor sedan. Jag vill styla/trimma och allt sånt själv och letade då efter en helt orginal bil.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Hammarslag Inläggskritiker
30 september 2007 · 990 Inlägg

Gått lite för långt, annars jävligt fin.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
tsdi Egenföretagare
30 september 2007 · 2 496 Inlägg

Som en fingervisning gav polaren 28000 för sin 94a, visst har din mkt fräschare fälgar osv, men det gör väll inte så mkt på priset hur vida det är 17 eller 18 ?

"Marrebarre" här på garaget, bilen har gått ca 19000 och motor och låda ca 17000 om jag inte minns fel,

Senast redigerat av tsdi (30 september 2007)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
T5-Dragon
30 september 2007 ·

fimpa dekaler och dyligt. tanken man får är ju aha en bil som gått hårt etc etc

Rushman Evolution Garage
30 september 2007 · 1 299 Inlägg

Absolut inte för dyr... Riktigt fin, men har gått bra långt, samma med min saab 9000 var "likvärdig" i styling o.s.v. riktigt påkostad å fin, men inget intresse alls då den gått 24 000 mil. Tror det kan vara där skon klämmer, samt fel årstid just nu.

Annars så e de ju "sportnissar" som vill rejsa o.s.v. som är tilltänkta köpare, liten målgrupp som det tidigare sagts, å de vet jag inte om så många e sugna på automat.

Annars mycket fin!

Sky´s the limit...
Garic
30 september 2007 · 539 Inlägg

väldigt fin bil har du, allt du har har säkert kostat en del men som nån tidigare sagt, du har en begränsad kundgrupp. Det är unga förare och bilfanatiker. Som vi vet, dom flesta ställer av sina pärlor på hösten. På hösten är det bäst att sälja original bil, då många vill starta nån projekt och bli klar till sommaren.

Du får gå ner i priset eller hyra en garage inför vintern, tyvärr sad

ReApEr__88
30 september 2007 · 620 Inlägg

skulle gärna ha köpt om jag var ute efter en bil för ja vill ha en 850 t5 lr något sånt men tyvärr ska jag rycka in i lumpen så tyvärr

Volvo S60 (2006)
John87 Stolt Volvoägare
30 september 2007 · 4 913 Inlägg

Rushman skrev:
Absolut inte för dyr... Riktigt fin, men har gått bra långt, samma med min saab 9000 var "likvärdig" i styling o.s.v. riktigt påkostad å fin, men inget intresse alls då den gått 24 000 mil. Tror det kan vara där skon klämmer, samt fel årstid just nu.

Just det jag menade. Automatlådan och miltalet drar ner priset på en stylad bil.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Reichte86
30 september 2007 · 509 Inlägg

58000 låter mycket på en 13 år gammal 850!

Hellfire
1 oktober 2007 · 160 Inlägg

1. Det är en automat, vilket inte attraherar den köparkrets som din bil egentligen riktar sig emot, d.v.s. unga grabbar som vill ägna sig åt race.
2. Högt miltal vilket inte behöver innebära någon större nackdel men många gilla inte att köpa en långmilare.
3. Högt pris

Styling i all ära, fräsch som få, men det spelar ingen roll. När man lägger ut pengar på att styla en äldre bil så kan man aldrig räkna med att få tillbaka den utlagda summan tyvärr.

Fredrik-79
1 oktober 2007 · 2 164 Inlägg

Vad du har gjort på bilen kan i vissa fall dra ner priset så i ditt fal är de för dyrt.
Skulle nog säga att de är i storleksårdningen 20k för dyr även om den är i sånt fint skick.
Sänk så ska du nog få den såld men de är nog ekonomiskt att skaffa garage och behålla den i några år till.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
1 oktober 2007 · 5 650 Inlägg

om de skulle va problem och bli av me den om de är 1 måste och bli av me den skulle jag ha gjort så som så plockat bort de mesta av värde och sälja den biligare sen sälja delarna varför sig efter
tror du får mer pengar tillbaka på de viset

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
1 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

Väldigt fin bil.

Men som någon skrivit här, man vill hellre köpa en helt orginal bil som man kan pilla och ordna med själv. Och helst ska en gubbe ha ägt den så att man vet att den är lugnt körd =P


Fattar inte bara varför folk klagar på automat? Det gjorde jag med, innan jag köpte mig en själv.

Kan bara säga en sak; Automat = Drar en manuell ;P

I do it my way
Sushikocken Sleeper
1 oktober 2007 · 3 084 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:
Väldigt fin bil.

Men som någon skrivit här, man vill hellre köpa en helt orginal bil som man kan pilla och ordna med själv. Och helst ska en gubbe ha ägt den så att man vet att den är lugnt körd =P


Fattar inte bara varför folk klagar på automat? Det gjorde jag med, innan jag köpte mig en själv.

Kan bara säga en sak; Automat = Drar en manuell ;P

ja det är möjligt men vilken kärring som helst kan ju gasa på likabra som du med automat big_smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
MrTobias
1 oktober 2007 · 1 297 Inlägg

Sushikocken skrev:

BadGirl_854T5 skrev:
Väldigt fin bil.

Men som någon skrivit här, man vill hellre köpa en helt orginal bil som man kan pilla och ordna med själv. Och helst ska en gubbe ha ägt den så att man vet att den är lugnt körd =P


Fattar inte bara varför folk klagar på automat? Det gjorde jag med, innan jag köpte mig en själv.

Kan bara säga en sak; Automat = Drar en manuell ;P

ja det är möjligt men vilken kärring som helst kan ju gasa på likabra som du med automat big_smile

haha smile

Burken Utanlem
1 oktober 2007 · 895 Inlägg

automat och priset e väl vad jag rynkar näsan åt vid första anblick...

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
christofferedil Yellow bug!
1 oktober 2007 · 1 640 Inlägg

Att det är en automat gör nog den svårsåld. För vem vill köra automat i en bil som har någorlunda resurser under huven? tongue Inte jag iallafall...

Priset kanske.. Är ju ändå en -94..? och långmilare.. och automat...

Milen, som jag nämnde innan. Är ju alltid lite osäkert att köpa en bil som gått långt. Och ska man chippa och liknande sen, bör ju motorn vara i någorlunda skick.. såå...

Och sist, årstiden, helt klart. Alltid bättre o försöka sälja en sån här bil på våren.. För då är den mycket mer attraktiv. smile

Senast redigerat av Edil_ (1 oktober 2007)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
richardoo290 VOLVO for life..
1 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

sjukt dyr...lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang