2349
Sök

dj_aggwa´s 244 blir multimediabil | Stopp p.g.a husköp och renovering. Börjat isolera + garage-el 12/03 -11 |

Vill bygga en bil helt efter mitt egna huvud och de idéer som dyker upp under tidens gång för att sedan åka runt på träffar med :-)

El- och Instrumenttekniker
601 225 Visningar
Uppdaterades senast 18 november 2012
24 Inlägg
6 mars 2008
Hallo ya!
Har suttit nu de senaste två timmarna å bläddrat igenom ela din tråd och jag har kommit fram till en sak, du är GALEN tongue Satan vilket grymt projekt big_smile Skulle byggt om ljudet i min kärra i vår, men så blev allt stulet häromnatten...

Keep up the good work!

//Danskajaeveln

2 933 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
danneniels skrev:
Hallo ya!
Har suttit nu de senaste två timmarna å bläddrat igenom ela din tråd och jag har kommit fram till en sak, du är GALEN tongue Satan vilket grymt projekt big_smile Skulle byggt om ljudet i min kärra i vår, men så blev allt stulet häromnatten...

Keep up the good work!

//Danskajaeveln

Hey ya! cool
Oj, shit. Tog de bara 2 timmar? lol (ironi)
Jaså du tycker jag är galen ja big_smile  Om det är nån mer som tycker det så fyll på här ! big_smile
Tack så mycket, kul å höra!
Fan då, att man aldrig ska få ha nåt ifred ! Av den anledningen så kommer ja kosta på bilen ett larm för 2 papp lr nåt. Å den installationen ska ja inte visa upp här så folk vet hur de e gjort, vart matningen kommer från osv. Underlätta för tjuven vill ja inte.. Värsta är att denna bilen måste ja ha inlåst framöver när ja parkerar tror ja.. för annars kan de sluta illa tror ja sad

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

620 Inlägg
6 mars 2008
klart du måste visa hur man stänger av larmet på bra sätt och sånt...big_smile skojja ba du e GALEN!!!!!!!!!!!!!!

2 933 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
ReApEr__88 skrev:
klart du måste visa hur man stänger av larmet på bra sätt och sånt...big_smile skojja ba du e GALEN!!!!!!!!!!!!!!

Hehe, nej inga bilder eller info om de inte när de blir aktuellt wink
Haha, ja det stämmer nog bra de.. Va tror du om v70n/s60 handtag på bilen istället för de som är nu ? wink

Mvh Magnus

620 Inlägg
6 mars 2008
Jo kör på det tkr jag iallafall skulle bli mkt mera cleant...big_smile fan fett nice!!! man måste älska din låga för denna bil!!!

Pirat
426 Inlägg
7 mars 2008
Fuskigt att du fick bafflar sad Men väldigt fint blir det! big_smile

2 933 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
ReApEr__88 skrev:
Jo kör på det tkr jag iallafall skulle bli mkt mera cleant...big_smile fan fett nice!!! man måste älska din låga för denna bil!!!

big_smile Ja jag tycker med att de skulle se bättre ut, frågan är bara HUR man gör ? tongue   Hehe, lågan brinner stark och skall brinna länge tongue  Första bilen jag åkte i detta, farsan köpte denna ny 85 så jag fick åka i den när ja föddes 87 tongue  men sen bytte han å morfar så vi fick en 745 istället tongue Men nu är den tillbaka igen wink

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Olzzon skrev:
Fuskigt att du fick bafflar sad Men väldigt fint blir det! big_smile

Hehe, jag avaktade lite. Eftersom ja inte ska börja med dörrarna förän jag fått sportstolar så ja vet hur jag kan bygga dem. Sen har jag andra planer med inredningen på G bara jag köpt stolar wink

Tack så mycket smile

Mvh Magnus

The one and only
1 091 Inlägg
7 mars 2008
Hur ser dina planer ut för dörrsidorna? Ska du använda orginalsidorna som grund eller ska du bygga från scratch? tongue

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

2 933 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
Hur ser dina planer ut för dörrsidorna? Ska du använda orginalsidorna som grund eller ska du bygga från scratch? tongue

Hmm, vet inte riktigt. Ska nog bygga på orginalsidorna tror ja. Hade vart nice å byggt direkt på dörren men då blire svårt å komma in i dörren om man skulle behöva det nån gång.. Sen så skulle de väl spricka i plasten i alla kanter då :S

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Blir inga bilder idag.. Gör en stor uppdatering på söndag iaf ! wink
Senast redigerat av dj_aggwa (7 mars 2008)

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
7 mars 2008
dj_aggwa skrev:

tråkigt med inga bildet idag fast kommer bli bra på söndag:D kommer kolla en gång i timmen minst på södag så jag inte missar när bild bomben kommerXD

//mackan

2 933 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
weser skrev:
dj_aggwa skrev:

tråkigt med inga bildet idag fast kommer bli bra på söndag:D kommer kolla en gång i timmen minst på södag så jag inte missar när bild bomben kommerXD

//mackan

Ja risken finns att de blir en bildbomb då wink  Blir väl runt 20-21 eller möjligtvis mot 24 slaget.. beror på hur  länge ja grejar å vad som går på tv:n lol

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Kom på nu att vi ska te morsan en sväng imorgon men ska gå upp "tidigt" å få gjort några timmar före det å slipa dagens svets"fogar" och måla lite rostskyddsfärg så kanske de torkat när ja kommer hem..

Sen så ska ja nog till "traktorn" på söndag igen, vi måste ju få iordning på bilen hans innan Elmia. Tror inte han fått av bakspoilern än så har nåra timmar å göra där.. Han sa även att framskärmarna måste av å rostlagas i skärmkanter. Å då har ja inte nämt huven som ska lackas me..
Vet inte om ja vill ta på mig å lacka huven hans, fått för mig att de ska vara svårt å lackera stora ytor !?
Men front- , bakspoiler å kjolarna + listerna vågar ja nog ge mig på..

Å inte nog me de så har jag även ett uppdrag som är i samma storlek framför mig innan Elmia. Så är ganska uppbokad. Sen så hänger mycke av jobbet på vädret och temperaturen, lackar inte inomhus utan ute på baksidan med presseningar å grejer (Seriöst värre, ja vet. Men de funka ju på kjolpaketet på 240n å listerna på v70n) tongue

Så får byta till mig massa jobbtimmar nu.. Behövs folk under bilen med kniv, vinkelslip å stålborstar wink
Ska bort med all SKIT under den har ja bestämmt mig.. Så alla frivilliga kan anmäla sig här cool

Mvh Magnus

1 002 Inlägg
8 mars 2008
dj_aggwa skrev:
Kom på nu att vi ska te morsan en sväng imorgon men ska gå upp "tidigt" å få gjort några timmar före det å slipa dagens svets"fogar" och måla lite rostskyddsfärg så kanske de torkat när ja kommer hem..

Sen så ska ja nog till "traktorn" på söndag igen, vi måste ju få iordning på bilen hans innan Elmia. Tror inte han fått av bakspoilern än så har nåra timmar å göra där.. Han sa även att framskärmarna måste av å rostlagas i skärmkanter. Å då har ja inte nämt huven som ska lackas me..
Vet inte om ja vill ta på mig å lacka huven hans, fått för mig att de ska vara svårt å lackera stora ytor !?

Å inte nog me de så har jag även ett uppdrag som är i samma storlek framför mig innan Elmia. Så är ganska uppbokad. Sen så hänger mycke av jobbet på vädret och temperaturen, lackar inte inomhus utan ute på baksidan med presseningar å grejer (Seriöst värre, ja vet. Men de funka ju på kjolpaketet på 240n å listerna på v70n) tongue

Så får byta till mig massa jobbtimmar nu.. Behövs folk under bilen med kniv, vinkelslip å stålborstar wink
Ska bort med all SKIT under den har ja bestämmt mig.. Så alla frivilliga kan anmäla sig här cool

Mvh Magnus

dax att hitta ett ställe med 2pelar lyft.. så kommer det gå lättare tror ja,, kan man stå upp o arbeta wink
lycka te iaf! nästan så man börjar fundera på att åka några långa mil o åka o kolla på volvon smile

mvh!

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

2 933 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Gräsberg skrev:
dj_aggwa skrev:

Mvh Magnus

dax att hitta ett ställe med 2pelar lyft.. så kommer det gå lättare tror ja,, kan man stå upp o arbeta wink
lycka te iaf! nästan så man börjar fundera på att åka några långa mil o åka o kolla på volvon smile

mvh!

Ja en lyft vore guld värd big_smile Vet några som har men man ska få ha bilen där ett tag me å där klämmer skon.. Får palla upp högt med pallbockar istället tror ja.

Hehe, bara komma de. Garaget är öppet för besökare ;P  Den lär ju inte komma ut på vägarna på ett tag iaf..

Mvh Magnus

1 311 Inlägg
8 mars 2008
hur högt lyfter de pallbockarna? pris? funderar på 4 nya... tror de jag har är 4 helt olika med inte ett och samma höjdmått haha smile

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

2 933 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Corpze skrev:
hur högt lyfter de pallbockarna? pris? funderar på 4 nya... tror de jag har är 4 helt olika med inte ett och samma höjdmått haha smile

Vet inte riktigt hur högt de lyfter.. Rätt bra iaf..  de kostar 59 kr/ på biltema , 1,5 tons tongue
Haha, jaså.. lät knövligt wink

Mvh Magnus

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
9 mars 2008
kommer det nån bild bomb snart??

2 933 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Tyvär så blire ingen....

Nej då, klart de blir.. men de blir den sena varianten idag tror ja så ni som vill läsa idag får nog ta en sen kväll.. Tyvärr. Ska kolla på tv nu ett tag framöver smile tongue

Sök